2019-01-10, 20:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag tror inte att US släpper Bosse helt så enkelt.

Jag tror dels att det finns mer, mycket mer.
Sedan är det det politiska, vårat etablisemang pekar gärna finger och kräver.
Sådana här snaskiga saker det är mums mums i politiska holmgångar.

Vi får väl se. Nu är ju Bosse ingen kändis i USA, men kollar vi på en annan gammal gubbe, Bill Cosby, blev hans straff rätt så milt, beroende på hans höga ålder, och kanske bra advokater samt hans kändisskap. (3-10 år fick Cosby, men en annan källa jag inte orkar hitta nu, sa att han bara behöver sitta 18 mån, sen blir det "parole").

(Tog mig friheten att ta bort några tomrader i citatet ditt).
Citera
2019-01-10, 20:10
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Har MSM pixlat BH?
Är namnet ute på MSM?
Är BH dömd?

Som jag tidigare har skrivit anser jag knappt att det är ett ”brott”..
Citera
2019-01-10, 20:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Rätten till bail finns inskriven i konstitutionen och gäller medborgare såväl som utlänningar.

När det gäller 10% är det ju upp till varje bondsman hur mycket de vill ta ut av klienten men 10% är standard.

Sen är ju premisserna för bail olika i olika delstater men det gäller ju alla som begått brott, svensk som amerikan.

Det är upp till domarens godtycke att besluta om borgen. -Är domaren "sur/elak" blir det antingen ingen borgen alls, alternativt domaren sätter beloppet så högt så domaren "vet" att den anklagade inte klarar av att "klämma fram" pengarna.

På tal om borgen för Bosse: Såg att det cirkulerat flera motsägande uppgifter i media:
1) Han skulle lämna in sitt pass, och betala 900.000 (antar att det är $ och inte SEK?) i borgen.
2) Därefter, dagen därpå, så var det uppgifter om häktet där Bosse sitter i.

Sitter han i häkte eller är han ute mot borgen?
Citera
2019-01-10, 20:17
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad har du för belägg för det?

Redan 2002 så skrevs det om Bosse i en artikel.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KvzlLM/rakna-aldrig-ut-bosse-hansson

Citat:
Frimärkssamlingen har tagit stryk i alla år. Jag försöker skapa ett arkiv på datorn så jag får koll på vilka jag har. Det tar mycket tid.

mvh/
Citera
2019-01-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creedo4Life
Hansson pillade ju upp en morot i anus på Lennart Svahn. Dom fick åka in till lasarettet och ta ut den akut, så att den där gått lös är en gåta. Bryr mig föga vad han pysslar med tillsammans med en vuxen man, men när han ger sig på barn är måttet rågat. Hoppas han blir rövknullad av den biffigaste internen i något av Floridas state prisons. #TviVale

Det är en modern vandringsmyt. Stearinljus och leksaksbil kan också förekomma istället för morot.
Citera
2019-01-10, 20:22
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Det vi vet är att Bosse Hansson uppenbarligen gjort något otillåtet.

Frågor på det?

Är han dömd?
Citera
2019-01-10, 20:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vi får väl se. Nu är ju Bosse ingen kändis i USA, men kollar vi på en annan gammal gubbe, Bill Cosby, blev hans straff rätt så milt, beroende på hans höga ålder, och kanske bra advokater samt hans kändisskap. (3-10 år fick Cosby, men en annan källa jag inte orkar hitta nu, sa att han bara behöver sitta 18 mån, sen blir det "parole").

(Tog mig friheten att ta bort några tomrader i citatet ditt).

30år enligt vad jag har läst
Om Cosby hade gått på barn och ungdom så hade han fått det strängaste som lagen kunnat boka honom på och sitta fullt ut.
Citera
2019-01-10, 20:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är upp till domarens godtycke att besluta om borgen. -Är domaren "sur/elak" blir det antingen ingen borgen alls, alternativt domaren sätter beloppet så högt så domaren "vet" att den anklagade inte klarar av att "klämma fram" pengarna.

På tal om borgen för Bosse: Såg att det cirkulerat flera motsägande uppgifter i media:
1) Han skulle lämna in sitt pass, och betala 900.000 (antar att det är $ och inte SEK?) i borgen.
2) Därefter, dagen därpå, så var det uppgifter om häktet där Bosse sitter i.

Sitter han i häkte eller är han ute mot borgen?
Borgen är USD 100.000 och tydligen är den inte betald, alltså sitter han inlåst.
Citera
2019-01-10, 20:28
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Är han dömd?

Nä, det har du faktiskt rätt i.
Citera
2019-01-10, 20:30
Avslutad
En fråga till er som har koll på mannen, har han någonsin haft en relation till det motsatta könet? Typ förlovad eller sambo.
Citera
2019-01-10, 20:34
Medlem
Citat:
Är han dömd?
En dom betyder fortfarande inte att vi vet, bara att han bedöms skyldig med högre konfidensgrad och att massmedia har rätt att kalla honom pedofil enligt deras självpåtagna regler.

För att bli häktad i USA gäller "probable cause", vilket innebär att man vet med lite lägre konfidensgrad än vid en fällande dom.
Citera
2019-01-10, 20:36
Medlem
Någon som räknat ut vilket motel det är som BH bodde på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in