Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Jag läste att Solskjær har en transferbudget på en miljard. Lyckas han sälja Pogba och Lukaku så lär det bli en hyfsad budget att handla spelare för.
Kommer gå åt skogen ändå. Sedan Ferguson slutade har United den överlägset sämsta värvningshistoriken bland topp 6-klubbarna enligt mig. Ja, inklusive Arsenal med tanke på hur lite pengar de haft att jobba med. Såg på reddit att United har fått ut minst antal poäng per spenderat pund i hela Premier League. Alltså på plats 20 av 20.
De har gjort en enda supervärvning (Pogba) och det lyckades de bara med för att Mourinho och Zlatan drog i honom. Vem ska lockas till ett urgröpt United med Ole vid ratten? Hela klubben kan lika gärna byta namn till Det sjunkande skeppet.
Finns bara två skäl till att en bra spelare skulle sätta sig i United idag: pengar eller en genuin tro på att utvecklingen kommer vända. Idag finns inget som tyder på det senare.
Skulle tro att United har ungefär samma dragningskraft som Everton idag. Visst, United är mycket ”större” men har samtidigt en stor loserstämpel just nu. Om jag var en lovande 19-åring skulle jag hellre ta ett par år i Everton som språngbräda i karriären än att casha in i United och löpa stor risk att bli en ny Martial, Lingard eller Fred.