Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Tack för att ni förstod sarkasmen och poängen med mitt tidigare inlägg. Jag tänker så här:
I det här fallet är det lite märkligt. Samtliga TRE huvudpersoner är offentliga personer, GS, JB och MA. Det är personer som har valt offentligheten. De har valt och sökt kändiskapet. Gemensamt har dom också, om man ska vara ärlig, ett kändisskap på ganska mediokra grunder. Man skulle kunna säga att dom alla tre har kommit in bakvägen till parnassen. Har man då valt att kliva in i "kändisvärlden" ingår det att bli skvallrad om.
Det här är ett väldigt intressant mål på väldigt många sätt, jag tycker faktiskt det läggs fram en hel del vettiga argument i tråden från båda sidor, och jag har faktiskt själv svängt fram och till baka i hur det här kommer att sluta och vad som kan ha hänt där i lägenheten.
Det finns en del märkligt, mycket kommer att handla om trovärdighet, där spelar karaktär in. Även om jag på pappret tycker att JB's berättelse verkar mer trovärdig så vet man aldrig hur det här kommer sluta. Hur som helst, lustigt nog har vi ett "kriminalfall" med tre kändisar. Tråden kan väl bara leva kvar här som någon form av hybrid här??? Men, med tanke på att det ändå är en "skvallertråd" så innehåller den väldigt lite skvaller och analys av karaktärerna i denna soppa. Kan inte skvaller vara relevant i ett sådant här fall??
Jag var så klart lite ironisk när jag kallade diskussionerna "ett jävla tjafsande" i tidigare inlägg. Jag ville få igång lite mer trovärdighetsdiskussion. Jag tycker det är hyfsad nivå på diskussionerna här, med vissa undantag.
Tack gode gud, jag hajjade inte att det var ironi. Tjafset kommer antagligen ifrån att tråden ligger fel, om man använt sökfunktionen så kanske man inte ser att den ligger i skvaller utan tror att den är i ABoK och då kan man ju vara lite ovan vid vissas sätt att "resonera"...
Men visst, JB verkar något trovärdigare även om det skaver lite av nån anledning. Jag tror förresten tjafs oftast brukar uppstå mellan typ tre olika sorters skribenter, de som vill leka dektektiv, de som vill leka rättegång och de som bara styrs av känslor. Den ena gruppen argumenterar ur sin synvinkel, exv dektektiv, med någon som argumenterar ur perspektivet rättegång eller en känslor. Då skiter det sig. Särskilt mot känslotyperna som menar idioti som "det är uteslutet att en 27 åring skulle vilja ha en "gubbe" i sig" vilket ju är rent önsketänkande eftersom det är plenty som vill det.