2018-12-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Raggar du på mig nu ?

Nej definitivt inte ,jag raggar inte på någon här.

Men jag är intresserad av hur du tänker och vad du får information ifrån ?

Jag gillar dig som person , framförallt eftersom du delger hur du tänker.
Citera
2018-12-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Kvinnor hamnar utanför av flera anledningar och ändrar man detta så finns det fler kvinnor på marknaden.

En är stoppa alla kvinnomord.
Stoppa kvinnomisshandel och kvinnokränkningar
Stoppa våldtäkter
Sluta skaffa förhållanden med araber/svarta/muslimer så löser sig ju 99% av de 3 problemen.
Citera
2018-12-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Sluta skaffa förhållanden med araber/svarta/muslimer så löser sig ju 99% av de 3 problemen.
Om det ändå vore så lätt, om det bara var denna grupp män som gjorde det här så hade det inte varit några problem.
Överfallsvåldtäkter begås främst av invandrare av utomeuropeisk bakgrund, det håller jag med om.

Men våldtäkt av nära anhörig är väldigt vanligt bland vita män.
Kvinnor som mördas av sina ex eller partners är med väldigt vanligt att det är vita män.
På kvinnojourer så är det inte bara kvinnor som haft förhållande med invandrare.
Både svenska och utländska kvinnor med svenska män söker hjälp där, en mycket stor majoritet av dem är kvinnor som är från exempelvis Thailand och gift sig med en svenska man.

Jag har haft klasskamrater som blivit tafsade på av lärare, i klassen under pågående undervisning. Svensk man.
Jag har umgåtts med muslimer och varit själv med muslimska män som inte har våldtagit eller tafsat på mig, de har faktiskt haft väldigt stor respekt för mej, men jag vet att det är riskabelt att vistas ensam med män, vita som utländska så undviker det.

Jag har råkat ut för våldtäktsförsök, men det var en svensk man som jag kände.
Jag har råkat ut för våldtäkt av svensk man som var min pojkvän.

Visst säger statistiken att invandrare är benägna till att begå brott, men personligen har jag bara fått saker stulna av invandrare.

Jag har haft väninnor som blivit sexuellt utnyttjade av högt uppsatta män, tänk på kapten klänning, han var ingen invandrare, var även en sexskandal under Olof Palme med högt uppsatta som utnyttja unga kvinnor.

Pedofiler är nästan uteslutande svenska män när det gäller mycket små barn.

Jag har två släktingar jag vet om som råkade ut för svensk pedofil.
Jag har två släktingar som blivit våldtagna av vita män.

Problemet är större än vad du tror, ingen av de jag känner har anmält, man mår för dåligt för att orka med en rättegång. Utom pedofilfallen men det tog ca 10 år.
Det kommer fram långt senare i förtrolighet vad man varit med om.

Det finns nog ingen pensionär som inte råkat ut för våldtäkt under sin livstid.
Jag har själv svarat på enkät undersökning och då är frågan, har du blivit våldtagen under det senaste året eller de senaste 3 åren tror jag det stod.
Citera
2018-12-18, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej definitivt inte ,jag raggar inte på någon här.

Men jag är intresserad av hur du tänker och vad du får information ifrån ?

Jag gillar dig som person , framförallt eftersom du delger hur du tänker.
Jag talar utifrån mina livserfarenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Den vite mannen kan inte hjälpa att han har högre IQ än de flesta andra raser. Vissa asiater borträknade.

Allt du ens nämner narcissism i ditt inlägg är komiskt eftersom jag umgås en hel del med utomeuroper och jag kan lova dig att det inte är vita män som är mest självgoda (dunning-kruger någon?).

Smutsfolket du beskriver som "förtrycka" är inte förtrycka av vita män, bara av sin egen genetik.

Grattis till att du frivilligt gjort din genetiska avkomma sämre än vad den kunde blivit (eller söker du dig till smuts eftersom ingen vit vill ha dig? )
Nej. Det är vita män som är självgoda och förtrycker kvinnor och invandrare.

