Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Att påstå att det inte är en tro att en explosion av skapelse har skapat ett universum utan syfte.. det är som att påstå att vi inte kan studera alla designade system som inte kan explodera ihop sig själva utan ett medvetandes hjälp.
Att hålla big bang för sanning är inte en tro i religiös bemärkelse (blind tro) eftersom det finns vetenskapliga belägg för den teorin.
Citat:
Att ateister påstår att system kan skapas genom explosioner av skapelse.. men att vi inte har belägg för att medvetanden är inblandade i skapelsen av system.. det är retarded bror!
För det första så är inte big bang teorin något som bara ateister håller för sanning. Det faktum att jag är ateist är faktiskt fullkomligt irrelevant i den här frågan. Jag anser att big bang teorin är trovärdig eftersom att jag är rationell. Att jag är ateist är enbart en konsekvens av min skepticism.
Citat:
Guden gud är samma gud som alla religioner pratar om men använder olika namn och bråkar om vilket namn den högste skaparguden har. Den högste skaparguden är överallt.. den högste guden är allt svart som du ser när du tittar ut i rymden.. och avståndet mellan dig och skärmen du kollar på.. där är den osynliga guden som ni inte ser bevis för
De allra flesta religioner har påståenden om gudar som är logiskt inkompatibla med andra religioners påståenden. Så nej, det är inte alls samma gud de olika religionerna beskriver.
Citat:
men som uppenbarligen var där innan nån stor smäll kunde hända om den hände.
Uppenbarligen? Presentera beläggen för detta, tack.
Citat:
Om du vet några system som inte har skapats av medvetanden så har du ju en bra början för att ha bevis för att en stor smäll har skapat dig helt utan syfte i detta universum där vi kan studera syften som system har skapats för.
Du tänker inte logiskt. Anledningen till att vi vet att det vi människor har skapat faktiskt är skapat, är för att det finns konkreta belägg för detta. Det finns INGA belägg alls för att naturliga processer skulle vara skapade.
Det komiska är att det som implicerar design, är simplicitet, INTE komplicetet, som vi ser i det som är frambringat av naturliga processer
Citat:
Matematiken säger att det är omöjligt att ett system kan sätta ihop sig själv eller explodera fram sig ur en stor smäll av skapelse som big bang.
Skriv ner matematiken, tack.
Citat:
Många har räknat ut hur stor chans det är att en DNA-sträng skriver ihop sig själv.. men nummret blir för långt för att det ens ska ses som logiskt att TRO att system kan skapa sig själv genom slump.
Vem har sagt att det är slump, bara för att det inte nödvändigtvis är en medveten entitet som skapat?
Evolutionen är exempelvis inte en slump. Och den kräver bevisligen inte en skapare.
Citat:
Jo jag vet vad en vetenksaplig teori är.. det är en obevisad teori som man stämplat vetenskapsordet på för att få troende idioter att predika om obevisade och obevisbara saker som om dom vore den bevisade sanningen. För att få idioter att tro att dom är vetenskapliga medans dom håller på med obevisade tramsgrejjer som en stor smäll av skapelse.
Som sagt, du har ingen aning om vad en vetenskaplig teori är. Jag har redan förklarat det för dig så jag tänker inte göra det igen.
.
Citat:
Jo VETenskap säger att det enda vi VET om system ÄR att medvetanden måste skapa systemen med ett syfte dvs en livsmening precis som en del i en dator som skapats med en funktion som får hela datorsystemet att fungera.
Nej, det säger inte vetenskapen. Läs på, din okunniga foliehatt.