2018-12-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte."

Nej, och det troligaste är nog att det inte är ett rimligt antagande att så var fallet.

Jag erkänner att jag missade den brasklappen från dig efter att du först fick det att låta som en biologisk naturlag att ”Frozen fright” är något som drabbar både män och kvinnor alltid när det blir lite jobbigt.

Om du hade varit intresserad och läst tråden så hade du uppräckt att detta ämne har varit uppe en hel del redan. Med detta sagt så tror jag att jag följer din uppmaning att ”ge mig nu”. Detta av samma anledning som jag åberopar rätten att inte skrika efter en gaffel medan jag sitter och äter min soppa med sked.
Citera
2018-12-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Ja, det här med att hon ber GS att klä av henne kan bli lite knivigt att förklara. Ser inget logiskt i det alls om man vill undvika en våldtäkt. Det är ungefär som att säga, "gör så här så går det lättare" till en våldtäktsman

Nej, detta är en av sakerna som stör mest tycker jag. Om det nu är det som verkligen sagts. Någonstanns måste det ju finnas en gräns för hur mycket ansvar man kan lägga på i det här fallet mannen, och hur ansvarsbefriad kvinnan ska vara. Kan man kanske tycka. Men, som sagt, det är mycket som är nytt och oprövat med sådana här mål ännu. Det blir intressant.

Edit: Jag tänker på samtyckeslagen och ”oaktsam våldtäkt”. Ett traditionellt våldtäkts-åtal lär väl inte komma på tal.....?
Senast redigerad av Siix 2018-12-16 kl. 01:19.
Citera
2018-12-16, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Jag har naturligtvis förstått för länge sedan vad du menar. Jag anser att det hon säger är intressantare: Hon ber Glenn att klä av henne. Det är vad man kan utläsa av försvarets tolkning av ljudfilen. Är det en jobbig sanning att hantera?

Det är väl det vanliga i såna här sammanhang, offren ber våldtäktsmännen att klä av dom?
Citera
2018-12-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Man får komma ihåg att hon känner både Monika och GS, det är väsentlig skillnad på den här händelsen och låt säga att man blir attackerad på en kvällspromenad. Men visst jag utesluter inte att hon är i chock, men samtidigt ska vi komma ihåg att hon bad GS ta av henne kläderna, vilket är väldigt konstigt om man är i chock och inte får fram ett ord
Många som i frågasätter chocktillstånd, jag skrivit i tråden igen, sannolikt svårt för de som inte varit i en sådan situation att förstå, men skulle vara intressent vad vetenskapen anser
Citera
2018-12-16, 11:18
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Har du anknytning till verkligheten?
Man har ingen egen straffskala och det finns inte en tydlig gräns mellan våldtäkt och grov våldtäkt utan det är omständigheter som avgör vad de kommer fram att han ska bli dömd för.
(Långvarigt frihetsberövande, utsatt situation, förnedrande inslag, hot, vapen inblandat, misshandel, flera personer inblandade osv)

Själv gissar jag på att han åker dit för våldtäkt, ser inte att den skulle vara grov efter hur de beskrivit det i förhören
Du gissar ju samma som jag gör, vad gnäller du för då?

Jag avser inte någon egen straffskala utan refererar till verkligheten. Vad är du ute efter?
Citera
2018-12-16, 11:35
Medlem
Tack för att ni förstod sarkasmen och poängen med mitt tidigare inlägg. Jag tänker så här:

I det här fallet är det lite märkligt. Samtliga TRE huvudpersoner är offentliga personer, GS, JB och MA. Det är personer som har valt offentligheten. De har valt och sökt kändiskapet. Gemensamt har dom också, om man ska vara ärlig, ett kändisskap på ganska mediokra grunder. Man skulle kunna säga att dom alla tre har kommit in bakvägen till parnassen. Har man då valt att kliva in i "kändisvärlden" ingår det att bli skvallrad om.

