2018-12-07, 18:57
Medlem
r
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Efter att ha läst förhören är jag övertygad. Glenn är ett prakt äckel. Monika måste vara narcissist. Taget ur minnet från förhöret med henne. - Om Glenn har gjort detta så har han gjort detta för min skull. Eller som när bo frågade om de tänkt gå och lyssna på Plura & Petter och Monika sen i förhör säger att hon fick en känsla av att bo bara ville synas med Monika och Glenn. I förhör betättar hon att hon är en "känd" kock. Skrivet massor av böcker....och kom ihåg det är MONIKAS liv som går sönder vilket hon säger i förhör. Inte en tanke på bo tvärtom hon är bara lättfotad, avundsjuk och lönnfet.

Bara att anmäla en våldtäkt är starkt nog. När man läser bo ångest och inser hur nära vänner det är via fam och andra bekanta så inser man att det här inte kan ha varit ett lätt beslut. Jag tror han åker in för detta. Med all rätt. Den mannen har inga gränser. Stackars tonårsbarn som bott med det äcklet. Rakels säng, inte en tanke men den sjuka jäveln gick väl igång på det också.

Det reagerade jag på. "Om han gjort detta, så har han gjort de för min skull". Precis, hoppas han åker in. För min del även om de aldrig kommer hända, så hade han gärna fått livstid. Hade jag varit fru te honom hade jag varit orolig för mina barn. Lite peddo stämpel även om inte BO uppfyller just de.
Citera
2018-12-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det vet vi inte men hon säger 2,5 glas vin till middagen och det går några timmar till SÖS. Du får räkna själv på det. Monika säger att alla var berusade men när hon kontrollerar hemma hur mycket som hade konsumerats i alkohol så var det inte så mycket säger hon. Hon däremot var nog packad. Monika säger väl att målsägande var berusad när hon anländer också, men det tar jag med en nypa salt. Målsägande kamrat frågar målsägande på sms om det är det här paret med alkoholproblem.

Bo anger själv att hon druckit ett glas vin på tåget upp. Men att Monika redan var berusad när hon anlände. Bo mamma pratade med M på tel för att förhöra sig om hennes dotter kommit fram och reagerade också på att M verkade vara så berusad. Enligt förhören.
Citera
2018-12-07, 19:09
Medlem
LeeVans avatar
Bo skrattar bara tre gånger under ”våldtäkten”.

Vid:
09:03
35:12
38:36

Den sista tids-specen tycks vara direkt efter ”våldtäkten”. Kan det vara ett tecken på att BO paralyserats av ”frozen fright”.
Citera
2018-12-07, 19:10
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
akt 49 från sidan 53. snackar ner henne totalt
Tackar tackar! Oklädsam slut shaming.
Citera
2018-12-07, 19:11
Medlem
Zoom008s avatar
Vore kul om fotbollsprofilen fick sitta tillsammans med kulturprofilen. Slicka rumpa hela dagen.
Citera
2018-12-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Håller verkligen med! Slabbiga bilder och jag orkar inte se hennes skitiga kakel i köket i bakgrunden. Att sedan se bilderna i fuppen från deras ”östermalmsvåning” 😱 som mer liknar en knarkarkvart. Prylar på golvet, hål i väggarna mm gör det inte heller till mer seriöst i de ”fina salongerna”. Hon inser nog oxå att hon fejkat sig genom livet och ridit på TB kändisskap. Dessutom var det just TB som ofta arbetade på Rosendahl och gjorde så att kulturtanterna blev som tokiga i trosan. Ang boken om Rosendahl så är det den grafiska formgivaren som gjorde det prisbelönade arbetet.

Exakt vad jag tänkte på - dotters sovrum ser helt bedrövligt ut. Låångt ifrån hemma-hos-reportage och fasaden som visas upp. Helt otroligt. Hon har ett hem som inte är fräscht, en otrogen man och verkar dricka för mycket. Men fasaden och låtsaslycklig håller hon benhårt på, det är få utan personlighetsstörningar som klarar det. Hon och Glenn förtjänar varandra, båda verkar tro att de är guds gåva till mänskligheten. Urk.
Citera
2018-12-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Exakt vad jag tänkte på - dotters sovrum ser helt bedrövligt ut. Låångt ifrån hemma-hos-reportage och fasaden som visas upp. Helt otroligt. Hon har ett hem som inte är fräscht, en otrogen man och verkar dricka för mycket. Men fasaden och låtsaslycklig håller hon benhårt på, det är få utan personlighetsstörningar som klarar det. Hon och Glenn förtjänar varandra, båda verkar tro att de är guds gåva till mänskligheten. Urk.

så e de. Hon har målat upp en bild av att dom har de så bra. och de har dom säkert när båda e nyktra men med lite alkohol i kroppen suktar Glenn efter betydligt yngre
Citera
2018-12-07, 19:20
Medlem
En sak jag funderade över, BO säger i förhör att när hon lämnat lägenheten så har hon ingenstans att ta vägen, men hon bor la i Stockholm? hon e ju skriven där iaf

Södermalm
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2018-12-07 kl. 19:23.
Citera
2018-12-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Var kan man se bilderna från deras lägenhet? Jag har enbart sett en skiss som GM ritade av lägenheten.
Sista länken i fuppen. 5-6 bilder
Citera
2018-12-07, 19:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du inte heller att det släpps en transkribering av inspelningen?

Glädjande nog hade jag fel i att vara skeptisk till det. Alla i svenskt rättsväsende är ännu inte genomruttna. Men för att bättre förstå vad som hände hade man behövt höra inspelningen också. Men transkriberingen är förstås av stort värde också.
Citera
2018-12-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
så e de. Hon har målat upp en bild av att dom har de så bra. och de har dom säkert när båda e nyktra men med lite alkohol i kroppen suktar Glenn efter betydligt yngre
Ja, och när MA söker medarbetare till Thielska måste töserna vara max 25 år. Herregud, är inte det åldersdiskriminering? Eller är det små sockerpullor till Glenn mån tro? Hursomhelst så om hade jag hade drivit kafé i kulturtanternas högborg skulle jag anställt en stadig dam på 60+ som kan baka både klänetter och mandelmusslor ...
Citera
2018-12-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, och när MA söker medarbetare till Thielska måste töserna vara max 25 år. Herregud, är inte det åldersdiskriminering? Eller är det små sockerpullor till Glenn mån tro? Hursomhelst så om hade jag hade drivit kafé i kulturtanternas högborg skulle jag anställt en stadig dam på 60+ som kan baka både klänetter och mandelmusslor ...

Känner inte till BO så väl, förutom att jag sett bilder att hon först va lite kraftig o på andra bilder jävligt smal. men hur hon va när de gällde bak o matlagning ingen aning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in