Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 18:14
  #373
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast om ni brydde er om att faktiskt kolla upp saken så bor det maximalt 800 000 i Sverige, som överhuvudtaget, har bakgrund ifrån länder med muslimsk befolkningsmajoritet, (för två år sedan var det 728 000). Tänker ni efter lite så förstår ni att blott en liten minoritet av dessa är islamister.
Citat:
Ursprungligen postat av hygienprodukter
Vad har du för källa på det fetmarkerade?

Jag räknade själv på detta förra året. Jag tittade på 10 länder med muslimsk majoritet som Sverige tagit många invandrare ifrån och vid december 2016 var siffrorna:

Citat:
Utrikes födda + Födda i Sverige med två utrikes födda föräldrar från samma födelseland (dec 2016)

Syrien: 149418 + 16690
Irak: 135129 + 49624
Iran: 70637 + 17066
Somalia: 63853 + 23285
Bosnien: 58181 + 16336
Turkiet: 47060 + 28455
Afghanistan: 34754 + 6414
Libanon: 26906 + 15 861
Pakistan: 12450 + 3996
Marocko: 9945 + 3855

Summa: 789 915 personer

(källa: SCB)

Från inlägg: (FB) Regeringen publicerar "sanningar" ang invandringen

Pew Research Center räknar också med 800 000:

Citat:
Enligt den nya Pew-rapporten är andelen muslimer i Europa i dag 4,9 procent. I Sverige är siffran 8,1 procent, omkring 800 000 personer 2016.

https://www.expressen.se/nyheter/oms...mer-i-sverige/

Men sedan tillkommer asylsökande, illegala invandrare och tredje generationens invandrare med bakgrund i muslimdominerande länder. Säkert ytterligare 100 000 här.

Idag år 2018 så är nog siffran en bra bit över 800 000. Och säkert över 900 000 om man räknar in asylsökande, illegala invandrare och tredje generationens invandrare med bakgrund i muslimdominerande länder.

Inom några år kommer vi nog att nå en miljon.
Citera
2018-12-09, 20:27
  #374
Medlem
Veniconess avatar
När man läser en sådan här tråd blir man nästan avundsjuk på gamle käre Adolf Hitler, där han satt i sin bunker den 30:e april 1945 och försökte förmå sig att sätta pistolen mot tinningen.

Nu är jag inte kvinna, men om valet stod mellan att våldtas av ryssar och att våldtas av muslimer från Afrika och Mellanöstern så hade det inte varit ett särskilt svårt val. Ryssar är ju vita, och ofta blonda och blåögda, så de våldtagna tyskornas avkommor smälte in i samhället utan problem. Vad kommer att hända den dagen då massvåldtäkterna tar fart på allvar i Sverige? När köerna till abortklinikerna ringlar kilometerlånga kanske många ger upp i sin uppgivenhet och väljer att föda sin bastard till våldtäktsavkomma.

Titta på de här bilderna, tagna ett par år efter krigsslutet. Trots att var och varannan byggnad är sönderbombad och stora delar av landet bokstavligen ligger i ruiner så skiner solen ändå, och folk är glada och blickar framåt:

https://www.youtube.com/watch?v=Qpu-zqDbnN0

Man lever alltför sent, det är en sak som man lätt kan konstatera. Det hade varit mycket bättre att födas till exempel 1916 istället för 1986. Då hade man med nästan 100% sannolikhet varit död idag, och sluppit se Europa, ja, inte bara Sverige, förstöras.
__________________
Senast redigerad av Venicones 2018-12-09 kl. 20:31.
Citera
2018-12-10, 16:11
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert


Eftersom jag, för ca två år sedan gick igenom de länder där invandrare var födda, (jag tror jag även tog med utländsk bakgrund också, dvs de som har två utrikes födda föräldrar, men är ej hunda på det), så fick jag fram siffran 728 000, som var födda/bakgrund ifrån länder med muslimsk befolkningsmajoritet, (vilken inte inkluderarde vissa av örikerna med några tusen invånare). Men eftersom det inte är så kul att kolla igenom den religiösa statusen i nästan tvåhundra länder, så tänker jag inte göra om den saken. Men, med tanke på antalet Syrier som kommit hit och fått uppehållstillstånd de senaste två åren, samt, givetvis Afghaner irakier, iranier och Somalier, som utgör de största grupperna ifrån länder med muslimsk befolkningsmajoritet som flytt/invandrat till Sverige, så uppskattar jag det totala antalet till ca 70 000 på två år.

Länk till den specifika tabellen skall ligga i något av mina inlägg i underforumet. Är du intresserad så får du gärna leta reda på det, om du ids.

Annars så kan du, förstås, komma med egna siffror, som dock, säkert, inte grundar sig på någonting annat än dina farhågor.

Jag tror att de siffrorna som -Info- postade ligger betydligt närmare sanningen av de skäl som han redovisar.

