2018-12-17, 09:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det här är för roligt för att stanna i matchsnack:

Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Fyfan. Idag studsade varenda boll Liverpools väg. Domaren borde dessutom få sparken, varenda domslut var till Liverpools fördel.

En annan domare och lite tillfälligheter så hade United vunnit denna match med flera bollars marginal.

Var det inte en tröjdragning på Fellaini i offensivt straffområde i slutet av matchen? Borde varit straff.

Rashfords skott utanför straffområdet i första hade lätt kunnat curlat in i bortre.

Shaqiris jävla turmål orkar jag inte ens tänka på.

Fyfan.

Citat:
Förstår att du försöker göra dig lustig på min bekostnad.

Men jag kan informera dig om att jag har flerårig erfarenhet som spelare, domare och tränare i olika fotbollsföreningar i Värmland. Så jag vet vad jag talar om. Jag förstår fotboll. Du gör det inte. Punkt.

Citat:
Idag hade Liverpool marginalerna på sin sida i en jämn match.

Citat:
Tycker du överdriver. United kom ut med sin spelidé. Man låg lågt och lät Liverpool hålla boll. Hade det inte varit för två olyckliga styrningar hade matchen åtminstone slutat oavgjort. Vilket hade varit det rättvisa.

United var bättre organiserade och starkare i duellspelet.
Citera
2018-12-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det här är för roligt för att stanna i matchsnack:

Man kan undra om vi såg samma match!

Det är inget fel i att vara supporter till ett lag, men så enögd kan man inte vara.
Citera
2018-12-17, 09:12
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Saker Unitedfans kan vara glada över:
Salah har fortfarande inte gjort mycket väsen av sig mot United.
De Gea vann målvaktskampen.

Vet inte om det finns så mycket mer men naturligtvis gör Alisson en jättemiss när vi precis sagt att vi tycker att han är värd pengarna vi betalade. Vilket jag fortfarande tycker.

Clyne gjorde en bättre insats än vad jag trodde men om det mest hade med motståndet att göra eller inte återstår att se.
Citera
2018-12-17, 09:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Saker Unitedfans kan vara glada över:
Salah har fortfarande inte gjort mycket väsen av sig mot United.
De Gea vann målvaktskampen.

Vet inte om det finns så mycket mer men naturligtvis gör Alisson en jättemiss när vi precis sagt att vi tycker att han är värd pengarna vi betalade. Vilket jag fortfarande tycker.

Clyne gjorde en bättre insats än vad jag trodde men om det mest hade med motståndet att göra eller inte återstår att se.

Jag tycker, om jag ska vara snäll, att Bailly mitt i allt elände var ganska bra för United. Dödade mycket som kunde blivit farligt med sin snabbhet och kompromisslöshet i att gå dit. T.ex. när han bryter Lovrens skottmöjlighet. För mig fortfarande Uniteds bästa mittback som är ett monster och opasserbar när han är bra. Mycket otur att den studsar som den gör på 3-1.

VNL var också bra men den där blundern när han ger Salah bollen är väl det som sänker allt för honom.

Vad gäller Liverpool var det kul att se Clyne tillbaka. För mig borde det vara Clyne och Trent som borde spela högerback, med Gomez som nödlösning. Gomez har visat att han är en mittback primärt, det är där han ska spela och har varit grym bredvid van Dijk. Clyne var bra igår, det var bara en tackling på Lingard (Martial kanske?) han totalt missbedömde. Gick in i glidtacklingen med för lite fart, missade bollen och sen kunde United slå en farlig cross som det inte blev något av.
Citera
2018-12-17, 09:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående liverpools två turmål igår. Ja inte ens liverpoolanhängare kan förneka att målen var tur men det är lite som när man säger att man skapar sin egen tur. Inte helt sant kanske men ändå ganska logiskt. Liverpool har 35 avslut mot uniteds 5. Vilket lag kommer ha störst chans att få med sig någon turstuds? Samma sak med att topplagen ofta får mer straffar med sig som det ofta gnälls om. Har man bollen mer och befinner sig i motståndarnas straffområde mer så kommer man ha större chans att driva fram tveksamma 50/50 situationer. Eller när barca var som bäst och det hela tiden gnälldes på domarna. Har man bollen 80% av en match kommer är chansen att man får mer domslut med sig än sin motståndare. Enkel logik.