Vita män vägrar erkänna att de är privilegierade och de vägrar göra något av det ansvar och makt som deras privilegium innebär, de tar inget som helst ansvar, vägrar göra skillnad.

Allt handlar för den vite mannen enbart om att gynna och tillfredsställa de egna perversa behoven.
Senast redigerad av wuornosA 2018-12-18 kl. 12:59.
Citera
2018-12-18, 12:55
Medlem
Citat:
Om det ändå vore så lätt, om det bara var denna grupp män som gjorde det här så hade det inte varit några problem.
Överfallsvåldtäkter begås främst av invandrare av utomeuropeisk bakgrund, det håller jag med om.

Men våldtäkt av nära anhörig är väldigt vanligt bland vita män.
Kvinnor som mördas av sina ex eller partners är med väldigt vanligt att det är vita män.
På kvinnojourer så är det inte bara kvinnor som haft förhållande med invandrare.
Både svenska och utländska kvinnor med svenska män söker hjälp där, en mycket stor majoritet av dem är kvinnor som är från exempelvis Thailand och gift sig med en svenska man.

Jag har haft klasskamrater som blivit tafsade på av lärare, i klassen under pågående undervisning. Svensk man.
Jag har umgåtts med muslimer och varit själv med muslimska män som inte har våldtagit eller tafsat på mig, de har faktiskt haft väldigt stor respekt för mej, men jag vet att det är riskabelt att vistas ensam med män, vita som utländska så undviker det.

Jag har råkat ut för våldtäktsförsök, men det var en svensk man som jag kände.
Jag har råkat ut för våldtäkt av svensk man som var min pojkvän.

Visst säger statistiken att invandrare är benägna till att begå brott, men personligen har jag bara fått saker stulna av invandrare.

Jag har haft väninnor som blivit sexuellt utnyttjade av högt uppsatta män, tänk på kapten klänning, han var ingen invandrare, var även en sexskandal under Olof Palme med högt uppsatta som utnyttja unga kvinnor.

Pedofiler är nästan uteslutande svenska män när det gäller mycket små barn.

Jag har två släktingar jag vet om som råkade ut för svensk pedofil.
Jag har två släktingar som blivit våldtagna av vita män.

Problemet är större än vad du tror, ingen av de jag känner har anmält, man mår för dåligt för att orka med en rättegång. Utom pedofilfallen men det tog ca 10 år.
Det kommer fram långt senare i förtrolighet vad man varit med om.

Det finns nog ingen pensionär som inte råkat ut för våldtäkt under sin livstid.
Jag har själv svarat på enkät undersökning och då är frågan, har du blivit våldtagen under det senaste året eller de senaste 3 åren tror jag det stod.

Det gäller för kvinnor att undersöka vilka känslor och ideer som de män de träffar har. En del män hatar helt enkelt kvinnor det är bara att acceptera och undvika dem så mycket som möjligt och om de begår några brott borde de hamna i fängelse.

Finns säkert 100-tals män bara här på Flashback som hatar kvinnor.

Fast det man inte ska förglömma det finns lika många kvinnor som hatar män.

Men samtidigt finns det män och kvinnor som älskar varandra och det är de som borde komma tillsammans och bilda familjer.
Citera
2018-12-18, 13:04
Medlem
Citat:

Vita män vägrar erkänna att de är privilegierade och de vägrar göra något av det ansvar och makt som deras privilegium innebär, de tar inget som helst ansvar, vägrar göra skillnad.

Allt handlar för den vite mannen enbart om att gynna och tillfredsställa de egna perversa behoven. Därav min avsky. :-)

Hur är din far ?

Vad är det sämsta en man har gjort mot dig personligen ?

När kom du fram till dessa tankar ?

Vad tycker dina vänner ?

vem tycker du är den mest pålitliga källan till information ?

Vad anser din mor om män ?

Har du någon utbildning inom genus eller liknande ?
Citera
2018-12-18, 13:08
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Alltså det är inte svårare än såhär:

När en man har höga testosteronhalter utsöndrar han (hanen) i det här perspektivet, en lukt som hjärnan snabbt registrerar. Detta går omedvetet förbi.

