2018-12-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban4
Har mailat TR utan framgång. Står inget i blaskorna.

Det hade garanterat stått på Nyhléns skvallersida i fall han blivit släppt. Han blir nog kvar.
Citera
2018-12-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Du får skaffa dig nya källor... rättegången fortsätter på fredag.

Är rättegånge förlängd/flyttad? Trodde den skulle vara 14:e och 17:e?
Citera
2018-12-17, 20:16
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Är rättegånge förlängd/flyttad? Trodde den skulle vara 14:e och 17:e?

Enligt BO:s Instagram så förhördes hon i rätten idag och vidare skriver hon att det hela fortsätter på fredag...
Citera
2018-12-17, 20:40
Medlem
TantGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Enligt BO:s Instagram så förhördes hon i rätten idag och vidare skriver hon att det hela fortsätter på fredag...
Stämmer.enligt mållistan på sthlm tingsrätt är det huvudförhandling 17 och 21. Målnummer 13985.

Mitt minne säger att det var planerat till 11 och 17. Men det har väl ändrats.
Citera
2018-12-17, 21:34
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Han kanske drog till Marbella. Han har ju lite solbränna att ta ikapp. 😂

Han lär missa Monkans julbord 😂
Citera
2018-12-17, 21:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Han lär missa Monkans julbord 😂
Han får nog hålla till godo med häktets jultallrik. Det kostar att ligga på topp. Han fick i vart fall pilla på lite lammkött och det är inte fy skam. Tänk bara känslan att få ställa frågan "Du Glenn, var det värt det här?"
Citera
2018-12-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Funderar på det här att man använder sig av hennes porrsökningsstatistik i förundersökningen.
Är det verkligen okey att använda det emot henne?
Om en kvinna blir våldtagen så ska även hennes sexuella preferenser undersökas?
Ska ett våldtäktsoffer förnedras ännu mer?

Är en tjej som är utmanande klädd mindre trovärdig?
Är en tjej som är mer intresserad av sex mindre trovärdig?
Är en tjej som är mer intresserad av trekanter mindre trovärdig?
Är en tjej som är mer intresserad av att ha sex med äldre mindre trovärdig?

Att göra hennes sexuella preferenser (om de nu ens stämmer) offentliga är ytterligare en förnedring för offret.
Det är snart år 2019, är det inte dags att utesluta sexuella preferenser ur förundersökningar?

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
HUR ska det kunna användas mot henne funderar jag på.
Hon sökte efter porr med trekant för en lång tid sen. Men hon hade inte trekant nu, hon sa nej till hans försök att få med henne in till Monika och hon tog inga initiativ.
Det enda hon behöver svara är väl "Ja, jag tycker trekant är spännande, men jag ville inte ha det med Glenn och Monika."

Hade hon googlat på bildsökningar på Glenn och Monika i samband med porr sökningarna hade det varit relevant till fallet

Det är precis det jag menar. Det är inte ens relevant.
Ska verkligen åklagarsidan ha rätt att ta med sexuella preferenser i en förundersökning när det inte ens är relevant. Förnedrande för BO och har inte med saken att göra.
Citera
2018-12-17, 22:59
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ska verkligen åklagarsidan ha rätt att ta med sexuella preferenser i en förundersökning när det inte ens är relevant. Förnedrande för BO och har inte med saken att göra.
Jag förstår inte heller det här, men detta förhållningssätt verkar vara mycket vanligt. En man som våldtar sin fru i alla hål, rakar av henne allt hår och slår henne så hon får blåmärken får ett mildare straff än en överfallsvåldtäktsman, eftersom kvinnan med största sannolikhet haft frivilligt sex med sin man tidigare. Det är fan sinnessjukt.
Citera
2018-12-18, 06:15
Medlem
Citat:

Ja. Tror inte de kommer så långt med det dock. Vad blir nästa grej? Fråga vad folk fantiserar om när de onanerar?

Ska hennes porrsurfande med kanske man skulle kolla upp vad Glenn kollar på för porr också

Dessutom är det ju han som fört trekant på tal. Både tidigare med Monika och med BO
Citera
2018-12-18, 06:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag förstår inte heller det här, men detta förhållningssätt verkar vara mycket vanligt. En man som våldtar sin fru i alla hål, rakar av henne allt hår och slår henne så hon får blåmärken får ett mildare straff än en överfallsvåldtäktsman, eftersom kvinnan med största sannolikhet haft frivilligt sex med sin man tidigare. Det är fan sinnessjukt.

Varför tror du det?
Citera
2018-12-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban4
Hörde att GS försattes på fri fot efter dagens förhandling. Stämmer det? Någon som vet mer?

Tilltalad är fortsatt häktad. Detta bekräftat av Stockholms Tingsrätt.
Citera
2018-12-18, 10:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Tänker du på fallet med zigenaren från Lund? Minns faktiskt inte vilket straff han fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in