2018-11-23, 13:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazz-mange
Det går inte bevisa ickeexistens!
Jodå. Jag kan bevisa att det inte finns en älg i min garderob genom att öppna garderoben och kolla.
Citera
2018-11-23, 13:46
Medlem
Favorit i repris:
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Gudarna (människor tror och har alltid trott på ett otaligt antal av dem) förändras ständigt. De glöms bort, det kommer nya, de byter namn, de korsas med varandra, deras egenskaper förändras.

Vilken gud man än tar som exempel så har folk trott på denna en mycket kort tid jämfört med hur länge människan har existerat. Och folk kommer oundvikligen förr eller senare att sluta tro på denna, antingen för att de tröttnar på guden eller för att den görs om till en ny gud.

Detta skulle jag säga bevisar att alla gudar och själva konceptet om Gud/gudar är påhittat av människan.
Citera
2018-11-23, 13:52
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Bästa sättet att bevisa Gud är att hitta en Kristen snubbe och be honom vittna.
Och sedan granskar ni om han bär andes goda frukt.
Nämligen följande:
kärlek
glädje
frid
tålamod
vänlighet
godhet
trofasthet
ödmjukhet
självbehärskning
Hittar ni en sådan så är saken klar.
Citera
2018-11-23, 16:15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Bästa sättet att bevisa Gud är att hitta en Kristen snubbe och be honom vittna.
Och sedan granskar ni om han bär andes goda frukt.
Nämligen följande:
kärlek
glädje
frid
tålamod
vänlighet
godhet
trofasthet
ödmjukhet
självbehärskning
Hittar ni en sådan så är saken klar.

Allt det där går att hitta hos en ateist också. Och det går att hitta kristna som saknar allt.
Bevisvärde =0.
Citera
2018-11-23, 16:21
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Allt det där går att hitta hos en ateist också. Och det går att hitta kristna som saknar allt.
Bevisvärde =0.
Ja, det är ju det jag säger. Hitta en Kristen som verkligen bär den frukt han ska bära och som uppenbarligen är något speciellt. Jag har inte hittat någon sådan. Jesus var inte sådan heller i Bibelns sagor. Han skällde ut folk och välte bord och drev ut stackars människor med piska ur templet.
Han sa också "Kalla mig icke god. Bara Gud är god".

DET FINNS INGEN SOM BÄR GOD FRUKT. DET FINNS INGEN SOM KÄNNER GUD.
Så frågan bevisa Gud kommer ingen vart, eftersom ingen någonsin har hört av Gud.

Och det är inte jag som pratar. Jag tolkar det Bibeln säger, så gott jag kan.
Citera
2018-11-23, 17:11
Medlem
KungPungPats avatar
Uteslutningsmetoden har användts av vetenskapsmän som tror att dom är talande apor som har skapat av en stor smäll av skapelse även kallad big bang. Vi kan säga att uteslutningsmetoden har användts för att "bevisa" att guden gud inte existerar.

Dessa talande apor tyckte att om dom inte kan se någon gud så kan man utesluta att en gud existerar.. samtidigt som dom genom samma uteslutningsmetod såg bevis för en stor smäll av skapelse som motbevisar guden guds existens.

Jag använder samma uteslutningsmetod när jag ser bevis för gudar genom att känna igen system som enbart medvetanden kan designa.. som i cellen, ekosystem och solsystem i galaxer.. eftersom enbart ett medvetande kan designa ett system som har många olika delar som arbetar tillsamans för att få systemets helhet att fungera.

Mitt tips för att bevisa att guden gud inte existerar är att begränsa uteslutningsmetoden till synbara saker vilket guden gud inte är, och därför kan ni tro på en stor smäll av skapelse istället, och klappa er själva på axeln för att ni är "smarta nog" att inte se bevis för gudar genom samma uteslutningsmetod.
Citera
2018-11-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Uteslutningsmetoden har användts av vetenskapsmän som tror att dom är talande apor som har skapat av en stor smäll av skapelse även kallad big bang. Vi kan säga att uteslutningsmetoden har användts för att "bevisa" att guden gud inte existerar.

Dessa talande apor tyckte att om dom inte kan se någon gud så kan man utesluta att en gud existerar.. samtidigt som dom genom samma uteslutningsmetod såg bevis för en stor smäll av skapelse som motbevisar guden guds existens.

Jag använder samma uteslutningsmetod när jag ser bevis för gudar genom att känna igen system som enbart medvetanden kan designa.. som i cellen, ekosystem och solsystem i galaxer.. eftersom enbart ett medvetande kan designa ett system som har många olika delar som arbetar tillsamans för att få systemets helhet att fungera.

Mitt tips för att bevisa att guden gud inte existerar är att begränsa uteslutningsmetoden till synbara saker vilket guden gud inte är, och därför kan ni tro på en stor smäll av skapelse istället, och klappa er själva på axeln för att ni är "smarta nog" att inte se bevis för gudar genom samma uteslutningsmetod.
Vissa av dessa vetenskapsmän tror även på en gud, så din tes håller inte.
Dessutom blandar du ihop tro (att hålla något för sant för bevisen säger så) med TRO (faith, blind tro, tro utan belägg).
Citera
2018-11-23, 17:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vissa av dessa vetenskapsmän tror även på en gud, så din tes håller inte.
Dessutom blandar du ihop tro (att hålla något för sant för bevisen säger så) med TRO (faith, blind tro, tro utan belägg).