(slå upp feromoner på google)

En hög testosteronhalt ger förmanligande egenskaper. Du blir stark, har lägre kortisolhalter, får bättre självförtroende. Hela din organism utvecklas och du blir vital.

Vad vill evoulotionen? Para ihop oss med någon svag som inte kan försvara oss? Njaaeee

En stark individ = En bra avkomma

Bevisen finns i praktiken. Ta bad guy fenomenet tex.

Eller fråga vem som helst: Ligger du helst med Williams Spetz eller Paulo Roberto?

Innerst inne från hjärtat. Tror inte någon svarar de första alternativet.

Intelligens har givetsvis också med ett finger i spelet, så machomän som spelar ut sig torskar på att dem är korkade bara.

Killar som aldrig får knulla måste våga bli män

De är okej för män att gråta, böga, allt sånt, missförstå mig inte, men naturen visar ingen hänsyn.

En sjuk, eller en svag människa, är aldrig attraktiv. Punkt slut. Det
Är jättehemskt, men så är det.

En vital man sitter på tillgångar och driftuppfyllelse.

Sojapojkar och blattar får majoriteten av snygga tjejer i vart fall i Stockholm. Bara att gå på nattklubb eller krogen så ser du massa hipsters med riktigt snygga tjejer. Så jag anser snarare att tjejer gillar vekhet tyvärr, det är därför genpoolen kontamineras av fel gener. Veka killar och blattar som gått igenom tusentals år av selektiv inavel är inte det bästa ur genealogisk synpunkt...
Citera
2018-12-18, 13:11
Medlem
Glossis avatar
Citat:

Allt handlar för den vite mannen enbart om att gynna och tillfredsställa de egna perversa behoven.
Vi är så privilegierade att dubbelt så många män tar sitt liv jämfört med kvinnor. Vi har även privilegiet att jobba med de allra farligaste yrkena, för att inte tala om att vi har privilegiet att förväntas försvara kvinnorna i det här landet i fall någon skulle bestämma sig för att invadera riket. Vi är även privilegierade i våldtäktsrättegångar i den benämningen att det tydligen bara är den vita mannen som kan sägas ha agens och förväntas ta ansvar för att kvinnan vill, vidare innehar vi privilegiet att det är rättslig praxis att tro på MÄ i dessa rättegångar.

Men det allra största privilegiet är att vi konstant demoniseras i media och den allmänna debatten för saker enskilda män gör, för trotts att vi vita män är de enda som kan tillskrivas agens är det så att vi inte har någon agens för att vi är vita män och där med intrinsikalt onda.
Senast redigerad av Glossi 2018-12-18 kl. 13:21.
Citera
2018-12-18, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Vi är så privilegierade att dubbelt så många män tar sitt liv jämfört med kvinnor.
Fler män än kvinnor tar sina liv för att de är psykiskt svagare än kvinnor och hamnar i djupa depressioner över skitsaker som t.ex. för att de inte "får" ligga tillräckligt ofta. Då tar man livet av sig eller börjar våldta kvinnor.

Citat:
Vi har även privilegiet att jobba med de allra farligaste yrkena, för att inte tala om att vi har privilegiet att förväntas försvara kvinnorna i det här landet i fall någon skulle bestämma sig för att invadera riket.
Än sen? Vem har bett er att representera de yrkena? Det handlar enbart om mäns egon och vanföreställningar om att män är överlägsna kvinnor och att det därför är männens plikt att försvara/skydda kvinnor.

Citat:
Vi är även privilegierade i våldtäktsrättegångar i den benämningen att det tydligen bara är den vita mannen som kan sägas ha agens och förväntas ta ansvar för att kvinnan vill, vidare innehar vi privilegiet att det är rättslig praxis att tro på MÄ i dessa rättegångar.
Snälla. Vadå bara den svenska mannen som "sägs ha agens och behöver ta ansvar för vad kvinnan vill"? Det finns något som heter samtyckeslagen ditt stolpskott. Kan man inte anpassa sig efter det så ska man låta bli att ha sex alt. räkna med att hamna i domstol och ta konsekvenserna av sitt agerande. Spelar ingen roll om man är vit eller svart.

