Citat:
Ursprungligen postat av
R.E.R.R.L
Ingen har sagt något om att misshandla någon, där löper visst din fantasi iväg.
Ska man lära barn att låsa in sig för att det finns idioter som skulle vilja smeka, våldta mm.
Men bra hörru.
Om någon befinner sig på en lekpark och inte är där med ett eget barn eller barnbarn.
Så Kan det vara en pedofil.
Varför tror du att barn blir utsatta inom idrotten, i kyrkan, på förskolor mm.
Det är ju för att pedofiler är där barn är.
Jag sa inte att jag ska gå runt och mörda pedofiler, och inte att jag skulle hota dem heller.
Men för att skydda barn mot pedofiler så ska pedofilerna låsas in.
Barnen ska inte göra det.
Vet inte vad du känner till om barn, men barn är små individer som är ganska lättpåverkade och mycket mindre än vuxna människor.
Så jag har svårt att se hur de ska veta vilka som är störda eftersom det är skönt att de slipper få veta allt om hur människor är så länge de är barn.
Du har din åsikt, jag har min.
Barnen kan lära sig vilka handlingar som är störda. Men om man har den inställningen att "barn ska få vara barn", då blir barnen mer utsatta för brott. För hur har du tänkt dig att man ska kunna hitta pedofilerna och låsa in dem?
Ska polisen använda sin "magkänsla" och plocka upp människor på stan som ser ut som pedofiler? Tänk om du själv har en dålig dag, och råkar se lite pervers ut, och råkar titta på nån snygg tonårstjej som går förbi.
Det säger sig självt att det är bättre att barnen så snabbt som möjligt lär sig att tänka och agera som vuxna, så att de kan försvara sig mot angrepp. Skulle du tillåta att en gammal gubbe hjälpte dig att göra situps?
Jag skulle INTE göra det. Men jag skulle visa så mycket medmänsklighet att jag INTE skulle kontakta polisen bara för att någon har fått en dålig idé. Om både barn och vuxna agerar så, då minimeras lidandet eftersom INGET brott sker.
Det du föreslår innebär istället i praktiken att barn ska vara något slags lockbete, så att man kan sätta dit pedofiler. Och något brottsligt måste ju pedofilerna då alltså göra mot barnen, för att man ska kunna låsa in dem.
Det säger sig självt att det är en helt vansinnigt dålig idé, i klass med att begå sexuella övergrepp mot barn.
Så om du vill skydda dina barn, då måste du få dina barn att inse hur farlig världen är. För det är INTE bara pedofiler som är farliga, utan även tex organtjuvar är ett hot mot oss alla. Tänk på alla som har försvunnit i Sverige i år. Och du vill att barn ska känna sig säkra. Nej nej, barn ska känna sig otrygga, för deras egen säkerhets skull. Så tack Bosse för din insats