Det är inget tes som säger att uteslutningsmetoden har användts.. och att dom alla tror på det obevisade som tex. den stora smällen av skapelse som alla ateister tror vara bevisad utan bevis.

Det är tyvär ingen skillnad på att tro att nånting är bevisat , och en vanlig tro på något obevisat.
Citera
2018-11-23, 17:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är inget tes som säger att uteslutningsmetoden har användts.. och att dom alla tror på det obevisade som tex. den stora smällen av skapelse som alla ateister tror vara bevisad utan bevis.

Det är tyvär ingen skillnad på att tro att nånting är bevisat , och en vanlig tro på något obevisat.

Nu är det ju inte så att man försöker bevisa vetenskapliga teorier. Man försöker motbevisa dem.
Big Bang är än så länge inte motbevisad och alltså har den en väldigt stark trovärdighet.
Citera
2018-11-23, 18:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nu är det ju inte så att man försöker bevisa vetenskapliga teorier. Man försöker motbevisa dem.
Big Bang är än så länge inte motbevisad och alltså har den en väldigt stark trovärdighet.

Det går inte att bevisa en teori eftersom den är endast en teori eftersom det inte fanns studerbara bevis som förvandlade teorin till fakta.

Man skulle kunna säga att teorin är beviset för att teorin inte är bevisbar, och därför motbevisad av sig själv. Men men, det är sånnt där logiskt tänkande som ateister inte håller på med.

När nånting obevisbart är trovärdigt.. då vet du att du är hjärntvättad av talande apor som vill att du ska tro som dom istället för att studera bevis eller kanske använda uteslutningsmetoden fullt ut och dra slutsatsen att enbart ett medvetande kan designa ett system som har många olika delar som fungerar tillsamans.

Lol väldigt stark trovärdighet.. man önskar ju att det var något bevisbart som du sa det om men nu är det bara en teori ur huvudet på människor som tror att dom är talande apor i ett odesignat universum som skapades utan syfte/mening genom en explosion av skapelse.
Citera
2018-11-23, 18:11
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Det går inte att bevisa en teori eftersom den är endast en teori eftersom det inte fanns studerbara bevis som förvandlade teorin till fakta.

Det finns studerbara "bevis" för big bang. Bakgrundsstrålningen, utvidgningen och den jämnt fördelade massan talar starkt för att BB har skett. Det finns öht INGENTING som talar för den religiösa förklaringen.

Citat:
Man skulle kunna säga att teorin är beviset för att teorin inte är bevisbar, och därför motbevisad av sig själv. Men men, det är sånnt där logiskt tänkande som ateister inte håller på med.
För att det är bara babbel.

Citat:
När nånting obevisbart är trovärdigt.. då vet du att du är hjärntvättad av talande apor som vill att du ska tro som dom istället för att studera bevis eller kanske använda uteslutningsmetoden fullt ut och dra slutsatsen att enbart ett medvetande kan designa ett system som har många olika delar som fungerar tillsamans.
Det är din åsikt.

Citat:
Lol väldigt stark trovärdighet.. man önskar ju att det var något bevisbart som du sa det om men nu är det bara en teori ur huvudet på människor som tror att dom är talande apor i ett odesignat universum som skapades utan syfte/mening genom en explosion av skapelse.
Ja, så är det. Allt annat är en produkt av människors fantasier och önskedrömmar.
Citera
2018-11-23, 18:26
Medlem
KungPungPats avatar
[quote=proconsul|65917943]
Citat:

Det finns studerbara "bevis" för big bang. Bakgrundsstrålningen, utvidgningen och den jämnt fördelade massan talar starkt för att BB har skett. Det finns öht INGENTING som talar för den religiösa förklaringen.

Dessa "bevis" säger ingenting om någon smäll.. det är uteslutningsmetoden som används och expansionen av universum.. för att dra en slutsats om att en stor smäll av skapelse har hänt.. enligt folk som inte vet vad människans kropp är designad som.. dvs en växtätare.

Det är "ganska" långsökt att påstå att en stor smäll har skapat allt som enligt bevisen enbart ett medvetande kan skapa.

Enligt samma uteslutningsmetod så är det ju enbart medvetanden som människor observerat skapa system.. så hur den stora smällen kan vara "bevisad" medans relgioner är obevisade är såklart ren idioti.

Jag säger såklart inte att religioner är rätt.. för då hade dom ju knappast sagt att alla ska tro som dom eller dö lixom.. men det är ju vad dom flesta religiösa ledare förespråkar.. att just deras tolkning är den enda rätta.. trots att uteslutningsmetoden säger att gudar faktist är bevisade, men inte inom religioner.. utan genom vetenskap och uteslutningsmetoden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in