2020-06-30, 23:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Hej, som de flesta redan konstaterat så är det mycket lättare för tjejer än killar på Tinder (generellt).

Här kommer ett litet tips från en tjej:

Snälla försök vara lite intressanta och intresserade! Ställ frågor! Var inte så tråkig och menlös!

Jag har över 9999+ likes och ca 400 matchningar men det är knappast de hetaste killarna som jag sedan väljer att gå på dejt med. Nej, jag väljer de som verkar ha något innanför pannbenet, som kan föra en intressant diskussion och ställer frågor.

Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

De riktigt snygga jag matchat med är så himla trista att skriva med.....

I slutändan väljer du bara den snyggare killen även om han är tråkigare att prata än den fulare, varför är det annars så många fula människor som inte får ihop det med en vanlig tjej då ? man läser ju här o på andra ställen där killar ställer frågor o inte bara hej ska vi knulla men får inte ens ett besök på sin profil än mindre ett svar ens det är ju bara till att glömma så det är lite önsketänkande att du skulle gå hem med den fula killen bara för han får dig att skratta.

på tinder är det vad 10% av killarna som snor alla tjejer... kvar blir ju ingenting till dom fulare o såna som ingen tjej ens skulle titta på.

jag kan vad jag minns aldrig fått en komplimang av en tjej att jag sen skulle förvänta mig få ett svar för att jag ställt lite intressanta frågor tror jag inte ett dugg på men jag tror på att bli dissad och inget har motbevisat mig än idag..

att du säger att du har 9999 likes är ju bara sinnes.... som ful kille har man väl inte ens 9 ? jo tack för det.... bättre hänga sig själv o få slut på eländet..
Senast redigerad av swebarb 2020-06-30 kl. 23:36.
Citera
2020-06-30, 23:34
Medlem
Citat:
Hej, som de flesta redan konstaterat så är det mycket lättare för tjejer än killar på Tinder (generellt).

Snälla försök vara lite intressanta och intresserade! Ställ frågor! Var inte så tråkig och menlös!

Jag har över 9999+ likes och ca 400 matchningar men det är knappast de hetaste killarna som jag sedan väljer att gå på dejt med. Nej, jag väljer de som verkar ha något innanför pannbenet, som kan föra en intressant diskussion och ställer frågor.

Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

Tycker du inte att det är tråkigt om du får så många? Jag dör vid 50 meddelanden typ och en person jag lärt känna via dejtingsidor hävdar att jag är avtrubbad, och då har jag aldrig matchat fler än strax över 30 kanske max 40 killar. Aldrig haft 10 000 likes heller men oavsett om man får 1000, 3000 eller 5000 så har man ledsnat omkring 200 av att titta på dem. Därför jag inte gillar Tinder, tycker det är en särskilt tråkig blindapp.
Citera
2020-06-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
I slutändan väljer du bara den snyggare killen även om han är tråkigare att prata än den fulare, varför är det annars så många fula människor som inte får ihop det med en vanlig tjej då ? man läser ju här o på andra ställen där killar ställer frågor o inte bara hej ska vi knulla men får inte ens ett besök på sin profil än mindre ett svar ens det är ju bara till att glömma så det är lite önsketänkande att du skulle gå hem med den fula killen bara för han får dig att skratta.

på tinder är det vad 10% av killarna som snor alla tjejer... kvar blir ju ingenting till dom fulare o såna som ingen tjej ens skulle titta på.
Har man mängder av likes/matchningar så går man inte hem med den fula, man kanske bara inte går med den snyggaste.
Citera
2020-06-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Frågan borde vara varför män inte uppskattar om de får någon mer istället.

Vill du inte ligga i, vara intressant och uppvakta någon, fine. Men klaga inte på att hon går efter utseendet sedan när du själv gör exakt samma sak. Annars hade du ansträngt dig så som seriösa män gör. Finns fullt av ovackra människor med partners, tror du de trollade fram sina partners med knäna?
Citera
2020-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Lägg ner, du skämmer ut dig själv. Sluta låtsas vara tjej här och på Tinder eller vafan det nu är du håller på med.
Jag är säker på att majoriteten är väl medvetna om att jag är kvinna och på riktigt och du är den pinsamma här just nu.
Citera
2020-07-01, 00:10
Medlem
[quote=swebarb|72119201]I slutändan väljer du bara den snyggare killen även om han är tråkigare att prata än den fulare QUOTE]

Jag matchar inte mer personer som i mina ögon är fula, det finns ju ingen poäng med. Det jag sa var att de snyggaste av de jag matchat med är inte de jag nödvändigtvis går på date med. Detta då jag hellre väljer de som är intressanta/intresserade.

