2018-12-08, 21:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Nej City kommer fortfarande att vinna ligan. Vi har gått rent men spelet är minst sagt svagt. Det kommer komma matcher där vi inte får med oss poängen när vi spelar dåligt. Bara för att vi vann matcherna jag trodde vi skulle tappa poäng i så betyder inte det att vi kommer gå rent nästa fem osv. Redan räknat med 1 pinne max mot United hemma och samma när vi lirar mot City borta.

Vad vill du att jag ska säga? klart jag är glad att jag hade fel.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Du bör tro mer på ditt lag är det jag säger. Ni har aldrig startat så här bra någonsin.
Du säger att ni inte spelat bra men likt förbannat har Liverpool gått rent sista matcherna och är enda obesegrade laget. Säg när ni skruvar på spelet 25 %, då kommer ni blåsa lagen av banan.

Ni kommer vinna serien. Allt jag säger. Jag är Evertonsupporter oxå. Notera det.
Får känslan att ni båda är överdrivna negativa/positiva. LFC överdrivet negativ mot sitt lag för att lättare kunna ta smällen när man än en gång sumpat chansen att vinna premier league. "Jaja jag sa ju det" Då är man mer förbered på besvikelsen.

Å andra sidan överdriven självsäker och positiv everton supporter som förbereder sig på smärtan att se värsta rivalen liverpool till slut lyckas vinna den där jäkla premier league titeln dem aldrig vunnit.

Får se vem som får "rätt" till slut
Citera
2018-12-08, 21:46
Medlem
LFC har imponerat så här långt. Vunnit när man inte spelar bra, vilket är ett måste för att vinna ligan. Tror dock att inte att räcker hela vägen. Det tar stopp under matcherna kring jul är mitt tips.
Citera
2018-12-08, 22:25
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Får känslan att ni båda är överdrivna negativa/positiva. LFC överdrivet negativ mot sitt lag för att lättare kunna ta smällen när man än en gång sumpat chansen att vinna premier league. "Jaja jag sa ju det" Då är man mer förbered på besvikelsen.

Å andra sidan överdriven självsäker och positiv everton supporter som förbereder sig på smärtan att se värsta rivalen liverpool till slut lyckas vinna den där jäkla premier league titeln dem aldrig vunnit.

Får se vem som får "rätt" till slut

Klart som fan att vi kommer sumpa "chansen". Tycker dock att City fortfarande får gälla som favoriter än så länge och då ligger det enligt mig på att City ska slarva bort poäng om Liverpool ska vinna. Du kommer inte få något "Jaja jag sa ju det" av mig, jag tycker helt enkelt att City är såpass mycket bättre att det är en skräll om man inte slutar etta.

Självklart har man varit positiv många säsonger längre tillbaka men blivit bränd en gång för mycket. Så när säsongen är över kommer jag vara glad för den CL plats vi kniper andra till fjärde platsen vilket som. För det tycker jag är ett krav att sluta topp fyra med den trupp Klopp besitter.
Citera
2018-12-08, 23:03
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Klart som fan att vi kommer sumpa "chansen". Tycker dock att City fortfarande får gälla som favoriter än så länge och då ligger det enligt mig på att City ska slarva bort poäng om Liverpool ska vinna. Du kommer inte få något "Jaja jag sa ju det" av mig, jag tycker helt enkelt att City är såpass mycket bättre att det är en skräll om man inte slutar etta.

Självklart har man varit positiv många säsonger längre tillbaka men blivit bränd en gång för mycket. Så när säsongen är över kommer jag vara glad för den CL plats vi kniper andra till fjärde platsen vilket som. För det tycker jag är ett krav att sluta topp fyra med den trupp Klopp besitter.

Sluta larva dig, med det försvarsspel vi visat upp under säsongen så är på allvar en titelutmanare och allt annat än en topp 2-placering är en besvikelse. Kommer anfallsspelet upp i nivå med fjolåret så är jag säker på att vi vinner då vi för första gången på väldigt länge har både bredd och djup i truppen och spelarna på allvar verkar tro på det de gör. Vi har inte spelat särskilt bra under lång tid, ändå är vi obesegrade, vi vinner matcher under den sista kvarten, när gjorde vi det senast, vår historia de senaste åren är att vi har tappat matcher den sista kvarten. Ja, City får fortfarande gälla som favoriter men de är inte osårbara och att de ska göra en till säsong som fjolårets är inte troligt. Chelsea visade idag att de är möjliga att besegra.
Citera
2018-12-09, 09:46
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Sluta larva dig, med det försvarsspel vi visat upp under säsongen så är på allvar en titelutmanare och allt annat än en topp 2-placering är en besvikelse. Kommer anfallsspelet upp i nivå med fjolåret så är jag säker på att vi vinner då vi för första gången på väldigt länge har både bredd och djup i truppen och spelarna på allvar verkar tro på det de gör. Vi har inte spelat särskilt bra under lång tid, ändå är vi obesegrade, vi vinner matcher under den sista kvarten, när gjorde vi det senast, vår historia de senaste åren är att vi har tappat matcher den sista kvarten. Ja, City får fortfarande gälla som favoriter men de är inte osårbara och att de ska göra en till säsong som fjolårets är inte troligt. Chelsea visade idag att de är möjliga att besegra.

Exakt. Du visar mer realistisk tro på Liverpools stora chanser att vinna titeln. En större stake helt enkelt.
Citera
2018-12-09, 10:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Salah är inte medioker men han kommer aldrig ha en säsong som förra året men han är fortfarande väldigt het. Hans avslut är dock svagare i år, men han är ruskigt stark tar emot boll rör på sig skapar ytor åt sina lagkamrater. Jag vill absolut inte sälja Salah till Real och tror du få av Liverpool suppotrar som känner så.

