2019-01-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Det är det väl upp till var och en att bedöma om det är det eller inte. Min kommentar var ett svar till den som menade att det var osympatiskt att lägga upp brevet på instagram. Tror däremot att det kanske är lite att ta i att döma ut en hel generation och hylla en annan baserat på just det här ärendet. Man får såklart tycka vad man vill om både JB och GS men tror ingen av dom är en särskilt lämplig kandidat till att representera hela sin generation.

Ja och hur kan man anse det osmakligt att bo synliggör det hon varit och är utsatt för på sitt eget instagram ? Nu när förövaren är dömd. Är det inte mer osmakligt att förminska bo på det sätt brevskrivaren gjorde. Svaret borde vara givet.

När det gäller att sätta ner foten på riktigt i att inte längre acceptera sexuella övertramp tycker jag JB gott representerar sin generation väl. Det skickar skamen dit den hör hemma. De tar ingen skit.

Glenn är ingenting. Vad representerar han, ja möjligen har han gett gubbslemmet ett ansikte.
Citera
2019-01-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja det verkar som brevskrivaren är förståndshandikappad och det intrycket ger JB också när hon gör något så på alla sätt idiotiskt som att publicera brevet och hänga ut brevskrivaren. Utöver att det är fullständigt hänsynslöst mot honom och en helt onödig provokation ger hon ett intryck av sig själv som uppmärksamhetssökande till varje pris.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Osympatiskt att lägga det på Instagram. Allt hon gör tycks vara i ljuset av publicitet och likes. Och i kommentaren till brevet påtalar hon andras uteblivna sympatier för henne i händelsen. Det är liksom aldrig på sin plats att göra det och kan aldrig falla till ens egen fördel.

Brevskrivaren verkar inte nykter men nånstans från nedpräntande till postlådan bör man väl ha klarnat till. Det var inte nåt vidare adekvat eller smart handlande och nu är brevet förevigat.

Hur resonerar ni när när ni klandrar BO för offentliggöra obehaglig och smått bisarr smörja från gärningsmannens polare?
Det är väl bra, och förmodligen skönt för henne att visa upp det än att hålla det obehaget för sig själv.
Citera
2019-01-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Hur resonerar ni när när ni klandrar BO för offentliggöra obehaglig och smått bisarr smörja från gärningsmannens polare?
Det är väl bra, och förmodligen skönt för henne att visa upp det än att hålla det obehaget för sig själv.

Om jag förstått det hela rätt fick JB fick detta brev med snigelpost och i brevet finns meningar som "stilla vädjan" om att dra tillbaka anmälan. Inget obehagligt med det. Hela brevet är ju ett ända skämt, vilket t o m JB borde ha förstått. Språket, meningsbyggnad, den slarviga handstilen o s v
Detta är skrivit av en omogen "tomte".

Hon väljer att lägga upp det på instagram och hänga ut denna förvirrade "tomte" Ett mer moget beteende hade enligt mig varit att gå med det till polisen, om hon nu blev rädd för brevskrivaren Vi är ju flera som tolkar JBs beteende som ytterligare bevis på att hon söker uppmärksamheten, vill ha likes och är väldigt omogen i sitt sätt trots att hon är 26 år. Att hon lägger upp det på instagram gör att åtminstone jag tycker att hon ytterligare tappar i trovärdighet.
Senast redigerad av Neverever31 2019-01-10 kl. 18:17.
Citera
2019-01-10, 18:10
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Vem är det som är misstänkt? Kryptera namnet **
Citera
2019-01-10, 18:14
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken

För mig är det obegripligt att offentliggöra annans missar och felaktigheter på annat sätt än personligt eller på det sätt man mottog det. Kritik ska inte framföras mot enskild i en grupp på en arbetsplats exempelvis och självklart aldrig offentligt. Hon bör ha riktat sig till brevskrivaren. Behöver man stöd är det naturliga att vända sig till fysiska vänner. Att vända sig publikt, som hon även gjorde med domen, är för mig obegripligt.

Det här är ingen positiv effekt av den yngre generationen. Det är omdömeslöst.
Citera
2019-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Vem är det som är misstänkt? Kryptera namnet **
Misstänkt? Undrar du vem det är som har blivit dömd? Läs tråden, vettja!
Citera
2019-01-10, 18:22
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Jaha, har personen tom blivit dömd. Vem är det? Har skummat igenom tråden men inte hittat i djungeln.
Citera
2019-01-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Jaha, har personen tom blivit dömd. Vem är det? Har skummat igenom tråden men inte hittat i djungeln.
Då har du skummat jävligt dåligt. Hans namn (utan *) nämns redan på sidan 2.
Orka sitta och servera info till folk som inte ens försöker själva.
Citera
2019-01-10, 18:38
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men i det här fallet så är "BO" en inte helt igenom tillförlitlig person som dessutom har en del tidigare skelett i garderoben. Hennes allmänna trovärdighet känns inte speciellt hög, inte ens i ett sånt här mål och hon är minst av allt smart, du kommer kanske ihåg att hon försökte muta en krogvakt för 4 år sen men fick nobben? Det är ingen oäven tanke att hon kan ha försökt sig på en fuling eller två i målet mot fotbollsmästaren? Kanske pga ekonomiska faktorer? JB har förresten en märklig förmåga att hamna i trubbel, undrar vad det beror på?