Det här är ett väldigt intressant mål på väldigt många sätt, jag tycker faktiskt det läggs fram en hel del vettiga argument i tråden från båda sidor, och jag har faktiskt själv svängt fram och till baka i hur det här kommer att sluta och vad som kan ha hänt där i lägenheten.

Det finns en del märkligt, mycket kommer att handla om trovärdighet, där spelar karaktär in. Även om jag på pappret tycker att JB's berättelse verkar mer trovärdig så vet man aldrig hur det här kommer sluta. Hur som helst, lustigt nog har vi ett "kriminalfall" med tre kändisar. Tråden kan väl bara leva kvar här som någon form av hybrid här??? Men, med tanke på att det ändå är en "skvallertråd" så innehåller den väldigt lite skvaller och analys av karaktärerna i denna soppa. Kan inte skvaller vara relevant i ett sådant här fall??

Jag var så klart lite ironisk när jag kallade diskussionerna "ett jävla tjafsande" i tidigare inlägg. Jag ville få igång lite mer trovärdighetsdiskussion. Jag tycker det är hyfsad nivå på diskussionerna här, med vissa undantag.

Edit:

Men, det är också jävligt konstigt att en vän till JB, i en sms konversation frågar: "Är det dom med missbruksproblem?" JB svarar "Ja", dom syftar på GS och MA, det betyder att dom har pratat om det tidigare. En annan vän hon pratar med undrar utan att veta vad som har hänt, undrar direkt om det är något GS har gjort, JB svarar då ja. Hon förekommer JB med G's namn. Båda dessa tyder på att JB och de två olika vännerna har pratat om GS tidigare. Vad har dessa samtal rört sig om? Och lite kan man ju faktiskt undra varför hon åker till denna familj med missbruksproblem med en flaska vin i present.
Senast redigerad av Matzolle 2018-12-16 kl. 12:15.
Citera
2018-12-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Tack för att ni förstod sarkasmen och poängen med mitt tidigare inlägg. Jag tänker så här:

I det här fallet är det lite märkligt. Samtliga TRE huvudpersoner är offentliga personer, GS, JB och MA. Det är personer som har valt offentligheten. De har valt och sökt kändiskapet. Gemensamt har dom också, om man ska vara ärlig, ett kändisskap på ganska mediokra grunder. Man skulle kunna säga att dom alla tre har kommit in bakvägen till parnassen. Har man då valt att kliva in i "kändisvärlden" ingår det att bli skvallrad om.

Det här är ett väldigt intressant mål på väldigt många sätt, jag tycker faktiskt det läggs fram en hel del vettiga argument i tråden från båda sidor, och jag har faktiskt själv svängt fram och till baka i hur det här kommer att sluta och vad som kan ha hänt där i lägenheten.

Det finns en del märkligt, mycket kommer att handla om trovärdighet, där spelar karaktär in. Även om jag på pappret tycker att JB's berättelse verkar mer trovärdig så vet man aldrig hur det här kommer sluta. Hur som helst, lustigt nog har vi ett "kriminalfall" med tre kändisar. Tråden kan väl bara leva kvar här som någon form av hybrid här??? Men, med tanke på att det ändå är en "skvallertråd" så innehåller den väldigt lite skvaller och analys av karaktärerna i denna soppa. Kan inte skvaller vara relevant i ett sådant här fall??

Jag var så klart lite ironisk när jag kallade diskussionerna "ett jävla tjafsande" i tidigare inlägg. Jag ville få igång lite mer trovärdighetsdiskussion. Jag tycker det är hyfsad nivå på diskussionerna här, med vissa undantag.

Tack gode gud, jag hajjade inte att det var ironi. Tjafset kommer antagligen ifrån att tråden ligger fel, om man använt sökfunktionen så kanske man inte ser att den ligger i skvaller utan tror att den är i ABoK och då kan man ju vara lite ovan vid vissas sätt att "resonera"...