United måste agera snabbt nu. Framtiden står på spel. Situationen med pogba och andra united stjärnor är verkligen kritisk. Man måste blicka mot nästa säsong redan och acceptera att denna säsong är körd. Nu handlar det om att läka dem såren som finns i truppen. Risken att ha kvar mou hela säsongen och sen sparka honom är att relationen till tex pogba blivit så dålig att den inte går att reparera. Den här veckan borde vara avgörande. Spelledigt med ligacup innan det intensiva jul och nyår där det verkligen inte är läge för tränarförändring. In med en interim tränare som kan få tillbaka glädjen i spelartruppen, alternativt står man fast vid mouirnho, men då får man köpa hans stoke fotboll och köpa in dem spela typ macguire som han behöver.
Citera
2018-12-17, 10:01
Medlem
Kul om Liverpool går hela säsongen utan att förlora
Citera
2018-12-17, 10:52
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Angående liverpools två turmål igår. Ja inte ens liverpoolanhängare kan förneka att målen var tur men det är lite som när man säger att man skapar sin egen tur. Inte helt sant kanske men ändå ganska logiskt. Liverpool har 35 avslut mot uniteds 5. Vilket lag kommer ha störst chans att få med sig någon turstuds? Samma sak med att topplagen ofta får mer straffar med sig som det ofta gnälls om. Har man bollen mer och befinner sig i motståndarnas straffområde mer så kommer man ha större chans att driva fram tveksamma 50/50 situationer. Eller när barca var som bäst och det hela tiden gnälldes på domarna. Har man bollen 80% av en match kommer är chansen att man får mer domslut med sig än sin motståndare. Enkel logik.

United måste agera snabbt nu. Framtiden står på spel. Situationen med pogba och andra united stjärnor är verkligen kritisk. Man måste blicka mot nästa säsong redan och acceptera att denna säsong är körd. Nu handlar det om att läka dem såren som finns i truppen. Risken att ha kvar mou hela säsongen och sen sparka honom är att relationen till tex pogba blivit så dålig att den inte går att reparera. Den här veckan borde vara avgörande. Spelledigt med ligacup innan det intensiva jul och nyår där det verkligen inte är läge för tränarförändring. In med en interim tränare som kan få tillbaka glädjen i spelartruppen, alternativt står man fast vid mouirnho, men då får man köpa hans stoke fotboll och köpa in dem spela typ macguire som han behöver.

Att vi får två mål med oss pga studs och touch har som matchbilden såg ut väldigt lite med tur att göra. Det är resultatet av den totala överlägsenheten på plan, något som du själv konstaterar. Hade matchbilden sett helt omvänd ut och vi ändå vunnit med 3-1 hade målen kunnat avfärdas som turmål men knappast efter gårdagens matchbild. Sådan styrningar kommer som en kombination av ett lags överlägsenhet och det andra lagets sämre fysiska styrka vilket leder till avgörande misstag.

F.ö. tror jag inte United kommer att sparka Mou, enligt vissa uppgifter i England har han enorma ersättningsanspråk i sitt avtal om han sparkas, något som en del engelska kommentatorer anser att klubben helt enkelt inte har råd med trots all sin rikedom.
Citera
2018-12-17, 11:29
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Jag tycker, om jag ska vara snäll, att Bailly mitt i allt elände var ganska bra för United. Dödade mycket som kunde blivit farligt med sin snabbhet och kompromisslöshet i att gå dit. T.ex. när han bryter Lovrens skottmöjlighet. För mig fortfarande Uniteds bästa mittback som är ett monster och opasserbar när han är bra. Mycket otur att den studsar som den gör på 3-1.

VNL var också bra men den där blundern när han ger Salah bollen är väl det som sänker allt för honom.

Vad gäller Liverpool var det kul att se Clyne tillbaka. För mig borde det vara Clyne och Trent som borde spela högerback, med Gomez som nödlösning. Gomez har visat att han är en mittback primärt, det är där han ska spela och har varit grym bredvid van Dijk. Clyne var bra igår, det var bara en tackling på Lingard (Martial kanske?) han totalt missbedömde. Gick in i glidtacklingen med för lite fart, missade bollen och sen kunde United slå en farlig cross som det inte blev något av.

Om mittbackar bara skulle behöva kunna springa väldigt fort, hoppa väldigt högt och vinna nickdueller så hade United haft världens bästa mittbackspar i Bailly och Smalling. Tråkigt nog för klubben så krävs även någon form av spelintelligens och placeringsförmåga vilket gör att de två inte räcker till. Att Bailly ofta får se bra ut beror på att han redan från början står fel. Som de som säger att en målvakt som behöver slänga sig egentligen är felplacerad. Lindelöf är lagets enda mittback med hjärna, vilket nu visar sig då han allt som oftast får högst betyg.

