2018-12-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Amen to that.

Vilka sjuka grejer man har fått höra här på FB. Skulle det vara som de (alla killar som ha otur med tjejer) vill skulle jag gå runt och bara ligga med stackars killar som inte fick till det dagarna i ända. Det är ju deras rättighet och min skyldighet. Fast om jag gjorde det skulle jag vara en slampa osv så man kan helt enkelt inte vinna

Det är uppenbarligen inte alltid så himla lätt att vara kvinna heller, oavsett var incels påstår. 😉
Citera
2018-12-22, 22:09
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Det är uppenbarligen inte alltid så himla lätt att vara kvinna heller, oavsett var incels påstår. 😉

Nej, det är ju inte det
Citera
2018-12-22, 22:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Nej, det är ju inte det
Vita priviligerade kvinnor har det skitlätt medans alla andra kvinnor... not so much.
Citera
2018-12-22, 22:53
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vita priviligerade kvinnor har det skitlätt medans alla andra kvinnor... not so much.

Ja, fast det gäller ju män också.
Så ännu mer förenklat: Alla vita privilegierade människor har det lätt, resten inte. Vilket förmodligen är närmare sanningen.
Citera
2018-12-22, 23:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Vita kvinnor har aldrig någonsin haft det bättre eller enklare i samhället än idag.

För vita män (majoriteten) är det en helt annan historia, det var längesen män hade det så dåligt som idag, alla, förutom en väldigt liten elit som styr hela spelet, såklart.

Den vita genomsnittliga mannen gav den vita kvinnan allt, för det föraktar hon honom.

Buhuu, snörvel, snyft.
Vad bygger du påståendet att majoriteten män har det dåligt på? Och sämre än kvinnor?
Tittar vi på Folkhälsomyndighetens statistik över psykiskt välmående hos vuxna ser det snarare ut som att det är tvärtom. Har du egna undersökningar att redovisa?
Citera
2018-12-22, 23:34
Medlem
Citat:
Problemet med incels är att dom anser sex är en självklar manlig rättighet, för om andra killar "får" sex så borde även dom "få" det. Och "får" dom inte det så är det fel på kvinnorna för att dom nekar helt "normala" killar.

Incel som är arg på tjejerna för att dom inte "erbjuder" magmys med självaste admin på fb-gruppen: https://youtu.be/Y5XD2rApRLo

Incel erbjuder tjejer en chokladask och cd-skiva i utbyte mot magmys och anser att han har förtur till erbjudanden: https://youtu.be/GzykgpuJzeU

Incel lägger ut en kontaktannons för han tycker faktiskt att han förtjänar en flickvän: https://youtu.be/Oft_20zccsc

Incel är förbannad på tjejer:
https://youtu.be/sPy3JB9MpIE

Förmodligen ger ni samma intryck som denne ihärdiga unge man för jag garanterar er, normala killar får inte sex. Dom har sex.
"Här är ett exempel på en autist, alla miljontals incels måste vara som honom!". Gud vad efterbliven du låter. Extremt få incels anser att sex är någon slags rättighet. Men om alla fick några miljoner insatt på banken när de föddes förutom du, skulle du inte bli arg/avundsjuk? Att du blir det betyder inte att du känner dig berättigad till pengar, utan det är en helt vanlig sak att känna om du exkluderas från något pga faktorer du inte kan göra något åt.

Menar du på allvar att tjejer inte nekar normala killar konstant? Notera hur en vanlig medelmåttig tjejer beter sig på tinder och krogen - antingen är killen väldigt snygg (bra mycket snyggare än vad hon själv är) eller så är han osynlig. Det är välkänt att när tjejer vill ligga så ligger de uppåt, dvs med killar över hennes egna liga. När en medelmåttig tjej bara ligger med snygga killar är det självklart att majoriteten av killarna blir utan. Hur kan man i 2018 ens förneka det?

Citat:
Amen to that.

