2019-01-04, 13:37
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilzos
Ja snälla häng ut honom, jag har familj i Fagersta som inte vet någonting! Det skulle vara mycket värt ifall alla fick veta vem det var!

Meen kolla 1 sida bakåt bara
Citera
2019-01-04, 13:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Blir jävligt illa berörd av hur modern till Nella tvingas berätta för hennes barnbarn att mamma aldrig kommer hem igen, och att hon är hos doktorn som ska kolla på hur mamma dog och ungen säger men då kan doktorn ge mamma medicin så hon slutar vara död... fy fan får kämpa för att hålla tillbaka tårarna där faktiskt men nog fan blir det blöta.

Livstidstortyr ala dödsstraff på dessa as hade varit det enda rätta kan man tycka... hur långt är livstid i Sverige nu efter den nya lagen som har trätt in?
Senast redigerad av nousernameneeded 2019-01-04 kl. 13:45.
Citera
2019-01-04, 13:44
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilzos
Ja snälla häng ut honom, jag har familj i Fagersta som inte vet någonting! Det skulle vara mycket värt ifall alla fick veta vem det var!

I en byhåla som Fagersta lär väll alla mer eller mindre veta vilka gärningsmännen är vid det här laget.
Frågan är hur länge familjen orkar bo kvar, Emil lär väll knappast kunna återvända ”hem” iallafall.
Citera
2019-01-04, 14:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag har inte följt det här fallet, men jag undrar om det framkommit att han gjort annat sjukt innan det här? Vad jag menar är att en 28-åring som genomför en sådan här sak, knappast har varit en helt vanlig snubbe i 28 år innan han blev ett totalt missfoster.

Så hur ser det ut, har han en historik av mindre allvarliga, men likafullt onormala beteenden?

Han var ju en udda typ enligt vad som framkommer i fup. Bott hemma tills en period innan mordet. Umgicks med yngre ungdomar, var mobbad enligt honom själv i skolan av tjejer. Hans bror verkar ha lärt honom betala räkningar osv och det är hans brors lägenhet han hyr och han verkar inte haft något jobb.

Han hade mordhotat tjejledaren i gänget som mobbade honom i skolan och han blev fälld för det och blev avstängd från skolan.

Fascinerad av mördare och att begå mord och de planerade mordet med att ha gummihandskar, skulle tagit med sig kondomer för att inte lämna spår samt att de ville ha kläder som inte utmärkte sig så mycket. Den yngre killen ville nog "bara" våldta en tjej men han verkar inte lika efter som den äldre då han vet att man inte ska säga så mycket i förhör och han säger att allt var den äldres fel.
Citera
2019-01-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Aftonbladet skrev ”våldtagen två gånger” så jag undrade om tiden. Att man har hållt på så länge. Mord utomhus på det sättet tänker jag ska gå ”snabbt”.

Hon blev våldtagen tidigare under kvällen av ett ex också. Om det är det de syftar på. Var väl en av anlendingarna till att hon var ute så sent själv.
Citera
2019-01-04, 14:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja håller med och var väl egentligen det jag undrade - Aftonbladet skriver ”våldtagen två gånger”. Om det är vaginalt följt av oralt så är det väl inte att anses som tvä separata väldtäkter.. om det nu inte går väsentlig tid mellan. Det var just tiden jag undrade över.

Det är naturligtvis »klantisterna« på Aftonblaskan som hittat på detta med »två gånger«, inget annat.
Citera
2019-01-04, 14:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
I en byhåla som Fagersta lär väll alla mer eller mindre veta vilka gärningsmännen är vid det här laget.
Frågan är hur länge familjen orkar bo kvar, Emil lär väll knappast kunna återvända ”hem” iallafall.

Framtiden för den där Emil är inte positiv. Han verkar inte ha så mycket ångest för själva våldtäkten så han kommer nog fortsätta med sånt. Han trodde kanske inte att tjejen skulle bli mördad även om Johan hade diskuterat sånt men jag skulle inte vilja ha den där Emil i närheten av tjejer..
Citera
2019-01-04, 14:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Hon blev våldtagen tidigare under kvällen av ett ex också. Om det är det de syftar på. Var väl en av anlendingarna till att hon var ute så sent själv.

Var kommer den informationen från?
Citera
2019-01-04, 14:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Aftonbladet skrev ”våldtagen två gånger” så jag undrade om tiden. Att man har hållt på så länge. Mord utomhus på det sättet tänker jag ska gå ”snabbt”.

Jag läste fup och såg inte att hon blev våldtagen två gånger men jag tror att dom räknade att hon först låg på mage och det funkade inte så då fick hon lägga sig på rygg och sen suga av honom
Citera
2019-01-04, 14:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhx

Är det ett rykte eller fakta. Finns inget information om det i Fup. Iofs borde det vara i en egen FUP men det måste ju ha framkommit i sms eller samtal med en kompis
Citera
2019-01-04, 14:12
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Skulle man mot förmodan ha fått ut honom i praktik hade det nog inte dröjt länge innan han skrämt skiten ur nån ung tjej och han hade blivit utslängd.
Så mördade han en på fritiden istället... Ändå har han inte klassats som gravt psykiskt sjuk av vården. Utanförskap, ensamhet och isolering är grogrund för psykisk ohälsa och ondska. Samhället har alltså ett mycket stort ansvar för att dessa trista incidenter inträffar. Många av oss på FB antog förstås att det rört sig om en babbe som varit framme, men där högg vi i sten denna gång. Bingo för gamla vanliga skabbmedia.
Senast redigerad av Condottieri 2019-01-04 kl. 14:21.
Citera
2019-01-04, 14:16
Medlem
Läste om att fjortonåringen e helt friad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in