Resultatet är inte mycket att säga om. Tycker väl i och för sig inte att 35-5 i skott på mål kändes så farligt som det skulle kunna när man läser statistiken. Det var väldigt mycket skott utifrån och visst, de två sista målen var turliga, men med det sagt så var Liverpool överlägsna och United hade inget att sätta emot och ska vara glada över att man fick ett så pass turligt mål själva. Det hade man inte förtjänat. Ska man spela så pass defensivt så behöver man skickliga offensiva spelare som kan skapa på egen hand, och låta motståndarna jobba, det har inte United. Den största delen är Mourinhos fel, men att Rashford, Lingard, Lukkaku och Matic inte kan ta emot en boll eller ens passa den till en medspelare. Det kan inte han lastas för.
Citera
2018-12-17, 11:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Om mittbackar bara skulle behöva kunna springa väldigt fort, hoppa väldigt högt och vinna nickdueller så hade United haft världens bästa mittbackspar i Bailly och Smalling. Tråkigt nog för klubben så krävs även någon form av spelintelligens och placeringsförmåga vilket gör att de två inte räcker till. Att Bailly ofta får se bra ut beror på att han redan från början står fel. Som de som säger att en målvakt som behöver slänga sig egentligen är felplacerad. Lindelöf är lagets enda mittback med hjärna, vilket nu visar sig då han allt som oftast får högst betyg.

Resultatet är inte mycket att säga om. Tycker väl i och för sig inte att 35-5 i skott på mål kändes så farligt som det skulle kunna när man läser statistiken. Det var väldigt mycket skott utifrån och visst, de två sista målen var turliga, men med det sagt så var Liverpool överlägsna och United hade inget att sätta emot och ska vara glada över att man fick ett så pass turligt mål själva. Det hade man inte förtjänat. Ska man spela så pass defensivt så behöver man skickliga offensiva spelare som kan skapa på egen hand, och låta motståndarna jobba, det har inte United. Den största delen är Mourinhos fel, men att Rashford, Lingard, Lukkaku och Matic inte kan ta emot en boll eller ens passa den till en medspelare. Det kan inte han lastas för.

Bailly kanske inte är mittbacken som ska ta er tillbaka till toppen, men som sagt - när han är bra går han inte att komma förbi upplever jag. Stor, stark, snabb, kompromisslös. Sen saknas kanske de bitarna som krävs för att vara mittback i ett lag med ambition om att dominera, jag har sett honom för lite i de matcher där United ska styra spelet.
Citera
2018-12-17, 13:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
apa på egen hand, och låta motståndarna jobba, det har inte United. Den största delen är Mourinhos fel, men att Rashford, Lingard, Lukkaku och Matic inte kan ta emot en boll eller ens passa den till en medspelare. Det kan inte han lastas för.
Jo det kan han. Det är han som startar spelarna. Två av dem har han själv värvat. Sen är det bra mycket svårare för dem att ta emot bollar och spela vidare när man får bollen hela tiden i pressade lägen då laget är så sjukt lågt ned i planen och ständigt hamnar under press från liverpool. Bara jämföra hur spelarna spelade under van gaal/eller i landslagen så ser man att det inte är spelarna det är fel på utan mourinho och hans taktik som förstör dem. I mycket iallafall.
Citera
2018-12-17, 20:09
Avstängd
Halloween2s avatar
Känns underbart kul att bluffen Mou verkligen gick all in för Fred och Alexis när Pep hade visat intresse.
''hmm om Pep vill ha dessa måste de vara bra killar''

Låt mou vara kvar till nästa säsong, ska bli så jävla roligt och se vilka spelare han kan plocka in i sommar.
Citera
2018-12-17, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Han heter Firmino, Finns inget H där.
Du visar noll respekt när du stavar hans namn fel, Han vill inte ha dig som supporter.

Noll respekt? Jag gillar laget Liverpool men ser mig inte som en supporter i traditionell beräkning. Tror miljonären Firmino klarar sig rätt bra ändå..

Citat:
Jag formulerade mig lite slarvigt - undantaget hans extrema spetskompetenser (snabb, hitta lägen, tajma löpningar) är han ganska medioker i övrigt. Svag högerfot, långt ifrån klinisk avslutare, inget vidare på huvudet, behöver stora ytor för att vara som bäst, sumpar mycket boll och medioker på att passa.

Står för den åsikten även om det blåser snålt att ha den dagen efter han gör hattrick

Alla tycker olika men tycker du är hård i din beskrivning alltså. Jag menar det är få spelare som är fullt kompletterande. Hans statistik är ju sjuk och det är det som räknas i viss mån även om jag förstår vad du vill säga.. Salah har ju bättre stats än Suarez och Torres etc som du kanske räknar som bättre spelare men vad spelar det för roll egentligen? Han skickade oss vidare i CL för snart en vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in