2019-01-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag ska hjälpa dej att förklara mitt inlägg då du uppenbarligen vill missförstå:

Har jag skuldbelagt henne här någonstans? Nej jag säger inte någonstans att det var hennes fel eller att hon förtjänade detta. Har jag förminskat själva brottet? Nej jag konstaterar bara fakta om hennes livsstil och personlighet. Är det kvinnohat? Jag förstår inte, jag har inte nämnt något som är relevant om hennes kön.

Citera mitt inlägg igen och svara med att fetmarkera svaret på dessa 3 frågor var i texten exakt jag gör det. På ett pedagogiskt sätt så man förstår. Annars är du bara en idiot. Du får en chans nu att styrka dina påståenden i min text. Annars trollar du bara med mina ord.

Så fetmarkera i min text var jag skuldsätter henne, förminskar brottet och var kvinnohatet kommer ifrån. För inte fan har jag tyckt mer synd om manliga knarkare som fått halsen avskuren och legat och förblött ensam i 2 timmar? Då hade det varit kvinnoförakt.

Du citerar mitt inlägg igen och sedan kommer med 3 påstående i samma inlägg som inte ens stämmer Sedan att du trollar med mina ord eller väljer själv att läsa mellan raderna för något som inte finns där, ja då ligger felet hos dej.

Finns Fupen att läsa någonstans? Vill du dela med dig? 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Citera
2019-01-04, 11:05
Medlem
Yes!

https://www.vlt.se/artikel/fagersta-vastanfors/just-nu-johan-fallqvist-far-livstids-fangelse-for-viaduktmordet

Härligt!

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Livstids-fangelse-for-viaduktmordet/
Senast redigerad av VeOchFasa 2019-01-04 kl. 11:09.
Citera
2019-01-04, 11:24
Medlem
Skulle snarare säga vidrigt. Så utstuderat grymt. Må han ruttna där inne.
Citera
2019-01-04, 11:40
Medlem
OldMKenseys avatar
Framgår det hur våldtäkterna gick till? Fullbordade? Oralt? Tycker det är så svårt att begripa hur en underårig klarat av detta under såna omständigheter. Två gånger? Hur lång tid var händelseförloppet?
Citera
2019-01-04, 11:42
Medlem
Jag har inte följt det här fallet, men jag undrar om det framkommit att han gjort annat sjukt innan det här? Vad jag menar är att en 28-åring som genomför en sådan här sak, knappast har varit en helt vanlig snubbe i 28 år innan han blev ett totalt missfoster.

Så hur ser det ut, har han en historik av mindre allvarliga, men likafullt onormala beteenden?
Citera
2019-01-04, 11:49
Medlem
Han är dömd för hot under gymnasie tiden då han hotat en tjej i klassen genom att skriva brev till henne. Detta vart han dömd för. Han berättade även att han skjutit henne i huvudet med soft-air gun men tror inte han vart dömd eller åtalad för detta.

Iövrigt har han inte gjort ett skit, inte lyckats få tag på ett jobb på tio år. Flyttade från Falun till Fagersta ganska nyligen. Hängde med 14 åringar och köpte ut öl o cigaretter till dem.
Citera
2019-01-04, 12:05
Medlem
Rosamunds avatar
Vad händer med 14-åringen då? Jag förstår ju att han inte är straffmyndig men någon påföljd eller dylikt borde väl han också få?
Citera
2019-01-04, 12:07
Medlem
Vem är den underåriga våldtäktsmannen?

Namn? Facebook? Bild?
Citera
2019-01-04, 12:11
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Framgår det hur våldtäkterna gick till? Fullbordade? Oralt? Tycker det är så svårt att begripa hur en underårig klarat av detta under såna omständigheter. Två gånger? Hur lång tid var händelseförloppet?

Det skedde en gång, eller vad menar du?
14-åringen började vaginalt och avslutede oralt.
Kvinnan blev hotat till livet av 28-åringen medans 14-åringen genomförde våldtäkten.
Har inte stenkoll på tiden, men 20-30 min iaf.

Kort sammanfattat som jag ser det.
14-åringen var bra full och 28-åringen övertalade och hotade grabben att genomföra detta.
Citera
2019-01-04, 12:19
Medlem
DrLECTERs avatar
TANKEKORN
I lagens följdspår och andemening
hade det känts mycket tillfredsställande
om man kunnat nyttjat honom som:
Forskningsobjekt då avlivning inte är
ett alternativ då detta straff är att
betrakta som alltför lindrigt.
Prova olika gifter, kemikalier, syror.
Testa smärtgränser.

En variant är att stympa av olika köttsliga
delar och mata honom med detta.
På så vis kommer han av egen kraft att
till slut försvinna.

Doktor Lecter
Citera
2019-01-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad händer med 14-åringen då? Jag förstår ju att han inte är straffmyndig men någon påföljd eller dylikt borde väl han också få?

Det är soc (i Fagersta) som bestämmer om EH, någon bevistalan är inte begärd.
Citera
2019-01-04, 12:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey

Vad menar du med »fullbordade« och spelar det egentligen någon roll? Kan för övrigt ställa samma frågan till den som kom fram med uppgiften »två gånger«. Vad är definitionen på det och vilken egentlig betydelse har antalet? Det borde ju vara tiden och hur grov gärningen är som är av betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in