Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Du fråga så mycket Develi.
Bland annat om när ett möte kring Moas hemundervisning till höstterminen skedde.
Det skedde i juni 2017, innan hon hade något intyg om att hon verkligen var så sjuk att hon behövde hemundervisning. Trots detta beslutade man om hemundervisning tre dagar i veckan, intyget kom först ngr månader senare. Det vet du mycket väl.
Ja, självklart ställer jag frågor när du vräker ur dig påståenden.
1. i juni misstänktes sjukdom. Det lär handla om utredning eftersom ME utreds.
2. I mitten på augusti fanns inget läkarintyg. Mest troligt för att utredningen inte var klar.
3. Sen kommer vi då till min fråga: rektorn sa att intyg fanns innan beslut fattades.
Vart framkommer att "intyget kom först ngr månader senare" är min fråga? Jag efterfrågar källa.
Citat:
Du är ingen dirigent som med en taktpinne styr vad vi andra ska ägna tid åt att besvara. Här på FB får man svar på en del av de frågor man ställer. Självklara frågor orkar ingen lägga tid på att besvara, allra helst inte till någon som faktiskt redan vet.
Du kan inte tvinga oss andra att dansa efter din taktpinne. Gör som jag, var tacksam över om någon svarar. Eller ställ inte så många frågor om du blir arg när de inte besvaras.
Jag betackar mig din sedvanliga drama style eftersom jag inte styr diskussioner och har överhuvudtaget inte bett nån stänga käften.
Du påstår dock väldigt mycket. Du insinuerar dubbelt så mycket.
Jag ställer följdfrågor vilket betyder att debatten ämnar fortsätta och det handlar om klargörande. Ett väldigt vanligt förekommande beteende individer emellan.
Arg finns inte som emotion överhuvudtaget. Jag är snarare förvånad över allt du kokar ihop.
Citat:
Nej mina diskussioner med ”Missan27” handlar inte om dig.
Jo, eftersom denna citerade det du skrev till och om mig:
”Om du tror att vi är det enda samhället i världen där vältalighet, kontakter, position och framåtlutad självklar attityd inte har någon betydelse när man vill få sin vilja igenom gentemot myndigheter och instutioner, är du naiv”.
"Ja, ”Missan27” jag håller verkligen med dig. Vi som bott i andra länder vet att det ofta är tydligare där, men det förekommer i stor utsträckning även i Sverige."
Jag tog bort din ordsallad för att få fokus på kärnfrågan:
Citat:
Socioekonomiska förhållanden? Strukturer i den elitistiska världen och finare fasader som leder till att de är mer predisponerade att vilja styra polisen och mörklägga delar i pressträffen?
Som lyckats påverka involverad polis i det här fallet? Som är fula fiskar för att de ska få hylla O?
Exakt vad är det du pratar om egentligen? Är det en korrupt släkt, är det en korrupt poliskår eller är det både ock?
Citat:
Tror du verkligen inte att en välkänd juristsläkt där en fader till den utpekade mördaren också är känd jurist, möjligen skulle kunna argumentera för hur denne vill att polisens - frivilligt utlämnade - information ska se ut, vad som inte ska lämnas ut eller hur det ska formuleras? Och att polisen påverkas av detta.
Du anser alltså att O:s välkända juridiska släkt har påverkat vad som ska levereras i pressträffen.
Varför skulle polisen bry sig ett smack att mörklägga -
den av dig utpekade mördaren O?
Jag frågade om du hade nåt konkret att komma med men det lyser fortfarande med sin frånvaro.