Citat:
Men det allra största privilegiet är att vi konstant demoniseras i media och den allmänna debatten för saker enskilda män gör, för trotts att vi vita män är de enda som kan tillskrivas agens är det så att vi inte har någon agens för att vi är vita män och där med intrinsikalt onda.
Öh nej. Men vita män har en offermentalitet som heter duga. Tack för att du bekräftar det.
Senast redigerad av wuornosA 2018-12-18 kl. 14:17.
Citera
2018-12-18, 14:21
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Fler vita män än kvinnor tar sina liv för att de är psykiskt svagare än kvinnor och hamnar i djupa depressioner över skitsaker som t.ex. för att de inte "får" ligga tillräckligt ofta. Då tar man livet av sig eller börjar våldta kvinnor.

Än sen? Vem har bett er att representera de yrkena? Det handlar enbart om mäns egon och vanföreställningar om att män är överlägsna kvinnor och att det därmed är männens plikt att försvara/skydda kvinnor.

Snälla. Vadå bara den svenska mannen som "sägs ha agens och behöver ta ansvar för vad kvinnan vill"? Det finns något som heter samtyckeslagen ditt stolpskott. Kan man inte anpassa sig efter det så får man räkna med att hamna i domstol och ta konsekvenserna av sitt agerande. Spelar ingen roll om man är vit eller svart.

Öh nej. Men vita män har en offermentalitet som heter duga. Tack för att du bekräftar det.
Det är väl snarare svenska kvinnor som är psykiskt svaga, det är ni som ränner hos samtalskontakter och knaprar lyckopiller dagarna i ända. Den svenska mannen håller sina sorger inombords och väljer att avsluta sitt liv hellre än att belasta sjukvården med sina problem.

Vem har bett oss? Herregud snälla sök hjälp för din psykos, jag antar att du tycker att vi alla ska bli dagisfröknar så kan vi skita i att bygga nya hus, ha elektricitet eller någon form utav produktionsindustri. Dessa män drivs ju uppenbarligen av en vilja att göra något positivt för samhället, men det kanske du tycker är något dåligt? Okej, kom ihåg dina ord när en grupp ryska soldater våldtar dig för att inga män ville försvara landet.

Samtyckeslagen är ju precis det jag syftar på, den är utformad på ett vis som implicerar att det är mannens ansvar. Det är lite som att det är en hundägares ansvar att plocka upp skiten efter den, hunden har nämligen inte agens där med är det ägarens, som har en agens, ansvar att se till att skiten blir upplockad. Förstår du nu eller ska jag behöva förklara det ännu närmre?

Hahahahahaha, svenska män har en offermentalitet, det är snarare ni feminister som har det. Ni föds in i ett land där skolan är anpassad för er och ni har alla chanser en man har men ändå hittar ni saker att gnälla på. Ni har till och med gjort ert gnäll till ett ämne på universiteten kallat "genusvetenskap" medans kvinnor i slaviska länder, där man fortfarande håller hårt på könsrollerna, utbildar sig inom tekniska och naturvetenskapliga ämnen och faktiskt bidrar till samhället istället för att oja sig över att någon kallade en man som tror att han är kvinna för just "man".
Citera
2018-12-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det gäller för kvinnor att undersöka vilka känslor och ideer som de män de träffar har. En del män hatar helt enkelt kvinnor det är bara att acceptera och undvika dem så mycket som möjligt och om de begår några brott borde de hamna i fängelse.

Finns säkert 100-tals män bara här på Flashback som hatar kvinnor.

Fast det man inte ska förglömma det finns lika många kvinnor som hatar män.