I övrigt om vi ska vara riktigt ärliga så tycker jag att jag ser ”fula” par hela tiden, dvs par där båda parter objektivt är lågpoängare. Kanske är det så att många lågpoängare, både killar och tjejer, förväntar sig att kunna få landa personer som är långt över deras liga?
Citera
2020-07-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Tycker du inte att det är tråkigt om du får så många? Jag dör vid 50 meddelanden typ och en person jag lärt känna via dejtingsidor hävdar att jag är avtrubbad, och då har jag aldrig matchat fler än strax över 30 kanske max 40 killar. Aldrig haft 10 000 likes heller men oavsett om man får 1000, 3000 eller 5000 så har man ledsnat omkring 200 av att titta på dem. Därför jag inte gillar Tinder, tycker det är en särskilt tråkig blindapp.

Nej skulle inte säga att det är tråkigt utan snarare ganska roligt. Går ganska snabbt att avgöra om en person är intressant att prata vidare med.

Nu är jag riktigt elak här men majoriteten av killarna på Tinder framstår som ganska ytliga, dumma och saknar förmåga till intellektuella och givande samtal. Å andra sidan kanske det inte är vad majoriteten av tjejerna letar efter heller.....
Citera
2020-07-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Frågan borde vara varför män inte uppskattar om de får någon mer istället.

Vill du inte ligga i, vara intressant och uppvakta någon, fine. Men klaga inte på att hon går efter utseendet sedan när du själv gör exakt samma sak. Annars hade du ansträngt dig så som seriösa män gör. Finns fullt av ovackra människor med partners, tror du de trollade fram sina partners med knäna?

Exakt! Finns ju massa människor som är i par oavsett hur snygga/fula de är. Något de dock alla har gemensamt är att de troligtvis inte går runt med din bittra inställning swebarb
Citera
2020-07-01, 01:04
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag matchar inte mer personer som i mina ögon är fula, det finns ju ingen poäng med.
När är en person snygg? Räcker det med fina kläder och medelmåttiga fysiska drag? Räcker det med ett fina fysiska drag och medelmåttiga kläder?

Antar att de fysiska attributen spelar störst roll så vad väger tyngst av ansikte, längd och kroppsform?
Senast redigerad av lakritc 2020-07-01 kl. 01:14.
Citera
2020-07-01, 01:32
Bannlyst
Citat:

Man ska aldrig lyssna på kvinnors råd om hur en man ska få en kvinna.
Citera
2020-07-01, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag har bara en mobil så de enda foton jag har tagit än så länge är när jag själv håller i mobilen och de blir sällan speciellt bra. Jag jagar fortfarande min första like på Tinder och nu efter ett år utan så är det ju ganska självklart att det är bilderna det är fel på. Jag får väl försöka montera upp mobilen på något sätt och ta kort med tidsutlösning, inte säker på hur det ska gå till men man får väl hitta på något smart.
Nej, det är inte fel på bilderna eller din kamera. Det är fel på ditt utseende. Möjligtvis kanske du kommer få någon/några likes med lite bättre bilder, men det kommer vara feta paddor som du ändå inte kommer vara intresserad av. Förvänta dig inte dunder och brak.
Citera
2020-07-01, 01:41
Medlem
Citat:
Exakt! Finns ju massa människor som är i par oavsett hur snygga/fula de är. Något de dock alla har gemensamt är att de troligtvis inte går runt med din bittra inställning swebarb
Har inte susning om vad swebarb är o bitter är jag inte heller. Inte ful sedan heller. Skiter i att uppvakta män som tror att de är något eftersom man vet vem personen är efter hur de värderar en. Jag är smartare än de flesta män och irriterar mig på korkade analyser. Var ett pucko nyss som undrade om joker krossat mitt hjärta pga att det var en filmfigur på en meme (Harlequin) där jag relaterar till att det är svårt att få hjärtat krossat när det redan är det. Man kan ju vända på det och se att jag rätt tufft klarar av att hantera min förälders bortgång utan att gråta vartän jag går och att lekar inte funkar på mig. Men det är ni för korkade för att förstå och tolkningsföreträde vill ni visst ha överallt. Så fortsätt sneanalysera. Man är riktigt van vid att nätet ger luft åt många som borde tänka till lite.
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Nej, det är inte fel på bilderna eller din kamera. Det är fel på ditt utseende. Möjligtvis kanske du kommer få någon/några likes med lite bättre bilder, men det kommer vara feta paddor som du ändå inte kommer vara intresserad av. Förvänta dig inte dunder och brak.
Du har fel. Möter otroligt mycket män som är värdelösa på att ta bilder och gör dem själva mindre attraktiva med dumma selfies. Snyggare tagna bilder, hjälper alltid. Även om personen inte är en tiopoängare. Värre däremot att få hemska selfies efter att ha sett redan dåliga bilder.
Senast redigerad av Vasterasaren1 2020-07-01 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in