Ber om ursäkt men LPK är förhöjt, jag tror inte de andra värdena i blodstatusen ska ändras men inte säker. Försökt söka på det men hittar inte svaret jag söker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Duramater
Vad har Björn för yrke? Skulle vilja komplettera blodstatus med diff för lymfocyter (B-lymfocyter) och neutrofila, eosinofila och basofila granulocyter om det inte redan gjorts.
Björn jobbar som projektledare med inriktning ingenjör bygg. Gillar att ta jobb utvecklingsjobb där man ser skillnad i vad man gör för de inblandade.

Har sökt allt vad jag kan men hittar inte svaret tyvärr angående dina prover, B-lymfocyterna bör vara aktiverade rätt bra, neutrofiler snabba försvaret,
basofila granulocyter bör inte vara lika förhöjt (som sagt hittar inte svaret)
eosinofila bör vara förhöjt då det är en infektion
neutrofila bör vara förhöjda.
Eftersom jag inte kan så är det en infektion som kroppen inte känner igen sedan tidigare och den har hållit på en längre tid
Citat:
Ursprungligen postat av
XeroX
Okej. Kollar Monospot (snabbtest för körtelfeber på vårdcentralen) och skickar serologi för EBV och CMV.
Negativa
Valde ett område jag inte är så hemma på utöver sjukdomsbilden vilket kanske inte var så smart men jag tänkte det skulle vara ett intressant fall. Ska försöka ge lite mer information i mina svar för att göra upp mina kunskapsluckor (någon får gärna ta över ett fall om ni vill ha mer exakta svar så kan jag klura på något jag kan tills nästa gång).
Kan tillägga att beroende på hur det sår kan mycket i kroppen påverkas så mitt fall kanske inte hade påverkan på en sak som den kan ha i ett annat.