2018-12-11, 12:26
Avstängd
Kommer inte den bestialiske mördaren Kim ut snart? Det måste kännas olustigt hemma på byn när han återvänder. Undrar vad byborna har för syn och tolerans på hans transvestism till på köpet. Det känns som att sagan om Kim kommer att få allt annat än ett lyckligt slut.
Citera
2018-12-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Kommer inte den bestialiske mördaren Kim ut snart? Det måste kännas olustigt hemma på byn när han återvänder. Undrar vad byborna har för syn och tolerans på hans transvestism till på köpet. Det känns som att sagan om Kim kommer att få allt annat än ett lyckligt slut.
De som är insatta i fallet känner till att det fanns en beställare på orten, men gärningsmännen kom utifrån, hade sannolikt utländskt ursprung.
Att KJ skulle utfört mordet ser de som en omöjlighet de som känner till fallet, han hade ingen Ford skåpbil som en person påträffade på en avtagsväg inne i skogen den kvällen när Bangsuang försvann.
Det hade varit omöjligt för honom att placera kroppsdelarna genom gluggen i värnet på Mjösjöberget och sedan ta ut dem, torson vägde 33 kg som var ingen lätt sak att hantera.
Alla borde känt till att han var under spaning när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring, som gör det omöjligt att han skulle placerat dem där.
KJ kan ha blivit utsatt för hotelser på fängelset därför medfångarna har sannolikt stämplat honom som mördaren för Bangsuang.

Att komma undan hotelser och kanske misshandel är ett sätt att byta kön och komma in på kvinnoavdelning.
Sedan finns det människor som tror allt vad tidningar och TV kommer med i fallet, även om det strider mot alla fysikaliska lagar.
Jag tror själv att någon person från Boden med sina rötter där, skulle aldrig ha accepterat att mörda Bangsuan mot betalning, som var en helt oskyldig ung tjej, och på det sättet som gjordes.
Om så hade skett de skulle omedelbart ha åkt fast, men kommer de utifrån blir det en annan sak.
Citera
2018-12-12, 08:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Haha, var det allt du hade för att förklara bort indicierna? De mest graverande kunde du inte förklara, det falska alibit, lögnen att de var vänner sista gången de skildes och att SMS från kvällen för försvinnandet raderades avsiktligt. De indicier som kvarstår är mer graverande än de mot Kim.

Du hoppade också över dina logiska kullerbyttor. Om hon gick Lejonbacksvägen, vart var hon på väg och varifrån kom skriken?

Han berättade aldrig hela sanningen, men den framgår av Facebook. De var fortfarande ett par efter februari. Han vidhöll lögnen även efter att ha berättat om relationen för sin hustru.

Vad har hans av dig påhittade tro att hon hade gett sig iväg till en kompis med saken att göra?

På vilket sätt hjälpte han till? Han ringde eller messade inte ens. Polisen hade span på honom, så den insåg inte att han var oskyldig.

Då var det alltså inget farligt som föranledde 112*.

Du kan väl åtminstone försöka hålla dig till sanningen istället för att återge FL:s förljugna sammanfattningar. Så här sa han:

Jag håller med om att polisen kan lägga ihop ett och ett. Raderade SMS från kvällen för försvinnandet plus falskt alibi för kvällen blir skäl för misstanke.

Det är tydligen ingen idé att försöka få dig att förstå. Du verkar bitter över att du inte med dina tips kunde hjälpa till med att få till en ny prövning.

Karatetränaren har lämnat en rimlig förklaring till varför han raderade vissa sms.

Du verkar heller inte begripa varför tränaren först ljög om sin relation med Vatchareeya. Han visste inte att hon var mördad och tyckte förmodligen att det var onödigt att fläka ut sitt liv hos polisen om hon gett sig iväg frivilligt till en kompis. Det här är alldeles för invecklat för dig men andra förstår varför han gjorde så.

