Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
”Om du tror att vi är det enda samhället i världen där vältalighet, kontakter, position och framåtlutad självklar attityd inte har någon betydelse när man vill få sin vilja igenom gentemot myndigheter och instutioner, är du naiv”.
Det är så rätt. Jag är glad över nån uttrycker det som jag tänker men tyvärr kan jag inte uttrycka det på samma sätt.
Också så rätt ; många saker går i arv. Jag har själv erfarenhet av det båda det positiva och negativa gått i arv.
Ja, ”Missan27” jag håller verkligen med dig. Vi som bott i andra länder vet att det ofta är tydligare där, men det förekommer i stor utsträckning även i Sverige. Ibland tydligt och märkbart, ibland mer indirekt och dolt. Men på alla platser i samhället sitter det människor, individer som inom vissa ramar är påverkbara.
Polisen har velat sköta detta korrekt och snyggt, inte stöta sig med sörjande anhöriga och försökt lämna ut väl avvägda uppgifter om det som hänt. Försökt ta hänsyn till anhöriga som kanske inte heller dragit åt samma håll.
Jag är tacksam att polisen lämnade ut det de gjorde, försökte göra ett öppnare avslut på det hela.
Jag har min uppfattning om vad som hänt. Att både O och H kanske i förtvivlan diskuterat det allra värsta slutet, men att när det väl skedde var de inte överens om att det skulle ske just då på detta sätt. Hur domstolen skulle dömt i skuldfrågan får vi inte veta.
Det kanske måste stanna där just nu. I vart fall tills någon anhörig vill gå längre eller vill lämna ut mer. Den dagen kommer, tror jag.