2019-01-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Aha, trodde inte att åklagaren var objektiv.
Men då gör rimligen MÄs advokat det subjektiva jobbet då till skillnad mot US?

MÄ har inte någon advokat, MÄ har ett målsägarbiträde som förvisso kan vara advokat eller jurist, denna fungerar mer som ett stöd för MÄ under och före förhandling. Deras jobb är inte att lägga fram bevisning, det är som sagt åklagaren som gör.
Citera
2019-01-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Menar du att GS advokat har mixtrat med inspelningen så att det låter som JB säger detta till GS, låter mkt märkligt.
JB säger ju några sekunder senare nej några ggr, vilket såklart ju skulle ha fått GS att stoppa

Nej, jag menar att om man i försvarets version hör exv "safdx5%7wectröjandf"#wgw" så kan försvaret alltså ha menat sig höra exv "ta av mig tröjan" och då skrivit ner det i sin transkripton. Detta betyder inte att man hör vare sig det ena eller andra och eftersom ingen här hört Garagebandversionen kan vi ju knappast bilda oss en uppfattning om huruvida det är det som sägs eller inte och därmed än mindre konstatera att det hänt och alltså mena på att det finns frågetecken.

Jag menar också att det som borde vara vad som accepteras som närmast representivt för vad som sas är åklagarens version, alltså den opartiska, som ju är gjord av NFC vilka ju knappast kan anses vara klåpare. Om däremot ett flertal utomstående experter analyserar Garagebandversionen och menar att den ärr en korrekt representation av dialogen så kommer ju kanske saken i en annan dager, men det hände alltså inte, och alltså kan ju endast den mest blåögde, eller möjligtvis ett förskolebarn, gå vidare i livet i tron att "ta av mig tröjan" var det som faktiskt sas.

edit. Ok, nu ser jag att du tydligen inte kan nåt om det svenska rättssystemet så du får ju kanske ursäktas då. vi är ju ändå i skvallerforumet, glömmer det hela tiden.
Senast redigerad av gohira 2019-01-06 kl. 23:24.
Citera
2019-01-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
MÄ har inte någon advokat, MÄ har ett målsägarbiträde som förvisso kan vara advokat eller jurist, denna fungerar mer som ett stöd för MÄ under och före förhandling. Deras jobb är inte att lägga fram bevisning, det är som sagt åklagaren som gör.
Den hon har VB är advokat, som målsägandebiträde, han biträder henne och för skadeståndstalan.
Citera
2019-01-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den hon har VB är advokat, som målsägandebiträde, han biträder henne och för skadeståndstalan.

Ja, precis, målsägandebiträdet kan ha titeln advokat.
Citera
2019-01-07, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
”Taffligt raggningsförsök” är en konstig benämning på en våldtäkt.

Det är kanske du som är konstig? Lagstiftningen är kanske konstig? Vi lever i märkliga tider.

Citat:
Lite som att pedofili är ”klantig ålderskoll” eller nekrofili är ”slarvig pulskoll”.

Vad har pedofili och nekrofili med detta fall att göra? Du känns väldigt förvirrad.

Citat:
Kanske kan 3 år anses vara +6mån mot vad man förväntat sig, men GS har under en ganska lång tid våldfört sig på en ung kvinna som tydligt sagt nej och sluta.

Våldfört sig på? Det var väl mest en massa tjat från GS sida? Har han slagit eller med våld försökt hindra JB från att lämna sängen/rummet/lägenheten eller att skrika på hjälp? Har han hotat henne?

Citat:
Tur att det inte var på min dotter som denna 60-åring förgrep sig.

Och vad skulle du din patetiska skrivbordskrigare ha gjort då? Begått en överilad handling (mord?) och återupprättat din dotters heder? Du resonerar som en lågpannad babian.

Nöj dig med att hovrätten troligtvis kommer att riva upp tingsrättens underliga dom.
Citera
2019-01-07, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det börjar bli lite tjatigt nu.

Ingen tvingar dig att delta i debatten.

Citat:
Men kan du snälla förklara för oss oskulder hur en sådan här fälla kan ha gått till i det här aktuella fallet. Du svarar aldrig på dessa frågor utan du fortsätter hela tiden att anklaga offret för att vara missbrukare etc etc. Menar du på allvar att en person som ibland tar lite ladd per automatik är en missbrukare? Jag röker gräs ett par gånger om året, är jag en missbrukare då??

Jaha, vi har alltså en missbrukare som försvarar en annan missbrukare? Hur vet du förresten att JB bara tar lite ladd eller har lyxat till det någon enstaka gång i festsammanhang? JB är tidigare dömd för narkotikabrott och du tycks göra allt för att ignorera detta, hon har dessutom ljugit och försökt muta en vakt så att denne skulle låta henne löpa, pekar inte det här på en gränslös personlighet som kan hitta på i princip vad som helst när det handlar om henne själv och hennes livssituation? Summan av allt ser vi kanske nu i det aktuella fallet?

Citat:
Och igen, att en person nekar till brott vid ett ringa narkotikabrott är väl ändå ganska naturligt?

Att försöka muta en krogvakt med 10 000 kr för att kunna fly är väl knappast naturligt?

Citat:
Bara en komplett idiot erkänner.

Ja du vet ju hur missbrukare resonerar. Var det inte du som rökte gräs?

