Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Du får gärna tro att det är rena fantasier att de inte får lämna ut material som är under sekretess, du tror så mycket fel om annat så det blir bara en droppe havet. Det var en medveten? miss av advokaten att begära ut samtliga rawfiler.
Det där svarade jag på,
Rena fantasier. Riksåklagaren gav ingen sådan förklaring. Riksåklagaren skulle ha svarat att det var sekretess och varför (rikets säkerhet?).
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Skillnaden är att du kallar alibit falskt. Det gör inte polisen. De tänker inte som en Aspie och tar allting ordagrant utan förstår att vittnen ofta har olika uppfattningar om tidpunkter fast de kommit hem tillsammans.
Polisen visste att alibit var falskt och spanade på MB i en vecka trots att det är svindyrt och de hade någon annan att spana på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Vårdaren är INTE SÄKER på om Kristoffer hade en säng den 7 maj. Han TROR.
I tingsrätten var det en resårbotten. Vittnet som såg Kim bära ut något beskrev detta som 150 cm långt, och ca 70 cm brett och axelbrett. Låter det som en resårbotten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Varför ljuger Kristoffer och påstår att han har ett självskadebeteende som förklaring till alla rivsår han hade på armarna? Det är naturligtvis Vatchareeya som försökt försvara sig utan att lyckas. Det är inte så konstigt att Kristoffer ser till att hennes händer med naglar fulla av bevis försvinner.
"Det Bosse reagerat på var att det stod i tidningen att advokaten hade
sagt att Kristoffer hade ett själv-skade-beteende. Det har de aldrig varit med om att han har.
Kristoffer har aldrig rispat sig själv. Bosse har frågat de andra som han arbetar med och de
har inte heller varit med om det"
FU 1445
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Skadornas utseende:
- Talar för att hudavskrapningarna på armarna är självorsakade på sätt som den undersökte
påstår. Åldern på hudavskrapningarna och ärren är alltifrån färska till sannolikt årsgamla.
Kim måste inte ha skadat sig i boendestödjarens närvaro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det är bara paranoia att polisen gömmer material för försvaret. I verkligheten får försvaret tillgång till slask och annat när de ber om det. Vissa saker som till exempel vissa bilder får de inte tillgång till på grund av sekretessen vilket du måste lära dig att acceptera.
Det är inte paranoia att polisen gömmer material för försvaret, det är bekräftat i det här fallet. Försvaret ska inte behöva be om tillgång till förundersökningsmaterialet och kunde inte be om det extra sidomaterialet eftersom det inte kände till att det existerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Blodet är verifierat av SKL men det var inte det vi pratade om. Vad jag undrade var om du snart kommer påstå att blodet aldrig fanns i Kristoffers bagage? Kommer du påstå att bilderna har manipulerats och att de lade till blod på bilderna med hjälp av photoshop? Det är ju så jävla sjukt du tänker kring detta. Du inbillar dig att polisen fuskar och retuscherar bort tejprullar och annat för att sätta dit en oskyldig. Du inbillar dig att polisen skyddar den riktiga mördaren för han är bekant. Har du några gränser över huvud taget?
Jag tvivlar inte på att det fanns blod i bagaget eftersom SKL har verifierat det. Jag inbillar mig ingenting, men jag misstänker att någon som har ertappats med fusk kan ha fuskat fler gånger. Det handlar inte om att skydda någon mördare pga bekantskap, däremot kan det ha påverkat valet av misstänkt bland de som kunde misstänkas. När blodet hittades blev polisen övertygad om att den valde rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det är inte förvånande om man vet hur det fungerar. Skulle karatetränaren och hans fru inte haft alibi för mordkvällen skulle polisen haft befogenhet att gå vidare med husrannsakan och därmed kunnat undersöka datorer och även hennes mobil.
Därför är det anmärkningsvärt att så inte skedde, eftersom polisen visste att MB ljög om sitt alibi. Inget hade hindrat husrannsakan hos både MB och Kim.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Eftersom jag bara kan gissa så tror jag att tanken var att Kristoffer skulle skjutsa hem henne men körde någonstans för att "prata". Han hade ihjäl henne och styckade kroppen vid något vattendrag.
Och hade skyddskläder och vapen i bilen, bara omutifallatt han skulle mörda henne?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Alternativt att han dödade henne hemma, i sängen som försvann. Jag har svårt att tro att han styckade henne hemma men vet att det är ett alternativ. Den där tjejen som styckade sin rival i badrummet, det fanns inte mycket spår efter den händelsen och hon hade inte alls lika mycket tid på sig att få bort spår som Kristoffer hade.
Vid det mordet hittades fyra blodspår från BO trots att alla blodspår inte analyserades och
Citat:
Duschrummet har rengjorts noga och de spår som kunnat
säkras har funnits på platser där det är svårt att städa/rengöra.
Kims badrum var inte rengjort. Dessutom hittades blodspår efter BO på andra platser i lägenheten, varpå konstaterades
Citat:
Den sammantagna slutsatsen är därför:
- Att målsäganden [LL] mördats och styckats i lägenheten
- Att lägenheten städats efter gärningen
Något sådant konstaterande gjordes inte efter mordet på Vatchareeya.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kristoffer försäger sig ofta. Jag kan inte släppa det där med att han sa att han inte skulle orka bära torson ett par hundra meter in i skogen.
Det där har jag redan svarat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Fynden gjordes den 20 och 22 maj. Kristoffer var inte med när fynden gjordes och jag undrar hur han så exakt vet var kroppen hittades? Han säger att den ligger 200 meter från vägen och han beskriver också hur vägen dit ser ut, kuperad och uppförsbacke. Hur vet han det?
Det fetstilta är lögn. Kroppen hittades ca 35 meter från en väg. Vägen är inte kuperad.
Varför ljuger du igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Saken är den att vi får aldrig veta hur mycket resurser polisen lagt ner på att utesluta till exempel karatetränaren. Vi får bara veta lite grann, mycket hamnar i "slasken" vilket det ska göra eftersom de som är avskrivna som misstänkta är just avskrivna.
Det tråkiga i det här forumet är att det spelar ingen roll hur mycket polisen utreder andra alternativ. Skulle karatetränaren utredas in på bara skinnet och alla resultat skulle offentliggöras så skulle foliehattarna med Quarrel i spetsen bara sikta in sig på ett annat oskyldigt offer att misstänkliggöra och spy galla över. Det finns många miljarder människor som inte är utredda förstår du.
Advokat Kyrö har läst slasken. Spyr han galla i resningsansökan, punkterna 60-101?
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Så den ondsinte plateraren står alltså att finna bland K:s "airsoft-vänner" (eller föräldrarna)?
Eller resonerar samtliga bilägare i Boden som K angående att låsa sin bil eller inte?
Vad svamlar du om? Jag har inte påstått något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Och? Så även brottsoffret.
MB pratade om brottoffret och kallade henne vid smeknamn, så det är naturligt att använda smeknamnet i återgivande av förhöret. Dessutom är det mycket enklare att stava till smeknamnet. MB kallade inte sig själv vid smeknamn, snarare sa han "jag". I förhöret med MB i tingrätten kallades hon genomgående
Vatchareeya.
Citat:
Ursprungligen postat av
egoonline
Ett mord på CV:t är väl snäppet värre.
Jo, men man kan inte göra mycket åt det om man är oskyldigt dömd. MB kunde ha undvikit sin relation med Vatchareeya men gick in i den avsiktligt.