2019-01-10, 06:42
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Äh..Han kommer inte hamna i fängelse. Men förstår att det är "kul" tanke för vissa. Han kommer skickas hem snart när utredningen är klar och svenska myndigheter kontaktats, men får aldrig mer återvända till USA. Dom vill inte lägga ner mer resurser än nödvändigt på detta.
Nä antagligen blir det så .Om dessa anklagelser stämmer hade det dock inte rört mig ryggen om han blev inburad till döden i ett amerikanskt fängelsehål.
Citera
2019-01-10, 06:45
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Blev han pajas nu eller har han alltid varit pajas i dina ögon?

Sen den dagen han började tafsa på pojkar..
Citera
2019-01-10, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Men visst är det märkligt att han aldrig åkt dit för nåt hemma i sverige? Hur har han kunnat hålla sig här?
Det vet vi ju inte, kan ju finnas offer här med, förhoppningsvis inte.
Citera
2019-01-10, 07:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag undrar oxå hur han lyckades få loss nästan en miljon från Sverige. Måste ringt banken för han är nog inte fattig.

Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Han behöver bara hosta upp 100 lök till en bail bondsman. Lär inte vara några större problem.

Vad vi vet har han inte betalat borgen än eller har ni sett något annat i massmedia?

Googlade lite och det verkar dom att man måste bo i USA för att kunna använda en bail bondsman. Men jag kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det kan vara så att hans spärrar börjat släppa på grund av begynnande demens och han vågar närma sig småungar. Vad jag frågar mig är om han smugit omkring svenska lekplatser och hjälpt till med gungandet.

En sak som verkar konstig är att han blonderat håret. Tror han att en skrynklig och skröplig gubbe på 85 år blir sexuellt attraktiv genom att blondera håret? Något måste vara helt galet med hans självuppfattning.

Han har vitt hår. Av olika orsaker så gulnar vitt hår lätt. Många gamla använder därför silverschampoo för att bli av med det gula ut i håret. Nackdelen är att silverschampo kan göra håret lila vid för frekvent användning. Därav alla tanter med lila färg på håret i USA.

https://www.shieldmysenior.com/why-does-white-hair-turn-yellow/
Citera
2019-01-10, 07:14
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Men visst är det märkligt att han aldrig åkt dit för nåt hemma i sverige? Hur har han kunnat hålla sig här?
Om nu det är sant så tror jag säkert att han har tafsat i Sverige också människan är 85 bast.
Citera
2019-01-10, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Att dementa gamlingar på ålderdomshem som varit friden själv tidigare, plötsligt börjar tafsa och säga könsord - ja, det är inget ovanligt.
Okej, du tycks veta allt om detta. Har du statistik på detta?
Citera
2019-01-10, 07:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Det vet vi ju inte, kan ju finnas offer här med, förhoppningsvis inte.
Förhoppningsvis kommer det nu en tsunami av anklagelser mot äcklet. Troligtvis finns det massor av offer om det räcker med att bli tafsad på.
Hoppas han skickas till Uganda eller annat land med bra attityd till bögar...
Citera
2019-01-10, 07:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
håller med om att detta är
vedertaget, är det däremot känt om Hansson faktiskt lider av demens?

Nej, detta är något som är helt okänt och enligt källor i tråden som säger sig ha träffat Bosse i somras säger att hsn verkade pigg och klar. Det är själva beteendet vid de aktuella fallen som lyfter frågan om eventuell demens.
Citera
2019-01-10, 07:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Okej, du tycks veta allt om detta. Har du statistik på detta?

Har du jobbat inom äldreomsorgen med dementa?

Jag har svarat på mina erfarenheter tidigare i tråden. Läs gärna det inlägget. Och andra inlägg från användare med liknande erfarenhet.

Här har du en avhandling från Lunds universitet som bland annat tar upp den typen av beteendet:

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=3410590&fileO Id=3410595

Citat:
När en stroke exempelvis har förstört hjärnans "censurprogram" och den utsatta personen inte längre förstår sitt eget bästa kan det gå riktigt galet. En manlig vårdtagare kan då lätt förvandlas till en "snuskgubbe" efter att ha tafsat på personalen om ingen förstår att det ligger en sjukdom bakom personlighetsförändringen.

https://www.dt.se/artikel/sater/forelasning-om-demens-i-gustafs

Citat:
Treatment of Inappropriate Sexual Behavior in Dementia

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4980403/

Men i detta fallet vet jag inte om Bosse Hansdon är dement. Det var bara en teorifrån min sida om varför han så öppet tafsat på minderåriga eftersom beteendet förekommer hos dementa.

Vill du diskutera dementas sexualitet i allmänna termer kan vi göra det i en tråd inriktad bara på det ämnet. Här blir det lätt OT.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-10 kl. 07:52.
Citera
2019-01-10, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Precis vad jag tänkte, hur kunde gubben vara så korkad och inte ta ett land som Thailand eller Vietnam om han vill ha småpojkar eller Filipinerna, känns lättare komma undan där. Bra att han åkte dit och hoppas mer kommer fram.
Han fick en mugshot och artikel där det står "Swedish Man Accused of Groping Teen at Coral Springs Park
Bo Gunnar Hansson, a Swedish national, is accused of groping a teenage boy at Fern Glen Park." Och ett nyhetsinslag där en reporter pratar om honom live och de intervjuar nån polis.

Det skulle knappast hända i Sverige att de skulle sända live pga att någon är misstänkt för ett sexbrott, samt säga vad personen heter och visa bild. (Det här verkar vara innan de visste att han var känd i Sverige) I Sverige hade han bara fått en artikel med blurrad bild (för att han är känd) annars en artikel utan bild. Men det där är som sagt USA. Det måste vara en mardröm för honom att åka fast där. Han blir helt outad och redan innan han är dömd.
Senast redigerad av Virgo1 2019-01-10 kl. 08:13.
Citera
2019-01-10, 07:55
Medlem
Demens möjlig
Gay tydlig ...kommer ihåg ett referat från Hansson vm eller os 70 tidigt 80 tal ..lät ungefär så här....Här kommer Geir Karlstad vilken man ,är nåt att hålla i när åskan går ...sen va Hansson tyst länge ..kom väl på att de där lät inte så bra ....(det gällde skridsko..)
Citera
2019-01-10, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Källa?

Bo Hanson är enligt mig en av de största, värsta skymfen av Bosse stod Oldsberg för i någon OS studio för 20 år sedan. Han skämtade om att Bo sminkat sig själv innan sändning.

Bo såg inte alltför glad ut.

Bosse kanske var SUVERÄN som sportkommentator på sin tid och måhända "störst" .......MEN nu har han tafsat på tonåringar och det vid en ålder av 85 år! Liksom man undrar ju en smula om det är en engångsföreteelse?.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in