Ditt största problem är dock inte att du räknar dåligt, utan att du likt Nicolae Ceausescu är osunt besatt vid befolkningstillväxt. I en annan tråd skriver du om att öka Sveriges befolkning i syfte att få en större spridning av "svenska värderingar" till andra länder.

Det behöver knappast ens påpekas för en genomsnittlig läsare hur skruvad en sådan agenda är. De flesta inser det nog rent intuitivt. Det är dock viktigt att det lyfts i tråden eftersom andra annars kan få för sig att dina inlägg är värda att ta på allvar.
__________________
Senast redigerad av hygienprodukter 2018-12-10 kl. 16:16.
Citera
2018-12-13, 01:21
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag räknade själv på detta förra året. Jag tittade på 10 länder med muslimsk majoritet som Sverige tagit många invandrare ifrån och vid december 2016 var siffrorna:



Pew Research Center räknar också med 800 000:



Men sedan tillkommer asylsökande, illegala invandrare och tredje generationens invandrare med bakgrund i muslimdominerande länder. Säkert ytterligare 100 000 här.

Idag år 2018 så är nog siffran en bra bit över 800 000. Och säkert över 900 000 om man räknar in asylsökande, illegala invandrare och tredje generationens invandrare med bakgrund i muslimdominerande länder.

Inom några år kommer vi nog att nå en miljon.
Och snart bildar de ett parti som inför täckta kvinnor och sharialagar
Citera
2018-12-16, 23:31
  #377
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Så att vi föder färre barn, blir äldre och gifter oss med "ickesvenskar" gör att vi byts ut alltså?
Låter ju mest som det beror på oss och inte invandring.
Jag vet att det är två processer att hålla reda på, men försök igen så klarar du det nog.

Utan invandring resulterar det du skrev i......
Färre svenskar.

Med invandring resulterar det du skrev i......
Krympande andel svenskar.

Ser du att enda egentliga skillnaden medan de båda scenarierna är huruvida vi har invandring eller ej?

Nu när du fått lite hjälp så klarar du säkert av att förstå vad stadigt krympande andel innebär för ett folk.

Nästa gång, tänk efter före.

Jag vet att det jättejobbigt att hålla reda på någon annan process än invandring, försök igen så klarar du det nog.

När du snackar om två processer så är det inte bara den ena processens variabler som räknas.
Ser du sen skillnaden i "byts ut", "krympande", "färre"?
Det är många ord att hålla reda på och när man bara känner till ordet invandring så är det lätt att tro att alla ord har samma innebörd.

Nästa gång, tänker efter överhuvudtaget.
Jag behöver tyvärr citera hela diskussionen så folk ser hur du undviker att svara.

"Så att vi föder färre barn, blir äldre och gifter oss med "ickesvenskar" gör att vi byts ut alltså?
Låter ju mest som det beror på oss och inte invandring."

1. Föder färre barn
2. Blir äldre
3. Gifter oss med ickesvenskar
4. Byts ut
5. Invandring

Som jag sa, 1 och 2 gör att vi blir färre, men fortfarande samma andel. 3 och 5 har med invandring att göra och minskar vår andel.

Vad resulterar 1 och 2 i över tid? Skiljer det sig från vad 3 och 5 resulterar i över tid? Svaren är att bli färre resulterar i en krympande befolkning bestående av svenskar, medans en stadigt krympande andel resulterar i att gruppen ersätts.

Klarade du verkligen inte av detta själv? Varför förde du inte bara en normal diskussion och kom med frågor om det var för svårt? Var du tvungen att skriva ett intetsägande skitinlägg bara för att få "sista order" oavsett hur fel och irrelevant det var?
Citera
2018-12-18, 08:50
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag behöver tyvärr citera hela diskussionen så folk ser hur du undviker att svara.

"Så att vi föder färre barn, blir äldre och gifter oss med "ickesvenskar" gör att vi byts ut alltså?
Låter ju mest som det beror på oss och inte invandring."

1. Föder färre barn
2. Blir äldre
3. Gifter oss med ickesvenskar
4. Byts ut
5. Invandring

Som jag sa, 1 och 2 gör att vi blir färre, men fortfarande samma andel. 3 och 5 har med invandring att göra och minskar vår andel.

Vad resulterar 1 och 2 i över tid? Skiljer det sig från vad 3 och 5 resulterar i över tid? Svaren är att bli färre resulterar i en krympande befolkning bestående av svenskar, medans en stadigt krympande andel resulterar i att gruppen ersätts.

Klarade du verkligen inte av detta själv? Varför förde du inte bara en normal diskussion och kom med frågor om det var för svårt? Var du tvungen att skriva ett intetsägande skitinlägg bara för att få "sista order" oavsett hur fel och irrelevant det var?