Vilka sjuka grejer man har fått höra här på FB. Skulle det vara som de (alla killar som ha otur med tjejer) vill skulle jag gå runt och bara ligga med stackars killar som inte fick till det dagarna i ända. Det är ju deras rättighet och min skyldighet. Fast om jag gjorde det skulle jag vara en slampa osv så man kan helt enkelt inte vinna
Nej då skulle ni tjejer komma ner på jorden och vara med killar i er egen nivå, istället för enbart de över eran nivå. Du ska vara jävligt glad över att du är tjej, om du hade varit kille är jag 100% säker på att du skulle vara en utav dessa "killar som ha otur med tjejer".
Citera
2018-12-22, 23:42
Medlem
karamazows avatar
Nu tillhör jag inte incelcommunityt själv men det räcker att ha varit medlem på Flashback sedan 2008 för att notera skillnaden i både omfång och frustration. Sex är inte bara en passagerit in i mansidentiteten, det är också en upplevd förnedring och utestängning från närhet och, faktiskt, kärlek. Fylls inte de kärlen på tillräckligt tidigt i livet sväller utanförskapet samtidigt som självbilden successivt förtvinar. Självklart är det ett samhällsproblem, och kommer att accelerera, bara att acceptera faktum. Löjliga jävla halmgubbar och patetisk shaming från uppbröstade medelmåttor häller bara än mer fluglarver på frukostfilen.
Citera
2018-12-22, 23:57
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audtok
"Här är ett exempel på en autist, alla miljontals incels måste vara som honom!". Gud vad efterbliven du låter. Extremt få incels anser att sex är någon slags rättighet. Men om alla fick några miljoner insatt på banken när de föddes förutom du, skulle du inte bli arg/avundsjuk? Att du blir det betyder inte att du känner dig berättigad till pengar, utan det är en helt vanlig sak att känna om du exkluderas från något pga faktorer du inte kan göra något åt.

Menar du på allvar att tjejer inte nekar normala killar konstant? Notera hur en vanlig medelmåttig tjejer beter sig på tinder och krogen - antingen är killen väldigt snygg (bra mycket snyggare än vad hon själv är) eller så är han osynlig. Det är välkänt att när tjejer vill ligga så ligger de uppåt, dvs med killar över hennes egna liga. När en medelmåttig tjej bara ligger med snygga killar är det självklart att majoriteten av killarna blir utan. Hur kan man i 2018 ens förneka det?

Nej då skulle ni tjejer komma ner på jorden och vara med killar i er egen nivå, istället för enbart de över eran nivå. Du ska vara jävligt glad över att du är tjej, om du hade varit kille är jag 100% säker på att du skulle vara en utav dessa "killar som ha otur med tjejer".

Jag förstår inte vad du pratar om. Jag dejtar killar i min egen nivå och ser längre än till utseendet.
Det är delvis självförvållat, ert problem med sex, eftersom det enda ni är ute efter, är just det: sex.

Jag menar, du kan prata med en till synes normal man på nätet och plötsligt, efter att ha delat några artighetsfraser, kommer frågor som: "Gillar du analsex? Sväljer du? Har du tajt röv? Hur länge orkar du suga?" Sådana frågor från vuxna män, gör ju att det blir lite svårt med tilliten.

Hörde ett uttryck här för ett tag sedan, "porrskadade". Kan det vara orsaken?
Citera
2018-12-22, 23:58
Medlem
Citat:
Problemet med incels är att dom anser sex är en självklar manlig rättighet, för om andra killar "får" sex så borde även dom "få" det. Och "får" dom inte det så är det fel på kvinnorna för att dom nekar helt "normala" killar.

Incel som är arg på tjejerna för att dom inte "erbjuder" magmys med självaste admin på fb-gruppen: https://youtu.be/Y5XD2rApRLo

Incel erbjuder tjejer en chokladask och cd-skiva i utbyte mot magmys och anser att han har förtur till erbjudanden: https://youtu.be/GzykgpuJzeU

Incel lägger ut en kontaktannons för han tycker faktiskt att han förtjänar en flickvän: https://youtu.be/Oft_20zccsc

