2019-01-10, 03:26
Medlem
jay.simpsons avatar
Blir det public service som betalar borgen vi? Public service eller vi rättare sagt tog rättegångskostnaderna för flyktingsmugglaren.
Citera
2019-01-10, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Blir det public service som betalar borgen vi? Public service eller vi rättare sagt tog rättegångskostnaderna för flyktingsmugglaren.
Jag undrar oxå hur han lyckades få loss nästan en miljon från Sverige. Måste ringt banken för han är nog inte fattig.
Citera
2019-01-10, 04:27
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag undrar oxå hur han lyckades få loss nästan en miljon från Sverige. Måste ringt banken för han är nog inte fattig.
Han behöver bara hosta upp 100 lök till en bail bondsman. Lär inte vara några större problem.
Citera
2019-01-10, 04:45
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du kommer med ursäkter bara för att han är en svarthårig halvzigenare och homosexuell. Hade han varit hetro och tafsat på en flicka hade du krävt death row.

Att han kan vara dement är väl ingen "ursäkt". Bara en förklaring till varför han rumlar runt i parker utan att ha en tanke på att han kommer att åka fast i ett land där han också riskerar att dömas mycket hårdare än om han hade varit hemma i Sverige. Måste allt verkligen handla om homofobi och rasism, det känns ganska uttjatat?
Citera
2019-01-10, 05:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ingen reser in i USA utan Visum eller ESTA.
Jag hälsar på min dotter i SF varje år och måste fylla i ESTA varje gång och senast i höstas.
Du hittar bara på att du kan åka in bara genom att visa pass.

https://www.usa.se/inreseregler-till-usa/

Ibland undrar man hur det är ställt med vissas förmåga att förstå.

Ursprunget till mitt inlägg var att någon i tråden påstod att man inte kommer in i USA om man är dement och att kontrollen är omfattande vid passering.

Innan man åker till USA säkerställer man att ansöka om visum, vilket jag naturligtvis hade gjort. Det gäller sedan under två år. När jag väl kom till New York så behövde jag bara visa upp passet och kontrollanten såg givetvis snabbt att jag hade ett giltigt visum, varvid jag inom 30 sekunder fick passera.

Om Bosse H är dement behöver det inte innebära att han är så synbart otillräknelig att det väcker misstanke. Om han hade sitt vsa och pass i ordning vid inpassering ser jag inte att han skulle gå mindre smidigt än det gjorde för mig. Det innebär dock inte att han inte kan ha en begynnande demens som skulle kunna ligga till grund för hans, påstått, märkliga beteende i parken.
Citera
2019-01-10, 05:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson

Jag undrar hur du tänker? Hansson slutade på SVT för 20 år sedan. Tror du att arbetsgivare tar ansvar för pensionärers väl och ve efter att de slutat?
Citera
2019-01-10, 05:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Att han kan vara dement är väl ingen "ursäkt". Bara en förklaring till varför han rumlar runt i parker utan att ha en tanke på att han kommer att åka fast i ett land där han också riskerar att dömas mycket hårdare än om han hade varit hemma i Sverige. Måste allt verkligen handla om homofobi och rasism, det känns ganska uttjatat?

En demens kan mycket väl vara förmildrande.
Citera
2019-01-10, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Jag har varit med sedan början av 1980-talet, och kan säga dig att det har förekommit snack om Bosse Hanssons läggning då och då, även på 80-talet. Fast sådant har det mest snackats om på bussresor som kul skvaller. Sedan tror jag att Bosse hade lite mer självbehärskning tidigare, något som han numera verkar ha förlorat helt p.g.a. demens eller liknande, vilket jag i sig skiter i då han är en jävla pajas.
Blev han pajas nu eller har han alltid varit pajas i dina ögon?
Citera
2019-01-10, 06:06
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Bosse Hansson kanske kommer gilla fängelset i USA, som prison bitch med ett bakhål så brett så det går in en knytnäve.

Fast om han luktar skunk så blir han nog inte så populär.
Med tanke på hans ålder borde samtliga fångar bli som barn i hans ögon. Men det duger nog inte då dom ska vara i puberteten helst. Dags för journalisterna att gräva lite nu och set vad som kommer fram om hans utlandsresor genom åren. Och lite annat smått och gott.
Citera
2019-01-10, 06:30
Medlem
Mexens avatar
Men visst är det märkligt att han aldrig åkt dit för nåt hemma i sverige? Hur har han kunnat hålla sig här?
Citera
2019-01-10, 06:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Rena drömmen för honom och agera spermaavlopp åt sina medfångar .Dock tror jag inte ens desperata amerikanska psykopat fångar blir särskilt upphetsade ens .Jag menar kolla in bilden gubben ser ju ut och inte tagit av sig halloweenmasken ännu .
Äh..Han kommer inte hamna i fängelse. Men förstår att det är "kul" tanke för vissa. Han kommer skickas hem snart när utredningen är klar och svenska myndigheter kontaktats, men får aldrig mer återvända till USA. Dom vill inte lägga ner mer resurser än nödvändigt på detta.
Citera
2019-01-10, 06:38
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Men visst är det märkligt att han aldrig åkt dit för nåt hemma i sverige? Hur har han kunnat hålla sig här?
Han har säkert "råkat" snudda någras pillesnoppar här med .Skulle inte förvåna mig om detta kryper fram nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in