Ett öppet brev eller en lugn vädjan till JB kallar du trakasserier eller att störa "BO"?

Det känns rätt osmakligt om du frågar mig.

Tänk att inget av det du skriver är relevant för domen i detta fallet. Det finns vittnesmål från såväl GS som JB, styrkt av ljudinspelningen som alla ligger till grund för den fällande domen.

Din så kallade ”magkänsla” eller andra sidoresonemang är helt irrelevanta. Tyvärr för dig, men tur för rättssamhället.
Senast redigerad av Richard-III 2019-01-10 kl. 18:38. Anledning: Stavning
Citera
2019-01-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja och hur kan man anse det osmakligt att bo synliggör det hon varit och är utsatt för på sitt eget instagram ? Nu när förövaren är dömd. Är det inte mer osmakligt att förminska bo på det sätt brevskrivaren gjorde. Svaret borde vara givet.

När det gäller att sätta ner foten på riktigt i att inte längre acceptera sexuella övertramp tycker jag JB gott representerar sin generation väl. Det skickar skamen (sic) dit den hör hemma. De tar ingen skit.

Glenn är ingenting. Vad representerar han, ja möjligen har han gett gubbslemmet ett ansikte.

Jag har ingen aning om hur den som menar att det är osmakligt att bo synliggör det hon varit och är utsatt för på sitt eget instagram resonerar, så det får du nog fråga vederbörande. Själv tycker jag mest det är tacky med hela instagram där folk viker ut sina privatliv, men det är jag det.

Hur som helst det verkar finnas minst tre andra som gläds åt att tjafsa med varandra i post efter post här om en massa fåniga åsikter och vantolkningar de har, gärna samma hela tiden, så tråden blir helt förpestad så om du också gillar sånt så är jag övertygad om att du kan tjata dig blå i fejset tills fingrarna domnar med dom om vad du tycker om det ena eller andra.

Själv är jag mest intresserad av brottet i sig och det skvaller som kan komma fram kring det. Av förklarliga skäl blir det ju kanske en liten svacka fram till HR men som tur är har ju Michael Blahablahavadfanhannuheter ordnat så tråden fått lite fart igen i väntan på det. Eller egentligen är det nu BO som bjuder på det så i det här fallet får vi ju bara tacka både henne och Instagram.

Just när det gäller Michael Blablablavadfanhannuheter så kan man ju iofs tycka att hans brev verkar rätt harmlöst. Han framstår ju som lite svagsint och menade nog väl så att kalla det trakasserier är nog lite att ta i. Men vad vet jag, jag har vare sig blivit trakasserad eller trakasserat nån. Man får väl också förstå BO som nog är i helt fel stämning efter allt elände och därför inte tar emot såna brev med öppna armar direkt.
Senast redigerad av gohira 2019-01-10 kl. 18:48.
Citera
2019-01-10, 18:51
Medlem
Citat:
För mig är det obegripligt att offentliggöra annans missar och felaktigheter på annat sätt än personligt eller på det sätt man mottog det. Kritik ska inte framföras mot enskild i en grupp på en arbetsplats exempelvis och självklart aldrig offentligt. Hon bör ha riktat sig till brevskrivaren. Behöver man stöd är det naturliga att vända sig till fysiska vänner. Att vända sig publikt, som hon även gjorde med domen, är för mig obegripligt.

Håller med, men är man så jävla dum så man blandar sig i samt skickar brev till en tjej som redan lägger ut allt om det får man skylla sig själv. En riktig stolle. Misstänker att Monika snyftat loss hos personen
Citera
2019-01-10, 19:26
Medlem
Citat:

Men det är fullt begripligt och mindre osmakligt menar du att posta inlägg här anonymt samtidigt som man är kritisk över att bo gör inlägg i sitt eget namn och på sin privata instagram om något som hon råkat ut för. Nu är inte bo situation en arbetsplats relaterad situation så bara det blir ju helt obegripligt i ljuset av att vi diskuterar ett bo som blivit utsatt för en våldtäkt och nu en granne till förövaren som trakasserar henne.

Inte så lite dubbelmoral där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in