2019-01-10, 20:57
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
En normalt funtad far riskerar INTE fängelse genom att gå runt och hota/misshandla gamla gubbar som pratar med barn på lekparker. En normalt funtad far lär sina barn att skydda sig själva. Och tills dess att de har lärt sig det, så håller den normalt funtade fadern koll på sina barn. Att hålla koll på sina barn är också en bra idé eftersom barn, som du säkert vet, ibland kan begå brott själva.

Ingen har sagt något om att misshandla någon, där löper visst din fantasi iväg.
Ska man lära barn att låsa in sig för att det finns idioter som skulle vilja smeka, våldta mm.
Men bra hörru.
Om någon befinner sig på en lekpark och inte är där med ett eget barn eller barnbarn.
Så Kan det vara en pedofil.
Varför tror du att barn blir utsatta inom idrotten, i kyrkan, på förskolor mm.
Det är ju för att pedofiler är där barn är.

Jag sa inte att jag ska gå runt och mörda pedofiler, och inte att jag skulle hota dem heller.

Men för att skydda barn mot pedofiler så ska pedofilerna låsas in.
Barnen ska inte göra det.

Vet inte vad du känner till om barn, men barn är små individer som är ganska lättpåverkade och mycket mindre än vuxna människor.
Så jag har svårt att se hur de ska veta vilka som är störda eftersom det är skönt att de slipper få veta allt om hur människor är så länge de är barn.

Du har din åsikt, jag har min.
Citera
2019-01-10, 21:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Farsan var dement och min morbror var dement. De var liksom andra dementa jag träffade på där de befann sig fullständigt borta i tillvaron och jag kan garantera att även om de tidigare haft sexuella preferenser så hade de glömt även dessa. En dement människa skulle inte kunna formulera en sexuell tanke än mindre låta en sådan (icke existerande) övergå i handling.

Däremot finns det människor som inte är dementa som saknar konsekvensanalys och dessa skulle kunna utföra sådana handlingar men även där är jag mycket tveksam och skulle det hända skulle det inte handla om sexuella handlingar. Jag tror fortfarande på teorin att Bosse försökt hjälpa ungarna upp på en lekställning. På samma sätt som vi pappor gjorde i lekparken när våra ungar var små. Inte fan brydde vi oss om vilken unge som behövde hjälp. Det fanns inget sexuellt i detta om man råkade sätta en hand i rumpan och hjälpte ett barn upp på en lekställning.
Det finns flera sorter och olika grader av demens. Alla smådementa gubbar tafsar inte på undersköterskorna, men det är inte helt ovanligt.

Din teori om att BH försökte hjälpa - jag det kan ju vara möjligt, men jag rekomenderar ingen att göra det i ett engelsktalande land; kulturen är annorlunda där - det kan anses olämpligt att bara tilltala ettfrämmande barn.
Citera
2019-01-10, 21:15
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är upp till domarens godtycke att besluta om borgen. -Är domaren "sur/elak" blir det antingen ingen borgen alls, alternativt domaren sätter beloppet så högt så domaren "vet" att den anklagade inte klarar av att "klämma fram" pengarna.

På tal om borgen för Bosse: Såg att det cirkulerat flera motsägande uppgifter i media:
1) Han skulle lämna in sitt pass, och betala 900.000 (antar att det är $ och inte SEK?) i borgen.
2) Därefter, dagen därpå, så var det uppgifter om häktet där Bosse sitter i.

Sitter han i häkte eller är han ute mot borgen?
När det gäller borgen är det ju som du skriver upp till domaren. Frågeställningen var dock om det är skillnad på medborgare och icke medborgare och det är det inte.

100000 är usd och ingen har betalat den än.
Citera
2019-01-10, 21:24
Medlem
ArthurMorgans avatar
* Bara för att en domare meddelar borgensvillkor så innebär inte det att Bosse kan uppfylla dem. Han saknar hemvist i USA och det är inte säkert att ett motell uppfyller de villkor som krävs för GPS-boja.

