Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Salah är inte medioker men han kommer aldrig ha en säsong som förra året men han är fortfarande väldigt het. Hans avslut är dock svagare i år, men han är ruskigt stark tar emot boll rör på sig skapar ytor åt sina lagkamrater. Jag vill absolut inte sälja Salah till Real och tror du få av Liverpool suppotrar som känner så.
Jag formulerade mig lite slarvigt - undantaget hans extrema spetskompetenser (snabb, hitta lägen, tajma löpningar) är han ganska medioker i övrigt. Svag högerfot, långt ifrån klinisk avslutare, inget vidare på huvudet, behöver stora ytor för att vara som bäst, sumpar mycket boll och medioker på att passa.
Står för den åsikten även om det blåser snålt att ha den dagen efter han gör hattrick
(Ettan var offside och uselt av Begovic att släppa retur rakt ut, tvåan och trean är bara på Cook - men då fick Salah spela med ytor och då är han svårstoppad)
——————
Härligt med ligaledning och på ett sätt förtjänt - Liverpool har haft ligans bästa defensiv lyckats gräva fram seger på seger. Med det sagt har City såklart nått högre offensiva höjder och vunnit mer övertygande. Hjärnan säger att Liverpool kommer tappa mer pinnar än City och bli tvåa.
Fram till dess njuter jag av gnället på hur oförtjänt ligaledningen är, att City är SÅ mycket bättre, att Liverpool bara haft tur osv... top of the league, suck it!