2019-01-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hahahaha...
Fråga vem du vill inom restaurangbranche i Sthlm...
Fortsätt att leva i drömmarnas värld, människor i den s.k finare världen åker inte dit...
Vet vad jag vet, punkt!

Men nu åkte ju GS precis dit på ett orimligt hårt straff för två våldtäkter trotts att inget våld eller hot har förekommit.

Hur får du ihop det egentligen?
Citera
2019-01-08, 01:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon är nog inte den bästa människan i vår herres hage, men behöver iom det inte heller vara den sämsta vilket du hela tiden försöker få det att låta.

Det lutar åt det sämre. GS å andra sidan behöver inte vara så dålig som du och vissa andra i tråden vill påskina?

Citat:
Sedan en gång för alla när det gäller KOKAIN!

Är det någon välbekant drog för dig?

Citat:
Vem av dessa två som använder och har använt mest kokain så vinner nog GS den matchen!

Men det finns väl ingen narkotikadom mot GS som det finns mot JB?

GS har väl heller aldrig försökt muta en krogvakt med 10 000 kr för att kunna fly lagens långa arm pga kola-innehav?

Citat:
är en brukare av KOKAIN vilket inte alls är ovanligt i de kretsar han rör dej inom.

JB rör sig helt uppenbart i samma kretsar pga sina kontakter med MA och GS och hon har tidigare åkt dit för kola. Vad kom först, hönan eller ägget?

Citat:
Så sluta anklaga endast JS för detta, där kastar du sten i glashus!

Anklaga henne för vad? Det är ju hon själv som sett till att åka dit för kola tidigare och ingen har tvingat henne att ljuga men det går faktiskt att sätta hennes tidigare eskapader i relation till det nu aktuella fallet eftersom hon är rätt duktig på att dra en rövarhistoria.

Citat:
Du måste ivf få beröm över hur du försvarar GS och hur du attackerar JB

Jag försvarar inte GS, däremot finns det en hel del som talar emot JB och hennes allmänna trovärdighet som målsägande.
Citera
2019-01-08, 01:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Nej det är ingen som tror att GS levt i celibat i 58 år, men den här gången råkade GS ut för en mycket slipad slug och psykotisk kvinna i stort behov av uppmärksamhet och pengar.

Du har gjort en mycket skarpsinnig och klok analys, jag hade inte kunnat göra en mer kortfattad men samtidigt träffsäker slutsats.

Att denna JB verkar ha en del skelett i garderoben kommer nog knappast som någon överraskning men vad finns det mer förutom två domar gällande narkotikabrott?

Hela det här fallet har tagit en olycklig vändning när det istället kanske är GS som är offret?
Citera
2019-01-08, 07:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har gjort en mycket skarpsinnig och klok analys, jag hade inte kunnat göra en mer kortfattad men samtidigt träffsäker slutsats.

Att denna JB verkar ha en del skelett i garderoben kommer nog knappast som någon överraskning men vad finns det mer förutom två domar gällande narkotikabrott?

Hela det här fallet har tagit en olycklig vändning när det istället kanske är GS som är offret?
Finns det TVÅ domar?
Jag Tror (utan att veta säkert) att hon blivit dömd EN gång för kokain rabaldret.

Det var endast ett par veckors mellanrum mellan första tillfället när redline påsen tappades
i krogkön och mutförsöket inträffade tills andra gången när polisen tog henne inne på en
annan krog i samma stad som vid första tillfället.

Rätta mig gärna om jag har fel...
Citera
2019-01-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Nej det är ingen som tror att GS levt i celibat i 58 år, men den här gången råkade GS ut för en mycket slipad slug och psykotisk kvinna i stort behov av uppmärksamhet och pengar.

Så kan man ju också välja att se det.
Visst JB kanske var i stort behov av uppmärksamhet och pengar.
MEN det tar absolut inte bort det faktum att hon i de inspelade filmerna tydligt och klart säger NEJ flertalet gånger.
Att då GS fortsätter att hålla på. Ren och skär karma och otroligt skönt att se idioten bakom lås och bom.
Citera
2019-01-08, 09:29
Medlem
GS gör som många andra gubbar med makt (tror dom) sen tycker ju inte jag personligen att de sk tafset ska klassas som våldtäkt ...är ju under all kritik .För mej är våldtäkt penetrering med just våld,tvång o.s.v .Det tål att tänka sig för i dagens samhälle .
Citera
2019-01-08, 09:41
Medlem
Kan det vara på det viset att ”stjärtslickar-Glenn” (Jag kan inte släppa att han erkänt att han slickat den unga damen i oförberedda analen. Tänk hur rövsmörig den kunnat vara. Brrr.)
blivit så säker på att Hovrätten ska ändra domen till ett friande att frun nu tar tillbaka ansökan om skillsmässa?

