2019-01-09, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Draifos, du kan Kalamarksmålet bättre än jag. Har polismyndigheten i Norrbotten "hjälpt rättvisan på vägen" genom att manipulera och undanhålla bevis som det verkar i Vatchareeyamålet?
Jag är alldeles för dåligt insatt i det här fallet för att våga säga om det kan ha manipulerats och undanhållits bevisning på samma sätt som i Kalamarksfallet, men omöjligt verkar det ju inte vara. Några rena bevisplanteringar som det skulle kunna handla om med blodet här har vad jag vet aldrig förekommit i Sverige, men å andra sidan skall väl någon gång bli den första.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-09 kl. 23:16.
Citera
2019-01-09, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag är alldeles för dåligt insatt i det här fallet för att våga säga om det kan ha manipulerats och undanhållits bevisning på samma sätt som i Kalamarksmålet (och i några andra kända fall), men omöjligt verkar det ju inte vara. Några rena bevisplanteringar som det skulle kunna handla om med blodet här har vad jag vet aldrig avslöjats i Sverige, men å andra sidan skall väl någon gång bli den första.
Jag frågade inte om bevisplantering. Jag misstänker inte polisen för bevisplantering. Frågan gällde bevismanipulation och undanhållande av bevis utfört av polisen. Skedde det i Kalamarksfallet?
Citera
2019-01-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
och underskatta inte journalistik!!

Citat:
Jag frågade inte om bevisplantering. Jag misstänker inte polisen för bevisplantering. Frågan gällde bevismanipulation och undanhållande av bevis utfört av polisen. Skedde det i Kalamarksfallet?

vem och vilka gjorde teknisk undersökning på KJ bil. När tog man den i beslag? hur länge stod den innan teknikerna gjorde sin genomgång? och var stod den?
Citera
2019-01-09, 23:25
Medlem
min fråga är fortfarande, hade MB någon relation/vänskap/tränarroll med någon av myndigheten som utredde fallet!!! kan vara enskilda individer eller som grupp.
Citera
2019-01-09, 23:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är ju helt klart att man trixade en del, och undanhöll mycket som var till Linnas fördel. Där var ju hela utredningen ett falsarium. Åklagaren utreddes väl av särskilda åklagarkammaren för det där med snusprillan, men tydligen byttes det handläggare och förhalades tills det blev preskriberat. Man fick höra lite mer om det där nu i den här podcasten:
https://play.acast.com/s/cyrilochstig/-56kajlinna
Senast redigerad av Draifos 2019-01-09 kl. 23:37.
Citera
2019-01-09, 23:37
Medlem
Frugan tycker jag man skulle pressat lite mera i förhöret!!! vad gjorde hon den aktuella kvällen?
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-09 kl. 23:43.
Citera
2019-01-09, 23:39
Medlem
Man såg inte brett i fallet!! man såg smalt tidigt, där av mycket frågetecken??
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-09 kl. 23:42.
Citera
2019-01-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hade VB sagt att hon var med barn till honom och att hon tänkte behålla barnet så kan det nog ha varit den berömda droppen.

Vilket även förklarade varför orden död,döda, knivar och sex var frekvent i karatetränarens telekommunikation med omvärlden.

ja och man från ÅK verka inte tycka det var något konstigt!
Citera
2019-01-10, 00:02
Medlem
Frugan visste om relationen, hur gick resonemanget den aktuella kvällen!! VB hade skickat sms och var påfrestande under kvällen.. Båda (mb+frugan) visste att hon var/varit hos KJ. Chansen dök upp. Tid för att ge varandra alibi fanns. Man visste man skulle få span på sig, men man fokuserade på MB i stället för båda! Vid ett tillfälle så genomskådade frugan spaningen..varför?? jo för en orutinerad spanare! och hon visste om att dom hade span på sig! vilket gjorde henne mer uppmärksam!! var fick dom den informationen!
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-10 kl. 00:07.
Citera
2019-01-10, 00:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Jodå, han kunde återge SMS.

Även i det här konceptförhöret benämns han med smeknamn.

Och? Så även brottsoffret.
Citera
2019-01-10, 00:33
Medlem
spaningen i fallet oavsett vem som det spanats på är under all kritik!! och dess dokumentation!! Det är lite för mycket kling och klang över det hela!
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-10 kl. 00:36.
Citera
2019-01-10, 00:46
Medlem
finns det möjlighet att få ut medlemsregistret över karateklubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in