Citat:
Det finns ingenting i FUP, eller i den här tråden heller för den delen som tyder på att JB skulle vara narkotikamissbrukare. Att festknarka faller inte under kategorin missbruk, så sluta tjata om detta nu och kom med en vettig förklaring till varför hon skulle hitta på hela denna historia.

En stor skatteskuld och möjligen privata skulder till en kran? Där har du två hypoteser. Fundera lite och försök tänka längre än näsan räcker nån gång. Är det för mycket begärt kanske av en "gräsrökare"?

Citat:
Att du har hittat fyra artiklar från de senaste tio åren där enskilda personer uttalar sig om att det finns kvinnor som ljuger (ingen har förnekat detta) betyder inte att det är ett stort problem med falska anmälningar. När du dessutom refererar till en av vår tids största rättshaverister och mest kända våldtäktsmän, Billy Butt, då har jag väldigt svårt att ta dina resonemang seriöst.

Lilla gubben, jag kan länka till 100 artiklar till om det behövs, falsk tillvitelse är ett vanligt brott i Sverige och har så varit under ett antal år. Misstanken att det aktuella fallet kan innehålla vissa ingredienser åt detta håll ska inte ignoreras med tanke på omständigheterna.

Citat:
Sen undrar jag, om du tänker efter lite, hur många falska anmälningar tror du kan trilla igenom systemet hela vägen från Polis till rättssal och fällande dom i ljuset av de siffror du har fått presenterade för dig. Det är alltså 18 våldtäkter av 120 anmälda som leder till fällande dom. Hur får du in ett stort antal felaktiga domar genom det lilla nålsögat?

Det finns ju helt uppenbart felaktiga domar där män blivit dömda på felaktiga grunder? Varför låtsas du som ingenting? Eller menar du att kvinnor inte kan ljuga? Med din logik så är Johanna Möller oskyldig och bör släppas fri med ett miljonskadestånd som plåster på såren. Nu är visserligen inte JB någon Möller direkt men det finns stora frågetecken kring denna JB och omständigheterna kring fallet och det får du acceptera.

Citat:
Sen vill jag väldigt gärna att du visar ettexempel från världshistorien på när en kvinna har fått fart på sin karriär genom att anmäla någon för våldtäkt.

CW och Virtanen är väl ett exempel? CW har helt uppenbart utnyttjat Virtanen för att boosta sig själv i olika sammanhang. Men allra mest verkar falska våldtäktsanmälningar handla om hämnd, ett alibi för att kvinnan varit otrogen, ekonomiska motiv då ersättning både från hemförsäkring och överfallsskyddet kan falla ut plus det vanliga skadeståndet, vissa andra anmäler för att dom vill ha uppmärksamhet då dom inte mår bra psykiskt.

JB i det aktuella fallet kan möjligen ha ekonomiska motiv att anmäla och överdriva då hon kan ha provocerat fram delar händelseförloppet. Dvs, hon kan ha riggat men GS har inte förstått detta och kan således ej hävda detta i förhören. Den kvinnliga nämndemannen i målet drog ju en rätt klok slutsats, varför kan inte du göra detsamma?
Citera
2019-01-07, 10:58
Medlem
MA har dragit tillbaka skilsmässoansökan enligt Stoppa Pressarna.
https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilens-fru-angrar-skilsmassan
Citera
2019-01-07, 11:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapaved
MA har dragit tillbaka skilsmässoansökan enligt Stoppa Pressarna.
https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilens-fru-angrar-skilsmassan

Oj, det var oväntat. Kanske hon vill vänta och höra vad HR säger.
Citera
2019-01-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Oj, det var oväntat. Kanske hon vill vänta och höra vad HR säger.

Ja eller så tror hon 100% på GS i detta fallet.
Citera
2019-01-07, 11:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapaved
Ja eller så tror hon 100% på GS i detta fallet.

Dvs det är okej för honom att sex med henes anställda när hon sover i rummet bredvid, så länge det inte är våldtäkt. Intressant att hon tyckte det var fel av Tommy Berggren att ha andra kvinnor, men inte GS.
Citera
2019-01-07, 11:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Dvs det är okej för honom att sex med henes anställda när hon sover i rummet bredvid, så länge det inte är våldtäkt. Intressant att hon tyckte det var fel av Tommy Berggren att ha andra kvinnor, men inte GS.

Jag tror att hon helt enkelt älskar honom så mycket att hon inte kan lämna honom, och att hon vill ha tillbaka det liv hon hade innan den 13:e oktober. Tänker att hon ville visa för GS att hon var beredd att lämna honom och att han svarade på ett sätt som räckte för henne. Jag är säker på att dom har stor kärlek, dom brister i en hel del annat men dom har varandra och det är inte alla förunnat att hitta den där livskamraten.

Men så mycket drama. Och även denna nota går till folket. Tackar.
Citera
2019-01-07, 11:26
Avslutad
Givetvis så har de haft ett avancerat sexliv med trekanter mm, varför skulle GS annars fråga JB om att de ska gå in till MA och fortsätta, det är ju bara att inse!

Ett sådant förhållande är inte bara att lämna och sedan kasta skit på den andre, finns alldeles för mycket smaskiga saker som kan användas mot varandra, så vi får se vart detta tar vägen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in