Samma sak med detta att han inte letade efter henne. Han trodde fortfarande att hon levde och höll sig borta ett tag. Hur tror du hans fru hade reagerat om han skulle ge sig ut och leta efter en tjej som hon nyss fått veta att han haft ihop det med? Kan du inte sätta dig in i såna situationer över huvud taget?

Det är så töntigt att du kallar de flesta personer för lögnare, alla utom Kristoffer. Det är inte konstigt att du hamnar snett när du inte vill se verkligheten för vad den är.
Citera
2018-12-12, 08:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman

Det här har jag tänkt på en hel del. Hur känns det för hans familj att välkomna honom efter avtjänat straff? Det han har gjort är bestialiskt. Eller går de och hoppas att han är oskyldig? Det är en svår fråga. Jag vette sjutton hur jag skulle tänka och känna.
Citera
2018-12-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är tydligen ingen idé att försöka få dig att förstå. Du verkar bitter över att du inte med dina tips kunde hjälpa till med att få till en ny prövning.

Karatetränaren har lämnat en rimlig förklaring till varför han raderade vissa sms.

Du verkar heller inte begripa varför tränaren först ljög om sin relation med Vatchareeya. Han visste inte att hon var mördad och tyckte förmodligen att det var onödigt att fläka ut sitt liv hos polisen om hon gett sig iväg frivilligt till en kompis. Det här är alldeles för invecklat för dig men andra förstår varför han gjorde så.

Samma sak med detta att han inte letade efter henne. Han trodde fortfarande att hon levde och höll sig borta ett tag. Hur tror du hans fru hade reagerat om han skulle ge sig ut och leta efter en tjej som hon nyss fått veta att han haft ihop det med? Kan du inte sätta dig in i såna situationer över huvud taget?

Det är så töntigt att du kallar de flesta personer för lögnare, alla utom Kristoffer. Det är inte konstigt att du hamnar snett när du inte vill se verkligheten för vad den är.

Tycker du att hans förklaring låter bra om du vet att hans mobil klarar
av minneskort på 32GB, samt att det går att flytta SMS till minneskortet
på den mobilen som han hade, ett minneskort som aldrig kollades om jag
nu minns rätt.
Citera
2018-12-12, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
nu minns rätt.
Du minns alldeles rätt. Både detta, det falska alibit och påståendet att han var vän med Vatchareeya sista gången de skildes ligger honom till last. De två sistnämnda omständigheterna har Combival ingen förklaring till.
Citera
2018-12-12, 09:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
nu minns rätt.

Han hade kanske andra anledningar att radera eftersom han ville dölja sin relation med Vatchareeya? Vad som är undersökt när det gäller honom är svårt att veta eftersom det inte var honom de åtalade och det är så mycket information som inte vi har med att göra. Det spelar ingen roll hur mycket vissa vill ha en helt transparent FU. Det kommer aldrig hända. Du kanske inte vet att polisen måste ha starka skäl för att utföra vissa undersökningar? Husrannsakningar etc?
Citera
2018-12-12, 09:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du minns alldeles rätt. Både detta, det falska alibit och påståendet att han var vän med Vatchareeya sista gången de skildes ligger honom till last. De två sistnämnda omständigheterna har Combival ingen förklaring till.

Hur vet du att alibit var falskt? Är du något slags självutnämnt medium eller nåt?
Citera
2018-12-12, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han hade kanske andra anledningar att radera eftersom han ville dölja sin relation med Vatchareeya? Vad som är undersökt när det gäller honom är svårt att veta eftersom det inte var honom de åtalade och det är så mycket information som inte vi har med att göra. Det spelar ingen roll hur mycket vissa vill ha en helt transparent FU. Det kommer aldrig hända. Du kanske inte vet att polisen måste ha starka skäl för att utföra vissa undersökningar? Husrannsakningar etc?
Han påstod under ed att han raderade för att mobilen gick långsamt.
Citat:
Hur vet du att alibit var falskt? Är du något slags självutnämnt medium eller nåt?
Det är bara att jämföra alibiberättelserna. Polisen trodde inte på alibit och satte därför span på honom i en vecka.
Citera
2018-12-12, 10:05
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Han påstod under ed att han raderade för att mobilen gick långsamt.