* De 100 000 dollar i borgen är inte svåra att skaffa fram om man har pengarna på ett konto kopplat till VISA/Mastercard. Har man inte det så kan det bli problem att få fram pengarna om man är en svensk turist, då får man förlita sig på anhöriga/vänner. Jag tror inte att Bosses prioritet är att betala borgen.

* Bosse bli säkerligen inte antastad i häktet. Sexuella övergrepp är långt ifrån så vanliga i amerikanska fängelser som folk verkar tro.

* Bosse kommer inte få några 12-16 år. Bosse kommer troligen erbjudas en plea bargain där han får några månaders fängelse (dvs häktestiden) och en biljett hem med förbud om att återvända.

* Bosse kommer ta plea bargain istället för att vänta jätteläge på en dyr rättegång där han riskerar ett rejält straff. För det är i rättegångar som folk kan få sjukt långa straff för skitsaker.

* Bosse kommer komma hem och hävda att åtalet lades ner trots att han accepterade plea bargain.
Senast redigerad av ArthurMorgan 2019-01-10 kl. 21:28.
Citera
2019-01-10, 21:24
Medlem
Paradocss avatar
Florida är inte känt för att ha varken vettiga eller liberala lagar - tvärt om. Oklahoma eller Nevada ska man nog också undvika om man vill ha sexy-time med minderåriga.

En kvinna i Nevada blev dömd till livstids fängelse för att hon låtit en 13-årig pojke ta henne på brösten utanpå kläderna! https://youtu.be/c-xEdbEubjs
Åklagaren, advokaten eller juryn hade inte riktigt koll på att just den brottsrubriceringen de satte henne på gav livstid som minsta straff. Hon blev fälld. Domaren som klubbade påföljden följde bara lagen och gav henne livstid. Har för mig att hon kan få villkorligt efter 10 år.
Citera
2019-01-10, 21:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Florida är inte känt för att ha varken vettiga eller liberala lagar - tvärt om. Oklahoma eller Nevada ska man nog också undvika om man vill ha sexy-time med minderåriga.

En kvinna i Nevada blev dömd till livstids fängelse för att hon låtit en 13-årig pojke ta henne på brösten utanpå kläderna! https://youtu.be/c-xEdbEubjs
Åklagaren, advokaten eller juryn hade inte riktigt koll på att just den brottsrubriceringen de satte henne på gav livstid som minsta straff. Hon blev fälld. Domaren som klubbade påföljden följde bara lagen och gav henne livstid. Har för mig att hon kan få villkorligt efter 10 år.
Ja eller inget straff alls?

Tror inte att Bög-Bosse kommer få sitta eftersom han är en svensk medborgare där fallet uppmärksammas i andra länder, plus att han antagligen har pengar. Money talks.
Hade han däremot varit en sunkig pajas från USA, som ingen hört talas om, då jävlar hade det hänt saker.
Citera
2019-01-10, 21:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan

* Bosse kommer ta plea bargain istället för att vänta jätteläge på en dyr rättegång där han riskerar ett rejält straff. För det är i rättegångar som folk kan få sjukt långa straff för skitsaker.

* Bosse kommer komma hem och hävda att åtalet lades ner trots att han accepterade plea bargain.

Att kalla pedofili för skitsaker är fruktansvärt. Barn skall skyddas och kunna vara ute och ha kul utan att de skall vara rädda för att äckliga gamla gubbar skall tafsa eller våldta dem. Det är vi vuxna som skall skydda dem.
Citera
2019-01-10, 21:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Att kalla pedofili för skitsaker är fruktansvärt. Barn skall skyddas och kunna vara ute och ha kul utan att de skall vara rädda för att äckliga gamla gubbar skall tafsa eller våldta dem. Det är vi vuxna som skall skydda dem.
Vilken äcklig vänstersyn du har på detta.

Tafsar man på en 13-åring så är man inte pedofil. Speciellt inte om det är en neger som var könsmogen redan vid sju år ålder.
Lär dig skillnaden mellan begreppen din pajas.