Men visst, JB verkar något trovärdigare även om det skaver lite av nån anledning. Jag tror förresten tjafs oftast brukar uppstå mellan typ tre olika sorters skribenter, de som vill leka dektektiv, de som vill leka rättegång och de som bara styrs av känslor. Den ena gruppen argumenterar ur sin synvinkel, exv dektektiv, med någon som argumenterar ur perspektivet rättegång eller en känslor. Då skiter det sig. Särskilt mot känslotyperna som menar idioti som "det är uteslutet att en 27 åring skulle vilja ha en "gubbe" i sig" vilket ju är rent önsketänkande eftersom det är plenty som vill det.
Citera
2018-12-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse-Nils
Många som i frågasätter chocktillstånd, jag skrivit i tråden igen, sannolikt svårt för de som inte varit i en sådan situation att förstå, men skulle vara intressent vad vetenskapen anser

Jag utesluter inte att hon har varit i chock. Efter ha läst om henne och sett video på youtube med henne, samt läst hennes chatt konversationer, så tycker jag hon ger ett intryck av att vara lite korkad och rätt trashig. Det är mycket möjligt att hon trodde att hon till och med skulle stryka med, och då är det klart man blir chockad.

Men är man smart så förstår man att GS absolut inte skulle ha ihjäl henne eller till och med bli våldsam. Men det är vad jag tror. Jag tycker det verkar osannolikt
Citera
2018-12-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
".... skiter det sig. Särskilt mot känslotyperna som menar idioti som "det är uteslutet att en 27 åring skulle vilja ha en "gubbe" i sig" vilket ju är rent önsketänkande eftersom det är plenty som vill det."

Även där kan en bildgoogling vara relevant. Han är faktiskt inte en "skitful nästan 60-årig gubbe", snarare en gnanska tajt 50-årig man. Han ser betydligt yngre ut än 57. Ålderskillnaden är inte särskilt relevant i detta fall.
Senast redigerad av Matzolle 2018-12-16 kl. 12:27.
Citera
2018-12-16, 12:43
Medlem
Citat:
Även där kan en bildgoogling vara relevant. Han är faktiskt inte en "skitful nästan 60-årig gubbe", snarare en gnanska tajt 50-årig man. Han ser betydligt yngre ut än 57. Ålderskillnaden är inte särskilt relevant i detta fall.

Svårt att som man uttala mig om hans eventuella företräden utseendemässigt, tycker mest det är kul att han alltid verkar se chockad/avslöjad ut på bilder, haha. Men ja, ålderskillnad är ett problem för vissa och en glädje för andra. Utseende spelar inte heller nödvändigtvis nån roll.
Citera
2018-12-16, 13:38
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:

Till skillnad från dig tycker jag han ser ut som en sliten 57 årig man. Men smaken är som baken. Läser du FUP kommenterar JB GS flera gånger och nämner att han är gammal.
Sedan behöver det ju inte vara utseendet en kvinna/tjej går igång på. Det kan lika gärna vara ert kändisskap som attraherar. Håller ändå med dig om att åldersskillnaden inte spelar roll i det här fallet.
Citera
2018-12-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl det vanliga i såna här sammanhang, offren ber våldtäktsmännen att klä av dom?

Ja, det tror jag. De brukar också vara ivriga att gå och läggs sig i en 900mm bred säng ihop med förövaren som de finner gammal, äcklig, lönnfet och gravt alkoliserad. Gärna 2 gånger med en rökpaus emellan. Båda gångerna brukar de drabbas av ”Frozen fright”, som ju är en mekanism som bara drabbar kvinnliga offer vid sexualbrott. Jag tycker att det känns tryggt att ingenting har hänt de senasta 150 åren, konservativ som jag är. Kvinnan är fortfarande ett viljelöst offer. Lite synd bara med det förvirrade beslutet om rösträtten, men det är ju av ringa betydelse idag, med tanke på det parlamentariska läget i svensk politik. De kan få tro att de påverkar någonting. Körkort för kvinnor var kanske inte heller så lyckat. Men allt detta håller vi ju på att rätta till, även om vi outsourcar den biten till lågbegåvningen som vi importerar. Allt medan vi i eliten skor oss själva i full patte så att säga. Precis som det ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in