Blir humor när någon som svamlar om "blir färre men fortfarande samma andel" och fortfarande inte redogör för vem som "byts ut" uppmanar folk att föra en "normal diskussion".
Och vad har det ens att göra med vems fel det är?
Citera
2019-04-03, 15:36
  #379
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Nu går det fort. Sydsvenskan har publicerat en kolumn av David Ahlin, Global Director för opinionsinstitutet Ipsos. I den lyfter han vad jag och många andra här har undrat: Sverige har runt 25% invånare med invandrarbakgrund nu, var går gränsen och hur ska Sverige se ut i framtiden? Första gången jag någonsin ser frågan om demografiutvecklingen i Sverige kopplat till invandring i MSM ställas på ett så öppet sätt.

Nu är endelen 29 procent. Enligt SCB och Gunnar Sandelin.

Personer med utländsk bakgrund ökar snabbt – nu 29 procent av befolkningen
https://samnytt.se/personer-med-utla...-befolkningen/
Citat:
I slutet av 2018 hade nästan tre miljoner människor, eller nästan 29 procent, av befolkningen utländsk bakgrund. Ökningen sedan millennieskiftet ligger på 1,4 miljoner och under samma period har de med svensk bakgrund minskat med omkring 24 000 personer. Detta baserat Sandelins beräkningar som han menar är mest rättvist, där man delar dem som har en inrikes- och en utrikes född förälder 50/50 mellan svensk och utländsk bakgrund.
Citera
2019-05-15, 06:40
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det enda man inte kan flytta sig ifrån är denna jolmiga kräkframkallande lukt ! Den är kvar även om de som utdunstar den flyttar sig.. Usch !
Häromdagen åkte jag buss, den konstiga lukten följde med en mörk kvinna med schal. Då säger en annan passagerare högt : "Det är bajs 💩 ! "
Kan det vara så att vissa av dem medvetet inte tvättar sig ordentligt utan tycker vi ska må illa ?
Citera
2019-05-15, 07:05
  #381
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du är för folkmord med andra ord? Bara det inte sker med vapen så är det alltså ok att byta ut en hel befolkning? Så som Kina gör i Tibet?

Jag tror att dagens Kina i Tibet är mer humana än vad vår politikerkår är. Det finns också en kinesisk respekt för tibetanernas kultur. Den respekten är svår att hitta i Sveriges riksdag eller ens bland många svenskar.

Kina i Tibet är inte likadant idag som i samband med invasionen 1959 och i samband med förtrycket på 1960-talet. Antalet kineser i Tibet är dessutom färre jämfört med invandrarna i Sverige, i jämförelse med ursprungsbefolkningen.

Den verkligt intressanta frågan är, vad ska vi ta oss till?
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2019-05-15 kl. 07:19.
Citera
2019-05-15, 07:07
  #382
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Och snart bildar de ett parti som inför täckta kvinnor och sharialagar

Helst så snart som möjligt. Åt helvete med 7-klövern, som består av svenska landsförrädare.
Citera
2019-05-15, 07:09
  #383
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tiotusentals av 800 000 är inte speciellt många. Dessutom får du allt definiera islamist också...

Det är detsamma som några hundra som är tickande bomber. Något skydd mot dessa finns inte. Du kan dö när som helst, knivhuggas bakifrån eller sprängas i bitar i tunnelbanan på väg hem från jobbet på fredageftermiddagen.
Citera
2019-05-15, 07:17
  #384
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Har jag inte. Jag har varit i dessa länder flera gånger, jag vet hur det ser ut.

Vad jag däremot förstår är att även ett 'svensson'-liv på dessa ställen är otroligt mycket sämre än att bo i väst, och därtill i ett av västvärldens kanske top 3 länder. Allt från köpkraft till sjukvård till skolor och till möjligheten till självförverkligande är enorm i Sverige jämfört med MENA och Afrika. Tryggheten det ger, minimal korruption osv. Ser man då på de fattiga i dessa MENA-länder så är skillnaderna helt absurda. De kommer inte återvända förrän de är rakt av Mad Max-värld i Sverige, när bygganderna är sönderskjutna som i Syrien, sönderbombat som i Dresden, vid det laget drar kanske en del. Din fromma förhoppning att de lämnar när bidragen blir lite sämre har jag noll förhoppningar om tyvärr. Problemen är här för att stanna om vi inte gör något radikalt åt det.

Korruptionen är här. Reinfeldt och Lööf är två korrupta politiker. Det gjorde dem till landsförrädare. Deras sätt sedan har spritt sig till migrationsverket. Inte konstigt att Sverige har öppna gränser men på papperet reglerad invandring. Åsiktsförtryck gäller också, institutionaliserat är det dessutom med lagstiftning, statsfinansierad privat åsiktspolis och domstolarna som bara väntar på nya anklagade att få fällda.

Men korruptionen är antagligen värre i vardagslivet i Afrika i alla fall, än här, än så länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback