2019-01-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är ju för i helvete hundförbud i markerna vid den tidpunkten .
Ver du inte om det som kan allt om hundar ?
Alltså behöver det inte vara utsocknes som var gärningsmän .
KJ visste att det var hundförbud och inget större spring i skogen .
Vad gjorde KJ när polisen missade att spana på honom när han "var i sommarstugan" ?
Var du på plats och följde varje steg han tog så du vet vad han sysslade med ?
Men du och den asiatiska vildhunden vet väl naturligtvis sånt ändå
fast ni sitter många mil från platsen där saker och ting sker va ?

Det där med hundförbud kan tänjas, jag kopplar alltid loss hunden och den rör sig i närheten till mig hela tiden men den roterar omkring och nosar.
Men hunden ser det som en höjdpunkt att komma ut i marken och kan röra sig utan koppel.

Enligt polisens rapport fanns ingen spaning på familjens sommarstuga den 20-21 maj, men enligt chefen för spaningen var det spaning på sommarstugan.
KJ han sade i förhöret att den dagen fanns han i sommarstugan för att slippa närgångna jornalister, han var där också ett flertal dagar.

Går man på polisens uppgifter hade de ingen spaning på sommarstugan, och naturligtvis kan inte spanarna erkänna att de kanske åkte någon annanstans.
Polisledningen måste ha fått in uppgifter var spaningen bedrevs, men som inte stämmer med vad spanarna kommit med.
Enligt polisens uppgifter bedrevs ingen spaning mot sommarstugan 20-21 maj och det stämmer in med vad KJ uttalat vid förhören att då fanns han i sommarstugan.
Citera
2019-01-10, 16:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det där med hundförbud kan tänjas, jag kopplar alltid loss hunden och den rör sig i närheten till mig hela tiden men den roterar omkring och nosar.
Men hunden ser det som en höjdpunkt att komma ut i marken och kan röra sig utan koppel.

Enligt polisens rapport fanns ingen spaning på familjens sommarstuga den 20-21 maj, men enligt chefen för spaningen var det spaning på sommarstugan.
KJ han sade i förhöret att den dagen fanns han i sommarstugan för att slippa närgångna jornalister, han var där också ett flertal dagar.

Går man på polisens uppgifter hade de ingen spaning på sommarstugan, och naturligtvis kan inte spanarna erkänna att de kanske åkte någon annanstans.
Polisledningen måste ha fått in uppgifter var spaningen bedrevs, men som inte stämmer med vad spanarna kommit med.
Enligt polisens uppgifter bedrevs ingen spaning mot sommarstugan 20-21 maj och det stämmer in med vad KJ uttalat vid förhören att då fanns han i sommarstugan.

Alla hundägare är inte lika bombade som du och vad du gör är totalt ointressant .
Det blir inte lika stor höjdpunkt för vildhunden och dig om en markägare ser den .
Har du uppgifter på vilka och hur många som släppte lös sina hundar i den aktuella marken just då ?
Vet DU med 100 % säkerhet hur det var med spaningen på sommarstugan ?
Annars kan du inte garantera att KJ inte var på annat ställe .
Eller ser du till Boden ifrån där du sitter och därför vet att KJ var i sommarstugan hela tiden .
Du kanske är klärvoajant eller medium också ?
Citera
2019-01-10, 16:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Och då passade han på att smita iväg ett slag och flytta lite kroppsdelar, är alltså vad du menar.
Bra! Då har du till slut också förlikat dig med faktumet vem som var Vatchareeyas grymme
baneman. Ingen mystisk beställare, inga lejda mördare från Långtbortistan och ingen skåpbil
med uppblåsbart badkar därinuti. Utan en bygdens egen son stod för det hela.
Citera
2019-01-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vet DU med 100 % säkerhet hur det var med spaningen på sommarstugan ?
Annars kan du inte garantera att KJ inte var på annat ställe .
Eller ser du till Boden ifrån där du sitter och därför vet att KJ var i sommarstugan hela tiden .
Du kanske är klärvoajant eller medium också ?
Jag litar på polisens uppgifter och då fanns det ingen spaning på sommarstugan och KJ fanns där som han framfört.
Det stämmer in också med att KJ aldrig fört några kroppsdelar till fyndplatsen från värnet.
Man måste alltid se till helheten och det stämmer helt in att han fanns i sommarstugan och inte flyttade några kroppsdelar, som skulle varit helt omöjligt att genomföra för honom.
Citera
2019-01-10, 17:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag litar på polisens uppgifter och då fanns det ingen spaning på sommarstugan och KJ fanns där som han framfört.
Det stämmer in också med att KJ aldrig fört några kroppsdelar till fyndplatsen från värnet.
Man måste alltid se till helheten och det stämmer helt in att han fanns i sommarstugan och inte flyttade några kroppsdelar, som skulle varit helt omöjligt att genomföra för honom.

Alla känner ju till hur din slutledningsförmåga fungerar .
Tro alltid ordagrant på vad mördaren säger och svamla ihop en
egen fantasihistoria där det alltid ingår mystiska bilar med släckta lanternor .
I det här fallet en skåpbil i vilken mordet på och styckningen av VB utfördes .
Den benämns som en liten Fordbil vilket ju rimmar väldigt bra med en skåpbil .
Du har alltså inte den blekaste aning om ifall KJ var i sommarstugan .
Alltså är han mördaren FÖR VB och det är därmed slutdiskuterat .
Du har heller inga som helst bevis för att någon annan är inblandad .
Du kan inte namnge beställaren och du kan inte tala om vem de professionella
mördarna som inte visste om alla hundar i skogen var .
Tala om total katastrof för ditt sagoberättande .
Citera
2019-01-10, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du får gärna tro att det är rena fantasier att de inte får lämna ut material som är under sekretess, du tror så mycket fel om annat så det blir bara en droppe havet. Det var en medveten? miss av advokaten att begära ut samtliga rawfiler.
Det där svarade jag på, Rena fantasier. Riksåklagaren gav ingen sådan förklaring. Riksåklagaren skulle ha svarat att det var sekretess och varför (rikets säkerhet?).
Citat:
Skillnaden är att du kallar alibit falskt. Det gör inte polisen. De tänker inte som en Aspie och tar allting ordagrant utan förstår att vittnen ofta har olika uppfattningar om tidpunkter fast de kommit hem tillsammans.
Polisen visste att alibit var falskt och spanade på MB i en vecka trots att det är svindyrt och de hade någon annan att spana på.
Citat:
Vårdaren är INTE SÄKER på om Kristoffer hade en säng den 7 maj. Han TROR.
I tingsrätten var det en resårbotten. Vittnet som såg Kim bära ut något beskrev detta som 150 cm långt, och ca 70 cm brett och axelbrett. Låter det som en resårbotten?
Citat:
Varför ljuger Kristoffer och påstår att han har ett självskadebeteende som förklaring till alla rivsår han hade på armarna? Det är naturligtvis Vatchareeya som försökt försvara sig utan att lyckas. Det är inte så konstigt att Kristoffer ser till att hennes händer med naglar fulla av bevis försvinner.

"Det Bosse reagerat på var att det stod i tidningen att advokaten hade
sagt att Kristoffer hade ett själv-skade-beteende. Det har de aldrig varit med om att han har.
Kristoffer har aldrig rispat sig själv. Bosse har frågat de andra som han arbetar med och de
har inte heller varit med om det"

FU 1445
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Skadornas utseende:
- Talar för att hudavskrapningarna på armarna är självorsakade på sätt som den undersökte
påstår. Åldern på hudavskrapningarna och ärren är alltifrån färska till sannolikt årsgamla.
Kim måste inte ha skadat sig i boendestödjarens närvaro.
Citat:
Det är bara paranoia att polisen gömmer material för försvaret. I verkligheten får försvaret tillgång till slask och annat när de ber om det. Vissa saker som till exempel vissa bilder får de inte tillgång till på grund av sekretessen vilket du måste lära dig att acceptera.
Det är inte paranoia att polisen gömmer material för försvaret, det är bekräftat i det här fallet. Försvaret ska inte behöva be om tillgång till förundersökningsmaterialet och kunde inte be om det extra sidomaterialet eftersom det inte kände till att det existerade.
Citat:
Blodet är verifierat av SKL men det var inte det vi pratade om. Vad jag undrade var om du snart kommer påstå att blodet aldrig fanns i Kristoffers bagage? Kommer du påstå att bilderna har manipulerats och att de lade till blod på bilderna med hjälp av photoshop? Det är ju så jävla sjukt du tänker kring detta. Du inbillar dig att polisen fuskar och retuscherar bort tejprullar och annat för att sätta dit en oskyldig. Du inbillar dig att polisen skyddar den riktiga mördaren för han är bekant. Har du några gränser över huvud taget?
Jag tvivlar inte på att det fanns blod i bagaget eftersom SKL har verifierat det. Jag inbillar mig ingenting, men jag misstänker att någon som har ertappats med fusk kan ha fuskat fler gånger. Det handlar inte om att skydda någon mördare pga bekantskap, däremot kan det ha påverkat valet av misstänkt bland de som kunde misstänkas. När blodet hittades blev polisen övertygad om att den valde rätt.
Citat:
Det är inte förvånande om man vet hur det fungerar. Skulle karatetränaren och hans fru inte haft alibi för mordkvällen skulle polisen haft befogenhet att gå vidare med husrannsakan och därmed kunnat undersöka datorer och även hennes mobil.
Därför är det anmärkningsvärt att så inte skedde, eftersom polisen visste att MB ljög om sitt alibi. Inget hade hindrat husrannsakan hos både MB och Kim.
Citat:
Eftersom jag bara kan gissa så tror jag att tanken var att Kristoffer skulle skjutsa hem henne men körde någonstans för att "prata". Han hade ihjäl henne och styckade kroppen vid något vattendrag.
Och hade skyddskläder och vapen i bilen, bara omutifallatt han skulle mörda henne?
Citat:
Alternativt att han dödade henne hemma, i sängen som försvann. Jag har svårt att tro att han styckade henne hemma men vet att det är ett alternativ. Den där tjejen som styckade sin rival i badrummet, det fanns inte mycket spår efter den händelsen och hon hade inte alls lika mycket tid på sig att få bort spår som Kristoffer hade.
Vid det mordet hittades fyra blodspår från BO trots att alla blodspår inte analyserades och
Citat:
Duschrummet har rengjorts noga och de spår som kunnat
säkras har funnits på platser där det är svårt att städa/rengöra.
Kims badrum var inte rengjort. Dessutom hittades blodspår efter BO på andra platser i lägenheten, varpå konstaterades
Citat:
Den sammantagna slutsatsen är därför:
- Att målsäganden [LL] mördats och styckats i lägenheten
- Att lägenheten städats efter gärningen
Något sådant konstaterande gjordes inte efter mordet på Vatchareeya.
Citat:
Kristoffer försäger sig ofta. Jag kan inte släppa det där med att han sa att han inte skulle orka bära torson ett par hundra meter in i skogen.
Det där har jag redan svarat på.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Fynden gjordes den 20 och 22 maj. Kristoffer var inte med när fynden gjordes och jag undrar hur han så exakt vet var kroppen hittades? Han säger att den ligger 200 meter från vägen och han beskriver också hur vägen dit ser ut, kuperad och uppförsbacke. Hur vet han det?
Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg. Vägen är inte kuperad.
Varför ljuger du igen?
Citat:
Saken är den att vi får aldrig veta hur mycket resurser polisen lagt ner på att utesluta till exempel karatetränaren. Vi får bara veta lite grann, mycket hamnar i "slasken" vilket det ska göra eftersom de som är avskrivna som misstänkta är just avskrivna.

Det tråkiga i det här forumet är att det spelar ingen roll hur mycket polisen utreder andra alternativ. Skulle karatetränaren utredas in på bara skinnet och alla resultat skulle offentliggöras så skulle foliehattarna med Quarrel i spetsen bara sikta in sig på ett annat oskyldigt offer att misstänkliggöra och spy galla över. Det finns många miljarder människor som inte är utredda förstår du.
Advokat Kyrö har läst slasken. Spyr han galla i resningsansökan, punkterna 60-101?

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så den ondsinte plateraren står alltså att finna bland K:s "airsoft-vänner" (eller föräldrarna)?
Eller resonerar samtliga bilägare i Boden som K angående att låsa sin bil eller inte?
Vad svamlar du om? Jag har inte påstått något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Och? Så även brottsoffret.
MB pratade om brottoffret och kallade henne vid smeknamn, så det är naturligt att använda smeknamnet i återgivande av förhöret. Dessutom är det mycket enklare att stava till smeknamnet. MB kallade inte sig själv vid smeknamn, snarare sa han "jag". I förhöret med MB i tingrätten kallades hon genomgående Vatchareeya.
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Ett mord på CV:t är väl snäppet värre.
Jo, men man kan inte göra mycket åt det om man är oskyldigt dömd. MB kunde ha undvikit sin relation med Vatchareeya men gick in i den avsiktligt.
Citera
2019-01-10, 20:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag tror att du misstänker rätt. Det känns som vi är utan all , förståelse från somliga. Kritik, det ska inte få förekomma.

Klart man ska kunna framföra kritik både mot polisens agerande, domar, åklagare och advokater.

Själv har jag haft ”förmånen” att fått besöka alla platser som beskrivs i fup och här i tråden. Tom tvingat i mig sushi som jag inte gillar. Har även aktivt sökt på olika platser efter fynd våren 2013.

Har även lämnat in ett par tips till polisen när det begav sig. Har man som jag besökt platserna som var aktuella så får man en lite udda känsla av det kanske självklara för vissa här i tråden kanske inte stämmer med domarna. Är nu KJ den rätta GM så kan jag nästan säkert säga att han inte var ensam. Tror inte ens har var ensam med VB i lägenheten.

När det gäller MB och hans närmaste så finns mycket som vissa verkar tycka är slump, men som inte behöver vara slump. Behöver inte repetera allt, men det finns angivit sedan tidigare.

Något som jag än idag tycker är märkligt är när paret åker till Lakaträsk 18/5 eller om det var 19/5 för att hämta kallkällvatten under slutet av snösmältningen. Bodens kommun är en ort med utmärkt vatten i kranarna.
Citera
2019-01-10, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Något som jag än idag tycker är märkligt är när paret åker till Lakaträsk 18/5 eller om det var 19/5 för att hämta kallkällvatten under slutet av snösmältningen. Bodens kommun är en ort med utmärkt vatten i kranarna.
Det är inte alls märkligt. Han vill väl sanningsenligt kunna sälja källvatten i restaurangen och tjäna pengar.
Citera
2019-01-10, 21:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är inte alls märkligt. Han vill väl sanningsenligt kunna sälja källvatten i restaurangen och tjäna pengar.

Knappast. Risken finns nog att gästerna drabbas av matförgiftning och det vore nog inte så bra. Om restaurangen inte tar en massa prover på vattnet innan det serveras. Både ditt och datt kan kontaminera källvatten, särskilt under senvåren.
Citera
2019-01-10, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Knappast. Risken finns nog att gästerna drabbas av matförgiftning och det vore nog inte så bra. Om restaurangen inte tar en massa prover på vattnet innan det serveras. Både ditt och datt kan kontaminera källvatten, särskilt under senvåren.
Ditt och datt dör av kokning.
Citera
2019-01-10, 21:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ditt och datt dör av kokning.

Jovisst, men det måste i så fall även filtreras från fysiska partiklar. Tror med transport, hantering, kokning,filtrering och upphällning i karaffer så blir det nog billigare med ex Loka för restaurangerna.
Citera
2019-01-10, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jovisst, men det måste i så fall även filtreras från fysiska partiklar. Tror med transport, hantering, kokning,filtrering och upphällning i karaffer så blir det nog billigare med ex Loka för restaurangerna.
Det måste Loka också göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in