Här får man sanningen om östermalmskändisarna ”baksida” levererad.
Fint folk på röda mattan som försöker knulla småflickor och slickar röv.
👅💩

Om Glenn blir friad i nästa instans, vad kan skadeståndet uppgå till?
Citera
2019-01-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så, JB har vid 25-års ålder redan lyckats få två domar mot sig för bruk av kokain medan GS vid 58-års ålder ännu inte har någon dom emot sig och då vill du få oss att tro att GS skulle vara kolatorsken. Kom med fakta eller var tyst.

2 domar ? Har du någon källa på det ?

Bra mycket värre brott Glenn nu dömts för vid 58 års ålder. Ett riktigt skambrott. Två våldtäkter. Det går inte ens att jämföra eller likställa med någon ung person som åkt dit för kokain.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tror på att han fick ett infall och sen hade sex med en 26 åring som till på köpet var anställd av frugan? Tror på att det är okej att säga nej och nej men GS kan ändå fortsätta? Tror att det är okej för han föreslog ju en trekant? Tror det är så en mamma bör göra när hon skall vara en förebild åt sina barn? Låter sina barn utsättas för denna man som går runt naken under sin morgonrock eftersom hon sagt åt honom att hålla den stängd då det finns många kvinnor i huset? Tror på fullt allvar att detta inte kunnat hända hennes döttrar? Tycker det är okej att ha sex i dotterns säng när hon själv ligger och sover i annat rum samt hennes son i ett tredje?

MA är en skam för mansgrisarnas kvinnosyn. Hon är en skam för sina barn.
GS är ett vidrigt svin. Ett svin som med största sannolikhet gjort detta flera gånger tidigare men kommit undan med det.

Nykter och sund syn på händelsen. Nu är han dömd till tre års fängelse. Monika ger inget friskt intryck. Vad säger man, alla känner någon som blivit våldtagen men ingen känner en våldtäktsman. Monika anser att bo är lättfotad. En ung singelkvinna. Hennes make däremot, som erkänt sitt sexuella infall han är bara VÄRLDENS bästa man som hon litar på....

20 Dec skriver en person i tråden att Glenn har ett konto på någon sida typ knullkontakt. Bara att se vilka vänner han har på fb och deras intressen. Men jag har skrivit det tidigare. Paret har hybris, de tror att bo var en person som aldrig skulle kunna anmäla. Vem skulle tro på henne.

Sen kan man faktiskt fundera över Monikas roll i det hela. Hon påstår själv i förhör att hon är lättväkt. Maken planerade trekant med frun säger han själv. Advokaterna vill ta ut extra arvoden för att de sprungit så mycket med ärenden mellan honom och frun. Sen påstår Glenn senare att frun inte viste något om hans planer. Ha ha yes vilken dåre går på detta ??!!

Det fanns nog goda skäl för bo att inte våga ropa på hjälp. Vem skulle hjälpa henne ? Monika och Glenn tycks hålla varandra om ryggen. Expressen skrev tidigare att hustrun begärt skilsmässa utan att ha sökt henne för en kommentar vilket jag tidigare tog upp. Stoppa pressarna har en rubriksättning men i brödtexten står att läsa att båda inkommet med skilsmässoansökan och att nu båda tagit tillbaka den. Sluga jävlar.....
Citera
2019-01-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidarrunk
GS gör som många andra gubbar med makt (tror dom) sen tycker ju inte jag personligen att de sk tafset ska klassas som våldtäkt ...är ju under all kritik .För mej är våldtäkt penetrering med just våld,tvång o.s.v .Det tål att tänka sig för i dagens samhälle .
Han var inne med sina fingrar i hennes underliv två gånger och hon ville inte detta så då blir det våldtäkt.
Citera
2019-01-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
MA skriver på sitt Instagram kort för några dagar sedan

"Gott slut! Märkligt ord men ändå bra! Och Gott nytt År alla kära vänner"

De allra flesta som kommenterar visar stöd och sympati för MA, men ett stjärnskott skriver

tinalund9322 Fy faan att du inte står upp för din
man när DU har introducerat honon in i DIN värld!!!

tinalund9322 Jag känner din man sen ca 35 år tillbaks

https://www.instagram.com/p/BsDznbjhaYO/

Den här Tina kanske sitter inne på information till nästa rättegång ! Vilken värld är det hon tycker att Monika har introducerat maken Glenn i ? Något alldeles särskilt tydligen eftersom hon anser att Monika måste stå upp för en man som inte bara är otrogen men som också dömts för två våldtäkter.
Citera
2019-01-08, 12:59
Medlem
Tina Lund=krogprofil. Jobbat på Teatergrillen och nu Strandvägen 1/Milles. Vet och hör förmodligen det mesta inom Stockholms nöjesliv.
Citera
2019-01-08, 13:22
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Vilken värld är det hon tycker att Monika har introducerat maken Glenn i ?

Kanske Swing it magistern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in