Incel är förbannad på tjejer:
https://youtu.be/sPy3JB9MpIE

Förmodligen ger ni samma intryck som denne ihärdiga unge man för jag garanterar er, normala killar får inte sex. Dom har sex.
Haha det här är så komiskt, jag har inte skrattat så här mycket på länge, men precis så är det som du skriver.
Han med singelannons känns som en parodi, men förmodligen är han allvarlig.
Något återkommande dessa männen gör som singelannonsmannen gjorde, var att särskriva.
Sen vilka retarda bilder, på lekplatsen och sittandes och äta pizza.
Känns ju verkligen lockande. måste vattna mellan benen på kvinnorna.
Alltså ärligt, de flesta av de här "helt normala" männen måste ju ha någon "all varlig psykiskt hand i kapp"
Citera
2018-12-23, 00:18
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du pratar om. Jag dejtar killar i min egen nivå och ser längre än till utseendet.
Det är delvis självförvållat, ert problem med sex, eftersom det enda ni är ute efter, är just det: sex.

Jag menar, du kan prata med en till synes normal man på nätet och plötsligt, efter att ha delat några artighetsfraser, kommer frågor som: "Gillar du analsex? Sväljer du? Har du tajt röv? Hur länge orkar du suga?" Sådana frågor från vuxna män, gör ju att det blir lite svårt med tilliten.

Det här handlar om män med pissigt(dock ofta dolt av grabbsvennig kutym/jargong, de vet inte bättre, har aldrig internaliserat något annat) självvärde, avsaknad av stil och därtill kass impulskontroll. Det är sophögsbeteende men förklaringen står att finna i den första meningen. Kvinnor har ingen skyldighet att ligga och knulla med män som svälter som utmärglade Tchad-barn i det här sammanhanget, däremot är det ett problem på samhällsnivå med hänvisning till mitt förra inlägg, ffa de som lider i tysthet och är/blir potentiella tidsinställda bomber.
Citera
2018-12-23, 00:45
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Ja, ensamma män i 20-40 års åldern utan något att förlora är en extrem samhällsfara, enligt all forskning som gjorts på området. Ett samhälles styrande måste se till så att varje man har stor chans till att få en familj och reproducera, om detta misslyckas så går samhället miserabla tider till mötes.

Kvinnorna verkar inte riktigt fatta att det är män som upprätthåller och försvarar samhällen, män bidrar med tryggheten till kvinnorna, när kvinnorna slutar bidra med sin del (sex, kärlek, närhet, bekräftelse) och samhällskontraktet bryts så kommer även män att bryta kontraktet om trygghet.

Kvinnan är en extremt svag varelse och klarar inte många timmar ensam i de miljöer vi härstammar ifrån.

Om det är något som nutidens sociala experiment med "jämställdhet" visat tydligt så är det:

Kvinnor älskar aldrig mannen, någonsin. Hon älskar bara vad mannen kan bidra med (Status, trygghet, säkerhet etc), den sekund hon får högre värde än mannen är samma sekund som hon börjar kolla efter en annan man, som har högre status än henne. Hennes känslor är kalibrerade för detta, hon blir attraherad och "kär" när hennes instinkter känner att hon har något att hämta hos mannen, när hon inte längre har det hoppar hon vidare.

Kvinnors kärlek är inte villkorslös på samma sätt som mäns kärlek till kvinnor.

Sanningen är den att män är de sanna romantikerna, kvinnorna är mycket mer primitiva och "djuriska".

Jag har snuddat vid en hel del av det du säger men skulle säga att den svåraste parten för män vad gäller kvinnors hypergami är att koda av vad "bättre" innebär. Vissa är lojala och står fast vid det de har attraherats av från början(orkar inte ge exempel)medan andra helt enkelt inte klarar av saker som tålamod, tillfälliga dippar, frestelser, dassig impulskontroll. Agnarna och vetet.
Citera
2018-12-23, 01:26
Medlem
Citat:

Det är säkert något du tror du gör, men nästan alla tjejer lider av enorm hybris och dejtar/ligger med killar över deras nivå utan att förstå att de gör det, vilket du ser på tinder och krogen tex.

Det du skriver förklarar ju varför det blir så, att du får sexmeddelanden av random killar betyder att du kan välja och vraka bland de du tycker är snyggast. Det kan inte killar och därmed uppstår saker som 80/20 där 20% av killarna (de snyggaste) står för nästan alla ons och ligg.

Incels har inget med porrskadning att göra, utan beror på den fundamentala samhällsstrukturen som gett tjejer all makt vid dejting och romantik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in