2019-01-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nej, om du läser FUP:en så står det (och som också finns på band)
JB: "Kan du inte klä av mig som jag är nu?"
GS: "Jag gör ju det!"
JB: Skratt

MEN, detta är ju såklart inte ngn invit/klartecken till sex
MEN, JB skulle ju också i detta läge kunnat säga. "Jag gör det själv, god natt Glenn!"

Nu var detta förvisso den andra akten som jag tolkar det. JB valde ju efter att ha suttit och rökt och pratat med GS att slå på inspelningen på sin mobil.

Det där är alltså inte från den transkribering av bandet som åklagaren lämnat in utan från den som Glenns advokat gjort efter att ha försökt förbättra kvalitén på inspelningen med Garageband.. Dvs, det är Glenn som hävdar att det sägs så. Ingen annan.
Citera
2019-01-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Det där är alltså inte från den transkribering av bandet som åklagaren lämnat in utan från den som Glenns advokat gjort efter att ha försökt förbättra kvalitén på inspelningen med Garageband.. Dvs, det är Glenn som hävdar att det sägs så. Ingen annan.

Nä, det är väl klart att inte åklagaren vill ha med det, talar ju inte för JB.
MEN denna mening från JB ger ju inte GS rätt/fritt att börja kladda. Hon säger ju nej några gånger därefter.
MEN varför säger hon till GS att hon vill att han ska ta av henne? Brottsprovokation?
Frågetecken finns som sagt
Citera
2019-01-06, 22:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, TR anser ju detta vara en våldtäkt, vi får väl se vad HR med sina proffsjurister kommer fram till. Det ska ju slås fast att denna händelse bortom allt tvivel är ett brott.
GS har ju betett sig som ett svin på många sätt, tror jag i princip alla håller med om.
Det finns dock en del frågetecken.
Jag tror du har missuppfattat det eller sett för många deckare. Bortom/utom rimligt tvivel brukar vi nöja oss med här.
Citera
2019-01-06, 22:15
Medlem
Citat:
Jag skriver inte att GS inte ska ha sitt straff.
MEN de saker jag lyfte fram finns det belägg för. Bara att läsa/googla. JB ville t ex att GS skulle ta av kläderna på hans fråga. Helhetsmässigt känns detta inte som ett övergrepp som ska generera 3 år i fängelse, eller vad säger du? Det finns alldeles för många frågetecken, såväl i historik som i själva situationen.
Nåväl, vi får väl se vad HS säger.

Menar du att tingsrätten bör hålla nere straffet för att fem pers på Flashback hänger upp sig på ett par detaljer i händelsekedjan, trotts att GS i förhör medger i stor sett alla omständigheter kring händelsen?
Citera
2019-01-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror du har missuppfattat det eller sett för många deckare. Bortom/utom rimligt tvivel brukar vi nöja oss med här.

Ja, det var väl ungefär det jag menade, men du har säkert rätt i ordalydelaen
Citera
2019-01-06, 22:26
Medlem
Citat:
MEN denna mening från JB ger ju inte GS rätt/fritt att börja kladda. Hon säger ju nej några gånger därefter.
MEN varför säger hon till GS att hon vill att han ska ta av henne? Brottsprovokation?

Nu är det ju så att åklagare "vill ha med" sånt som kommer från polisutredningen och inte sånt som kommer från folk på stan i allmänhet, eller den åtalades advokat, så det säger ju sig självt.

Vad jag menade var att det alltså inte finns några som helst belägg för att hon ber honom ta av henne tröjan, eller nånting annat heller för den delen. Alltså finns i vart fall inte det frågetecknet.
Citera
2019-01-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Menar du att tingsrätten bör hålla nere straffet för att fem pers på Flashback hänger upp sig på ett par detaljer i händelsekedjan, trotts att GS i förhör medger i stor sett alla omständigheter kring händelsen?

Nej, jag och några till hoppas nog att HR kan reda ut en del frågetecken. Personligen tycker jag detta straff är för hårt.
Citera
2019-01-06, 22:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, det var väl ungefär det jag menade, men du har säkert rätt i ordalydelaen
Det är en himmelsvid skillnad mellan det du sa och det jag sa men om du inte ser den ska jag sluta tala för döva öron.
Citera
2019-01-06, 22:32
Medlem
Citat:

En åklagare har objektivitetsplik, till skillnad mot en försvarsadvokat som i princip kan åberopa vilka bevis som helst. En åklagare får inte undanhålla saker som kan tala för den misstänktes fördel. Det är så vårt system fungera. Du är inte ensam om att tro att en svensk rättegång går till som en Amerikansk. Vanlig missuppfattning.
Citera
2019-01-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Nu är det ju så att åklagare "vill ha med" sånt som kommer från polisutredningen och inte sånt som kommer från folk på stan i allmänhet, eller den åtalades advokat, så det säger ju sig självt.

Vad jag menade var att det alltså inte finns några som helst belägg för att hon ber honom ta av henne tröjan, eller nånting annat heller för den delen. Alltså finns i vart fall inte det frågetecknet.

Menar du att GS advokat har mixtrat med inspelningen så att det låter som JB säger detta till GS, låter mkt märkligt.
JB säger ju några sekunder senare nej några ggr, vilket såklart ju skulle ha fått GS att stoppa
Citera
2019-01-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är en himmelsvid skillnad mellan det du sa och det jag sa men om du inte ser den ska jag sluta tala för döva öron.

Ja, jag kanske skrev konstigt, men menade ungefär det du skrev. En TR el HR får väl bara fälla om alla tvivel är utredda att ett brott begåtts?
Citera
2019-01-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
En åklagare har objektivitetsplik, till skillnad mot en försvarsadvokat som i princip kan åberopa vilka bevis som helst. En åklagare får inte undanhålla saker som kan tala för den misstänktes fördel. Det är så vårt system fungera. Du är inte ensam om att tro att en svensk rättegång går till som en Amerikansk. Vanlig missuppfattning.

Aha, trodde inte att åklagaren var objektiv.
Men då gör rimligen MÄs advokat det subjektiva jobbet då till skillnad mot US?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in