Men samtidigt finns det män och kvinnor som älskar varandra och det är de som borde komma tillsammans och bilda familjer.
Fast det går inte se på dem, de är "vanliga" killar med vanliga jobb, som inte är kriminella, oftast.
Om t.om polischefer, politiker, präster och lärare begår sexualbrott, vem kan man då lita på?
Hur ska man kunna sålla ut fel sorts män?
Det verkar inte gå, det går inte se på dem att de är våldtäktsmän. Det enda man an göra är att undvika befinna sig inärheten av en man, det finns till och med kvinnor som blivit våldtagna mitt bland folk och ingen ingriper, mitt i stan och folk bara går förbi.
Det finns kvinnor som fått fingrar uppkörda i fittan och analen mitt under en festival eller på uteställen med massor av människor runtomkring.
Det finns kvinnor som blivit våldtagna och indragna på toaletter i skolan, på centralstationen, på uteställen.

Hur ska man kunna undvika detta, de flesta försöker undvika att träffa okända män, undvika dejta, undvika gå ut när det är mörkt, undvika gå i skogen, undvika att gå på samma sida av en väg som en man, ta taxi för att undvika stå själv på en busshållplats, men inte ens det hjälper.

Det borde säljas specialgjorda underkläder så männens kukar klyvs vid penetration, men det skulle såklart vara olagligt, men det hade nog minskat våldtäkterna.

Varför vissa män är våldtäktsmän och om alla är potentiella våldtäktsmän är frågan.
Har det med uppfostran att göra, är det genetiskt eller vad är felet.
Feministerna verkar tro att alla män är potentiella våldtäktsmän.
Det finns gärningsmannaprofiler där man kan ta reda på vilka som blir seriemördare, undra om det finns en för våldtäktsmän eller är det alla män?
Citera
2018-12-18, 19:43
Medlem
Citat:
Fast det går inte se på dem, de är "vanliga" killar med vanliga jobb, som inte är kriminella, oftast.
Om t.om polischefer, politiker, präster och lärare begår sexualbrott, vem kan man då lita på?
Hur ska man kunna sålla ut fel sorts män?
Det verkar inte gå, det går inte se på dem att de är våldtäktsmän. Det enda man an göra är att undvika befinna sig inärheten av en man, det finns till och med kvinnor som blivit våldtagna mitt bland folk och ingen ingriper, mitt i stan och folk bara går förbi.
Det finns kvinnor som fått fingrar uppkörda i fittan och analen mitt under en festival eller på uteställen med massor av människor runtomkring.
Det finns kvinnor som blivit våldtagna och indragna på toaletter i skolan, på centralstationen, på uteställen.

Hur ska man kunna undvika detta, de flesta försöker undvika att träffa okända män, undvika dejta, undvika gå ut när det är mörkt, undvika gå i skogen, undvika att gå på samma sida av en väg som en man, ta taxi för att undvika stå själv på en busshållplats, men inte ens det hjälper.

Det borde säljas specialgjorda underkläder så männens kukar klyvs vid penetration, men det skulle såklart vara olagligt, men det hade nog minskat våldtäkterna.

Varför vissa män är våldtäktsmän och om alla är potentiella våldtäktsmän är frågan.
Har det med uppfostran att göra, är det genetiskt eller vad är felet.
Feministerna verkar tro att alla män är potentiella våldtäktsmän.
Det finns gärningsmannaprofiler där man kan ta reda på vilka som blir seriemördare, undra om det finns en för våldtäktsmän eller är det alla män?

Nej du kan vara lugn.

Det är inte så många män som är dåliga och ska inte du bli förälder.

Du måste ha en annan syn på din förmåga att skapa en personlighet hos dina barn som inte är allt för dålig. Tror inte på att svenska kvinnor lyckas sämre än t.ex kvinnor från andra europeiska länder.
Kvinnor måste ha en attityd av ansvar för sina söner och män annars funkar inget.

Jag tror att jag kan förändra människor och det är sant även fast det inte alltid lyckas. Du kan också förändra personer till både det bättre och det sämre. Har du en positiv tro på andra människor så blir de bättre men har du en negativ tro på andra kan de bli sämre.

Hur skulle du kunna lyckas uppfostra några söner till goda människor ?

Hur skulle du kunna älska en man trots allt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in