2018-12-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Camilla Läckberg verkar vara en extremt obehaglig person. Hon sitter och stirrar från sidan hela tiden och sedan går hon igång med väldigt personliga privata frågor. Pressar och gräver efter folks mörka hemligheter samtidigt som hon verkar vara fullständigt utan empati.

I övrigt verkade hon äta nonstop. Lite onödigt med tanke på hur mycket hon har lagt ut.

Jag tror hon stoltserar med att vara den som vågar ställa dessa frågor, att hon på något sätt visar på civilt kurage till skillnad från de andra, i hennes tycke, lite mer lågmälda och fega deltagare. Har en sådan i bekantskapskretsen och hon är väldigt PK likt Läckberg och vill gärna visa sig orädd och lite viktigt.

Läckberg gör nu ett helt inlägg om den goda maten och att det bara ser ut som om hon äter hela tiden. Hon äter bara väldigt långsamt och då äter hon fortfarande när de andra är klara. Hennes viktuppgång ger en helt annan historia. Sjukt omoget för övrigt att göra ett helt inlägg om det även ifall hon försöker vinkla det till att det är så roligt.

Sist men inte minst - varför var alla fiskar döda som de fick upp i nätet? De var verkligen överentusiastiska för att få upp dessa döda varelser. Och om nu Läckberg vittjat nät förut under hela sin uppväxt med sin pappa - varför visste hon inte vad den gröna plastgrejen var? Även ifall hennes pappa inte hade exakt likadan så måste det väl ha ringt en klocka. Hon verkar vara rätt falsk eller så har jag missuppfattat henne helt.
Citera
2018-12-30, 12:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Läckberg känner ju också "alla" till men hon var enbart enerverande när hon tog plats hela tiden och frågade saker som inte Sven ville/hade tänkt ta upp. Jag avskyr när andra deltagare ska ta upp plats på andras dagar, det skriker lite uppmärksamhets-törstande barn över det. "SE MIG".

TYcker precis tvärtom här. Om huvudpersonen bara ska berätta vore det lika bra att ha enskilda program såsom Gäst hos Hagge eller Två och en flygel.

Varför i helvete ska en drös tysta personer sitta med och lyssna i väntan på sin tur att få berätta om sig själv inför en stum grupp? Nej, konceptet mår bäst om det är dynamik i samtalet. Att du sedan inte gillar Läckberg och stör dig på att hon tog tag i det hela är lite genomskinligt.
Citera
2018-12-30, 13:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jag tänkte på nästa års casting
Mimmi från Reine o Mimmi
Han den flintskallige gotlänningen som skötte Keno dragningen.
Samson Biceps
Farmen Qristina
Spy Elin
Byt ut Elin mot Sebastian dawkins så har du en mycket intressant konstellation.
Citera
2018-12-30, 13:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
TYcker precis tvärtom här. Om huvudpersonen bara ska berätta vore det lika bra att ha enskilda program såsom Gäst hos Hagge eller Två och en flygel.

Varför i helvete ska en drös tysta personer sitta med och lyssna i väntan på sin tur att få berätta om sig själv inför en stum grupp? Nej, konceptet mår bäst om det är dynamik i samtalet. Att du sedan inte gillar Läckberg och stör dig på att hon tog tag i det hela är lite genomskinligt.

Jag har sagt att jag likt många andra här inte gillar Läckberg så det är ingen hemlighet.

Givetvis ska det vara frågor även från deltagarna, men det ska inte ta över och framförallt ska inte EN deltagares frågor ta över så. Dessutom om det handlar om saker "berättaren" rätt tydligt på första frågan gör klart att denne inte finner intressant/inte vill prata om.
Citera
2018-12-30, 14:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har sagt att jag likt många andra här inte gillar Läckberg så det är ingen hemlighet.

Fast »genomskinligheten« bygger i detta avseende på att du irriterar dig på personen, varvid ditt argument förlorare i värde.

Citat:
Givetvis ska det vara frågor även från deltagarna, men det ska inte ta över och framförallt ska inte EN deltagares frågor ta över så. Dessutom om det handlar om saker "berättaren" rätt tydligt på första frågan gör klart att denne inte finner intressant/inte vill prata om.

Hon tog inte över. Hon ställde ett antal viktiga frågor som ståuppare Melander helt hoppade över. Det är väl en del i konceptet att övriga deltagare är tittarnas röst i programmet. Har man valt att ställa upp, vilket ju Melander gjort, ska det inte finnas några förbehåll att vissa saker inte får beröras eller frågas om.