Jag formulerade mig lite slarvigt - undantaget hans extrema spetskompetenser (snabb, hitta lägen, tajma löpningar) är han ganska medioker i övrigt. Svag högerfot, långt ifrån klinisk avslutare, inget vidare på huvudet, behöver stora ytor för att vara som bäst, sumpar mycket boll och medioker på att passa.

Står för den åsikten även om det blåser snålt att ha den dagen efter han gör hattrick

(Ettan var offside och uselt av Begovic att släppa retur rakt ut, tvåan och trean är bara på Cook - men då fick Salah spela med ytor och då är han svårstoppad)

——————

Härligt med ligaledning och på ett sätt förtjänt - Liverpool har haft ligans bästa defensiv lyckats gräva fram seger på seger. Med det sagt har City såklart nått högre offensiva höjder och vunnit mer övertygande. Hjärnan säger att Liverpool kommer tappa mer pinnar än City och bli tvåa.

Fram till dess njuter jag av gnället på hur oförtjänt ligaledningen är, att City är SÅ mycket bättre, att Liverpool bara haft tur osv... top of the league, suck it!
Citera
2018-12-09, 12:17
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag formulerade mig lite slarvigt - undantaget hans extrema spetskompetenser (snabb, hitta lägen, tajma löpningar) är han ganska medioker i övrigt. Svag högerfot, långt ifrån klinisk avslutare, inget vidare på huvudet, behöver stora ytor för att vara som bäst, sumpar mycket boll och medioker på att passa.

Står för den åsikten även om det blåser snålt att ha den dagen efter han gör hattrick

(Ettan var offside och uselt av Begovic att släppa retur rakt ut, tvåan och trean är bara på Cook - men då fick Salah spela med ytor och då är han svårstoppad)

——————

Härligt med ligaledning och på ett sätt förtjänt - Liverpool har haft ligans bästa defensiv lyckats gräva fram seger på seger. Med det sagt har City såklart nått högre offensiva höjder och vunnit mer övertygande. Hjärnan säger att Liverpool kommer tappa mer pinnar än City och bli tvåa.

Fram till dess njuter jag av gnället på hur oförtjänt ligaledningen är, att City är SÅ mycket bättre, att Liverpool bara haft tur osv... top of the league, suck it!

Salah medioker? Snälla du, han har varit i en formsvacka denna höst och delvis fått spela på en position som inte är hans naturliga. I går visade han att formen är på väg uppåt i precis rätt skede av säsongen och dessutom fick han spela på en position som bättre tar tillvara hans styrkor som anfallare. Delar man skytteligatoppen trots en formsvacka är man allt anant än medioker som anfallare...

Btw, just nu är livet underbart och det ger mig enorm glädje att se och läsa om hur Klopp och Liverpool lyckats infiltrera Muorinhos och Guardiolas hjärnor och fått dem att fokusera mer på löjliga mindgames än på sina lags spel. För självklart är det fullständigt oförtjänt att leda ligan efter 16 omgångar när man är obesegrad trots att man mött de flesta av topp 6 lagen en gång.
Citera
2018-12-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
]ag formulJerade mig lite slarvigt - undantaget hans extrema spetskompetenser (snabb, hitta lägen, tajma löpningar) är han ganska medioker i övrigt. Svag högerfot, långt ifrån klinisk avslutare, inget vidare på huvudet, behöver stora ytor för att vara som bäst, sumpar mycket boll och medioker på att passa.
[/b]

——————

Liverpool köpte Salah och Alisson för runt en miljard. Jämför man med vad United fått i spelare för Pogba.
Så är det ingen tvekan om vem som gjort bästa köpet.

Första målet offside! Det blev godkänt. Hur många tveksamma mål har inte blivit godkända! Sedan att Robert Tennisberg håller på att tjata om detta resten av matchen. Det tycker jag är hans problem.
Citera
2018-12-09, 16:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Vad tror ni om The Blues efter deras senaste besked? Om The Blues förstärker med typ Icardi, Cavani eller Milik i nästa transferfönster skulle de vara med i racet om titeln?
Citera
2018-12-10, 19:02
Medlem
Jag kan konstatera att Wolverhampton Wanderers fortsatt ligger placerade omkring plats tio.
Det är relativt bra pinkat det för nyligen promoterad klubb.

Vidare kan jag stilla trådens farhågor...vår långsiktiga ambition om att Wolves skall spela Champions League är totalt oförändrad.

Den som lever lär få se..åtminstone om man har Viasat eller hittar streams.
Citera
2018-12-10, 21:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Salah medioker? Snälla du, han har varit i en formsvacka denna höst och delvis fått spela på en position som inte är hans naturliga. I går visade han att formen är på väg uppåt i precis rätt skede av säsongen och dessutom fick han spela på en position som bättre tar tillvara hans styrkor som anfallare. Delar man skytteligatoppen trots en formsvacka är man allt anant än medioker som anfallare...

Btw, just nu är livet underbart och det ger mig enorm glädje att se och läsa om hur Klopp och Liverpool lyckats infiltrera Muorinhos och Guardiolas hjärnor och fått dem att fokusera mer på löjliga mindgames än på sina lags spel. För självklart är det fullständigt oförtjänt att leda ligan efter 16 omgångar när man är obesegrad trots att man mött de flesta av topp 6 lagen en gång.

Så nu när Klopp har lyckats infiltrera Pep så kryssar man? Hade hållit med dig förra säsongen men inte nu
Citera
2018-12-11, 19:51
Avstängd
Halloween2s avatar
Yaya ''jag kan spela gratis för flera olika pl klubbar'' toure har alltså fått kicken från olympiakos efter 5 matcher. Dags att lägga skorna på hyllan nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in