Visst gillar Bosse-Bög unga förmågor, men det är inget som tyder på att han gillar att pilla på prepubertala barn.
Citera
2019-01-10, 21:47
Medlem
kentiss avatar
Citat:
Okej. Borde inte Bosse kunna skaka fram 900.000 SEK? Nu vet jag inte hur han har det rent ekonomiskt, men 900.000 SEK torde väl inte vara några större bekymmer att skramla fram?
Eeh... i vilken parallellvärld lever du?
Citera
2019-01-10, 21:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentis
Eeh... i vilken parallellvärld lever du?

I Göteborg. Bosse Hansson torde väl (i alla fall med hjälp av Hegerfors, Oldsberg etc.) kunna skramla fram ynka 900.000 SEK?
Citera
2019-01-10, 21:52
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
I Göteborg. Bosse Hansson torde väl (i alla fall med hjälp av Hegerfors, Oldsberg etc.) kunna skramla fram ynka 900.000 SEK?
Det tror jag med. Tippar på att han kan skramla ihop pickadollerna själv. Utan problem.
Citera
2019-01-10, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Ingen har sagt något om att misshandla någon, där löper visst din fantasi iväg.
Ska man lära barn att låsa in sig för att det finns idioter som skulle vilja smeka, våldta mm.
Men bra hörru.
Om någon befinner sig på en lekpark och inte är där med ett eget barn eller barnbarn.
Så Kan det vara en pedofil.
Varför tror du att barn blir utsatta inom idrotten, i kyrkan, på förskolor mm.
Det är ju för att pedofiler är där barn är.

Jag sa inte att jag ska gå runt och mörda pedofiler, och inte att jag skulle hota dem heller.

Men för att skydda barn mot pedofiler så ska pedofilerna låsas in.
Barnen ska inte göra det.

Vet inte vad du känner till om barn, men barn är små individer som är ganska lättpåverkade och mycket mindre än vuxna människor.
Så jag har svårt att se hur de ska veta vilka som är störda eftersom det är skönt att de slipper få veta allt om hur människor är så länge de är barn.

Du har din åsikt, jag har min.

Barnen kan lära sig vilka handlingar som är störda. Men om man har den inställningen att "barn ska få vara barn", då blir barnen mer utsatta för brott. För hur har du tänkt dig att man ska kunna hitta pedofilerna och låsa in dem?
Ska polisen använda sin "magkänsla" och plocka upp människor på stan som ser ut som pedofiler? Tänk om du själv har en dålig dag, och råkar se lite pervers ut, och råkar titta på nån snygg tonårstjej som går förbi.
Det säger sig självt att det är bättre att barnen så snabbt som möjligt lär sig att tänka och agera som vuxna, så att de kan försvara sig mot angrepp. Skulle du tillåta att en gammal gubbe hjälpte dig att göra situps?

Jag skulle INTE göra det. Men jag skulle visa så mycket medmänsklighet att jag INTE skulle kontakta polisen bara för att någon har fått en dålig idé. Om både barn och vuxna agerar så, då minimeras lidandet eftersom INGET brott sker.
Det du föreslår innebär istället i praktiken att barn ska vara något slags lockbete, så att man kan sätta dit pedofiler. Och något brottsligt måste ju pedofilerna då alltså göra mot barnen, för att man ska kunna låsa in dem.
Det säger sig självt att det är en helt vansinnigt dålig idé, i klass med att begå sexuella övergrepp mot barn.

Så om du vill skydda dina barn, då måste du få dina barn att inse hur farlig världen är. För det är INTE bara pedofiler som är farliga, utan även tex organtjuvar är ett hot mot oss alla. Tänk på alla som har försvunnit i Sverige i år. Och du vill att barn ska känna sig säkra. Nej nej, barn ska känna sig otrygga, för deras egen säkerhets skull. Så tack Bosse för din insats
Senast redigerad av a987 2019-01-10 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in