Citat:
Ursprungligen postat av
trickget
Jag antog, vilket bör framgå tydligt, att andelen av lönen folk vill lägga på boendet var konstant. Det var ett antagande vid beräkning. Om vi i min beräkning sänker andelen folk vill lägga på boende till 20% sjunker den motiverade boendekostnadökningen till 2*0.6*0.2 <2*0.6*0.3.
Du påstår att jag är oseriös eftersom jag inte antog att den skulle öka. Baserat fritt på lite svammel om invdaring.
Det finns ingen riktigt poäng att diskutera med dig för du vägrar att förstå vad folk vill ha sagt.
Nej det oseriösa från din sida var följande:
1. Du påstår att boendekostnaden är 30% trots att den bara är 20,5% för BR-innehavare och 14,6% för villaägare
2. När jag synar ditt felaktiga påstående säger du att du hamnade något för högt men 50 respektive 100% över är inte något för högt
3. Du använde den falska siffran 30% för att styrka din tes att det inte finns några stora marginaler uppåt men när din bluff avslöjas svänger du och säger att den betydligt lägre siffran också styrker att det inte finns potential uppåt.
Argumentera gärna för en nedgång om du vill det men försök vara lite seriös, ska det vara så svårt?