Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Saker Unitedfans kan vara glada över:
Salah har fortfarande inte gjort mycket väsen av sig mot United.
De Gea vann målvaktskampen.
Vet inte om det finns så mycket mer men naturligtvis gör Alisson en jättemiss när vi precis sagt att vi tycker att han är värd pengarna vi betalade. Vilket jag fortfarande tycker.
Clyne gjorde en bättre insats än vad jag trodde men om det mest hade med motståndet att göra eller inte återstår att se.
Jag tycker, om jag ska vara snäll, att Bailly mitt i allt elände var ganska bra för United. Dödade mycket som kunde blivit farligt med sin snabbhet och kompromisslöshet i att gå dit. T.ex. när han bryter Lovrens skottmöjlighet. För mig fortfarande Uniteds bästa mittback som är ett monster och opasserbar när han är bra. Mycket otur att den studsar som den gör på 3-1.
VNL var också bra men den där blundern när han ger Salah bollen är väl det som sänker allt för honom.
Vad gäller Liverpool var det kul att se Clyne tillbaka. För mig borde det vara Clyne och Trent som borde spela högerback, med Gomez som nödlösning. Gomez har visat att han är en mittback primärt, det är där han ska spela och har varit grym bredvid van Dijk. Clyne var bra igår, det var bara en tackling på Lingard (Martial kanske?) han totalt missbedömde. Gick in i glidtacklingen med för lite fart, missade bollen och sen kunde United slå en farlig cross som det inte blev något av.