Jag gillar inte heller Läckberg, men kan inte undgå det faktum att hon gjorde helt rätt analys och vågade, till skillnad från övriga nickedockor, ställa vissa saker på sin spets.
Citera
2018-12-30, 14:37
Medlem
JerryCottons avatar
Ofta när det är relativt okända "stjärnor" med i programmet så brukar de dyka upp i en SVT-produktion kort efter att sista avsnittet har sänts.
Citera
2018-12-30, 15:22
Medlem
Skojtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tror hon har nåt fel på ögonen. Inte kan en riktig människa ha såna glosögon naturligt. Nån sjukdom?
Hon är Marty Feldmans avlägsna dotter
Citera
2018-12-30, 16:22
Medlem
Griskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tror hon har nåt fel på ögonen. Inte kan en riktig människa ha såna glosögon naturligt. Nån sjukdom?

Kanske det, kan vara sköldkörteln eller något. Eller också ser hon bara ut så.
Citera
2018-12-30, 16:25
Medlem
Griskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jag tror hon stoltserar med att vara den som vågar ställa dessa frågor, att hon på något sätt visar på civilt kurage till skillnad från de andra, i hennes tycke, lite mer lågmälda och fega deltagare. Har en sådan i bekantskapskretsen och hon är väldigt PK likt Läckberg och vill gärna visa sig orädd och lite viktigt.

Läckberg gör nu ett helt inlägg om den goda maten och att det bara ser ut som om hon äter hela tiden. Hon äter bara väldigt långsamt och då äter hon fortfarande när de andra är klara. Hennes viktuppgång ger en helt annan historia. Sjukt omoget för övrigt att göra ett helt inlägg om det även ifall hon försöker vinkla det till att det är så roligt.

Sist men inte minst - varför var alla fiskar döda som de fick upp i nätet? De var verkligen överentusiastiska för att få upp dessa döda varelser. Och om nu Läckberg vittjat nät förut under hela sin uppväxt med sin pappa - varför visste hon inte vad den gröna plastgrejen var? Även ifall hennes pappa inte hade exakt likadan så måste det väl ha ringt en klocka. Hon verkar vara rätt falsk eller så har jag missuppfattat henne helt.

Intressant det du skriver - att hon själv kommenterar på att hon äter hela tiden. Det tyder ju på att hon kanske läser här i tråden. Hej, Camilla i så fall!

Köper dock inte bortförklaringen till att hon skulle äta långsamt. I så fall brukar man bli mätt fortare, hur uppenbart som helst att hon äter för mycket. Vi har ju facit i rutan!
Citera
2018-12-30, 17:54
Medlem
Jag tror att det Camilla Läckberg har är ett fenomen som heter "Sanpaku", det innebär att ögonvitan syns både över och under iris. Eller om det räcker med att den syns antingen nedan eller över....Michael Jackson hade sådana ögon och John Lennon och.... Ja, många fler men jag tror att det ger Camilla hennes "stirrande" blick. Att det kanske är en kombination av hennes ögonfärg och sanpakun som gör att det blir en "stirrande" effekt.
Citera
2018-12-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast »genomskinligheten« bygger i detta avseende på att du irriterar dig på personen, varvid ditt argument förlorare i värde.

Hon tog inte över. Hon ställde ett antal viktiga frågor som ståuppare Melander helt hoppade över. Det är väl en del i konceptet att övriga deltagare är tittarnas röst i programmet. Har man valt att ställa upp, vilket ju Melander gjort, ska det inte finnas några förbehåll att vissa saker inte får beröras eller frågas om.

Jag gillar inte heller Läckberg, men kan inte undgå det faktum att hon gjorde helt rätt analys och vågade, till skillnad från övriga nickedockor, ställa vissa saker på sin spets.

Medan jag allt tyckte att hon bar sig ohyfsat åt, som någon granskande journalist och verkade antingen inte ha förmåga att bry sig om vilka signaler Melander sände ut eller så struntade hon i dem. Jag tycker att självklart skall de andra ställa frågor men då de VÄL skall ha trevligt där på slottet så bör de ju även visa varandra hänsyn och respekt. Men jag har ingen aning om hur Camilla är annars och vet inte om hon kanske har någon sorts problematik som gör att hon inte har förmåga att läsa in andra?
Citera
2018-12-30, 18:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Medan jag allt tyckte att hon bar sig ohyfsat åt, som någon granskande journalist och verkade antingen inte ha förmåga att bry sig om vilka signaler Melander sände ut eller så struntade hon i dem. Jag tycker att självklart skall de andra ställa frågor men då de VÄL skall ha trevligt där på slottet så bör de ju även visa varandra hänsyn och respekt. Men jag har ingen aning om hur Camilla är annars och vet inte om hon kanske har någon sorts problematik som gör att hon inte har förmåga att läsa in andra?

Tyckte att hon gjorde vad som behövdes även om Melander enständigt valde att hålla monolog i stället för samtal. Tyvärr drog hans egofokusering ner betyget på ett annars livfullt avsnitt. Det hade varit bättre om han fått en timme med Anna Hedenmo i »Min sanning« i stället.

Ohyfsat... ...att försöka ge lite liv åt monologen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in