2019-01-04, 16:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Denna nämndeman visar med detta sin stora brist på kompetens att döma. Mycket amatörmässigt utspel. Ingen risk för något liknande i HR där jurister dömer. För det hamnar väl i HR naturlugtvis?

Om GS eller åklagaren överklagar blir det HR.

Åklagaren överklagar ju inte. Däremot borde ju GS överklaga.
Citera
2019-01-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om GS eller åklagaren överklagar blir det HR.

Åklagaren överklagar ju inte. Däremot borde ju GS överklaga.

Det kommer självklart överklagas och självklart blir det ny rättegång i hovrätten.

Jag hoppas verkligen inte att Svea rikes lag är så sjuk att han döms.
Citera
2019-01-04, 16:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Öppen instagram igen. Det är så man spyr, lider med glenn. Tror inte ett skit på skatans fantasier o Justitiemord är nära på o ta i mun. jävla lycksökerska.

Det luktar begraven hund på så många punkter att jag tror skiten var riggad av henne.
Citera
2019-01-04, 16:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Hon representerar ju SD så det är väl inte alltför långsökt att anta att hon har minst en skruv lös och dessutom lever i tron att våldtäkt innebär att våld måste vara med i bilden. Tack gode gud för HR annars skulle rättväsendet vara kört med alla amatörclowner som tillåts ha en åsikt i såna här viktiga frågor.

Det påstår inte nämndemannen. Däremot är det så att eftersom inget våld förekom och målsäganden inte kallade på hjälp och inte avbröt tillställningen så var sexet var samtyckande och frivilligt. Därför är det ingen våldtäkt. Detta är den naturliga slutsatsen att dra, att man inte gör det beror inte på logiska överväganden utan på politik och ideologi.

För övrigt innefattar en våldtäkt visst våld eller tvång. Det är lagstiftningen som har fel på denna punkt och därför bör ses som ogiltig ur rättvise-'och legitimitetssynpunkt, men det har inget att göra med hur nämdemannen ifråga dömt.
Citera
2019-01-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Öppen instagram igen. Det är så man spyr, lider med glenn. Tror inte ett skit på skatans fantasier o Justitiemord är nära på o ta i mun. jävla lycksökerska.

Det luktar begraven hund på så många punkter att jag tror skiten var riggad av henne.

Ja, typisk misslyckad och ful kvinna som börjar hata män för att ingen man vill ha henne på riktigt. Redan i Mästerkocken var det tydligt att ingen ville ha henne där. Den gången vändes hennes vrede mot hennes söta finalmotståndare.
Citera
2019-01-04, 17:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, typisk misslyckad och ful kvinna som börjar hata män för att ingen man vill ha henne på riktigt. Redan i Mästerkocken var det tydligt att ingen ville ha henne där. Den gången vändes hennes vrede mot hennes söta finalmotståndare.
Ser men mer noga på flöde över tid anas en smak av det goda livet, resor o flärd..kostar allt sånt. Detta blandat med tidigare missbruk, numera större alkoholintag gör saken illasmakande, hon ljuger.
Citera
2019-01-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ser men mer noga på flöde över tid anas en smak av det goda livet, resor o flärd..kostar allt sånt. Detta blandat med tidigare missbruk, numera större alkoholintag gör saken illasmakande, hon ljuger.

Ja, det tror jag med.

"Jag visste att det skulle komma ett utbrott i tårar eller svordomar från henne. Jennie är inte den ödmjuka typen, säger Mannerström.

Efter att ha sett programserien har hans bild av favoriten förändrats.

– Det är först nu man har tagit del av allt de säger. Jag har aldrig vetat om hur Jennie har surrat och domderat. När jag har sett hur hon har härjat ... man får lite att tänka på.

Tar man befäl måste man också ta ansvar för resultatet – inte skylla på andra, menar Leif Mannerström, och lyfter fram en scen som fick honom att häpna.

– Jag tyckte inte att det var trevligt när de var på restaurangen och hon skyllde på Åke och ”hans jävla sås”. "
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/e15kya/jag-visste-inte-hur-hon-domderat
Citera
2019-01-04, 17:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Helt jävla otroligt, jag är öppen för att GS skulle kunna få någon form av straff men det här ju helt sjukt. En multikriminell blatte som begår en brutal överfallsvåldtäkt kommer undan med mindre. Klart det här kommer att överklagas
Citera
2019-01-04, 17:11
Medlem
Knullkungens avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-domd-valdtakt

"Folk i fotbollsprofilens omgiving är chockade över domen mot mannen som är omvittnat social och trevlig när han vistas i Stockholms kändiskretsar.
– Det här är helt ofattbart. Vi var övertygade om att han skulle frias helt, men nu har ju rätten sagt sitt. Det är en tragedi för alla inblandade, säger en av mannens vänner till Stoppa Pressarna.

I slutet av december begärde fotbollsprofilens fru skilsmässa. Enligt uppgift för att rädda sina affärsverksamhet som hon tror kommer skadas av äktenskapet med den våldtäktsdömde maken.

Stoppa Pressarna har varit i kontakt med hustrun som inte vill kommentera domen."
Citera
2019-01-04, 17:28
Medlem
Jofs avatar
Alfa- och betafel finns för alla domar som fälls.

Alfafel: antalet oskyldiga som döms. Betafel:antalet skyldiga som frias.

I den våg som driver över Sverige och vissa delar av västvärlden har säkert betafelet ökat, antalet oskyldiga som döms (för något sexrelaterat).

Hur ska man se på detta?
I perspektivet att det länge varit så att antalet skyldiga som friats tidigare varit mycket högt, så får man kanske ta det svängningen med ro.
Man kanske kommer till en balans mellan alfa och beta fel som är normalt i domslutssammanhang överlag.

Det kommer troligen vara så att den numer "strängare" synen på tafsning och sexeullt övervåld så småningom leder till insikten hos fd fotbollsspelare och andra att man får hålla kuken i styr numer.
Därmed har den strängare sexlagstiftningen nått sitt syfte, att fungera som förebyggande och vägledande för människor (män och kvinnor).

Tafsning som tidigare setts som lite kul har man nu kanske förstått är brottsligt.

Detta tror jag inte vår fotbollskille varit riktigt uppmärksam på. Han är mer old school. Han blir därmed ett pilotfall, ett varnande exempel för oss andra. Tror inte det kan var en trösterik tanke för honom. Dock.
Senast redigerad av Jof 2019-01-04 kl. 17:30.
Citera
2019-01-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-domd-valdtakt

"Folk i fotbollsprofilens omgiving är chockade över domen mot mannen som är omvittnat social och trevlig när han vistas i Stockholms kändiskretsar.
– Det här är helt ofattbart. Vi var övertygade om att han skulle frias helt, men nu har ju rätten sagt sitt. Det är en tragedi för alla inblandade, säger en av mannens vänner till Stoppa Pressarna.

I slutet av december begärde fotbollsprofilens fru skilsmässa. Enligt uppgift för att rädda sina affärsverksamhet som hon tror kommer skadas av äktenskapet med den våldtäktsdömde maken.

Stoppa Pressarna har varit i kontakt med hustrun som inte vill kommentera domen."

Vilken tomte .Det var två inblandade. Det var en tragedi för en av dom hur man än vrider och vänder det hela. Det kan ju för fan inte vara en tragedi för BÅDA i ett våldtäktsmål.
Citera
2019-01-04, 17:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Godkväll. Jag kan inte öppna domen via minfil utan haveri. Kan någon vänligen länka annan väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in