Det är bara att jämföra alibiberättelserna. Polisen trodde inte på alibit och satte därför span på honom i en vecka.

Jaha? Det var hans upplevelse av mobilen och tydligen har hans svar inte blivit ifrågasatt förutom av dig då.

Det var väl bra att de hade span även på honom? Att polisen tvivlade på hans alibi det är din uppfattning som jag inte delar. Saker tar dit att kontrollera. De sitter inte och inväntar svar från taxibolag etc. Du verkar inte ens ha lite inblick i hur de arbetar. Men gnälla det kan du.
Jag har förstått att du är mycket missnöjd med att du inte får fullständig insyn i hela polisens arbete.

Du ska inte påstå att ett alibi är falskt bara för att inblandade människor inte lämnar exakta tider mm. Man ljuger inte bara för att man är osäker på tider och liknande. Du är rätt ensam om att kalla det falskt.

Du tror säkert att det räcker att polisen säger att karatetränaren är oskyldig? Det kan lita fullständigt på honom och hans fru men det måste läggas fram bevis för varför de inte finns några misstankar och varför de uteslutits. Du påstår att de misstrodde honom? Det är läskigt vad lite du vet om mordutredningar.
Senast redigerad av Combival 2018-12-12 kl. 10:36.
Citera
2018-12-12, 11:20
Avstängd
Citat:
Det här har jag tänkt på en hel del. Hur känns det för hans familj att välkomna honom efter avtjänat straff? Det han har gjort är bestialiskt. Eller går de och hoppas att han är oskyldig? Det är en svår fråga. Jag vette sjutton hur jag skulle tänka och känna.

Jag tror helt ärligt att man som förälder älskar sitt barn oavsett dennes gärning. Dock tror jag att övriga ortsbor inte är lika vidsynta och förlåtande. Jag är inte lika insatt som flera i tråden, men det fanns väl en del bevis i hans lägenhet, och i hans bil, samt en del märkliga beteende genom åren som folk vittnar om.

Det känns ju även lite märkligt att som oskyldigt anklagad/dömd sitta på arslet och knipa käft i en massa år om en är oskyldig?
Citera
2018-12-12, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De som är insatta i fallet känner till att det fanns en beställare på orten, men gärningsmännen kom utifrån, hade sannolikt utländskt ursprung.
Att KJ skulle utfört mordet ser de som en omöjlighet de som känner till fallet, han hade ingen Ford skåpbil som en person påträffade på en avtagsväg inne i skogen den kvällen när Bangsuang försvann.
Det hade varit omöjligt för honom att placera kroppsdelarna genom gluggen i värnet på Mjösjöberget och sedan ta ut dem, torson vägde 33 kg som var ingen lätt sak att hantera.
Alla borde känt till att han var under spaning när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring, som gör det omöjligt att han skulle placerat dem där.
KJ kan ha blivit utsatt för hotelser på fängelset därför medfångarna har sannolikt stämplat honom som mördaren för Bangsuang.

Att komma undan hotelser och kanske misshandel är ett sätt att byta kön och komma in på kvinnoavdelning.
Sedan finns det människor som tror allt vad tidningar och TV kommer med i fallet, även om det strider mot alla fysikaliska lagar.
Jag tror själv att någon person från Boden med sina rötter där, skulle aldrig ha accepterat att mörda Bangsuan mot betalning, som var en helt oskyldig ung tjej, och på det sättet som gjordes.
Om så hade skett de skulle omedelbart ha åkt fast, men kommer de utifrån blir det en annan sak.

Med all respekt - då du verkar insatt - men vem var beställaren och varför? Utplacerandet av kroppsdelarna tycker jag tyder på en knäppgöks gärning, och inte utav några som enbart utför ett beställningsjobb; skulle man inte ha "trollat bort" kroppen på mer lämpligt vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in