2018-12-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad jag menar med olika sätt att skratta till på?
Tonfallet. Är hon nervös? Upphetsad? Rädd?
Är det ett haha-skratt eller ett nervöst "snälla sluta" skratt? Pågår det i en utandning, eller skrattar hon glatt som att hon tycker det är roligt? Är det ett försök att få kontroll över situationen?

Jag kan skratta till vid konfrontationer tex. Även om jag inte tycker situationen är den minsta rolig. För mig säger det ingenting innan man hört hennes röst och tonfall. Därför lägger jag heller ingen vikt vid det just nu.

Jaha, så kan det ju vara. Att hon t.ex skrattade till nervöst när hon bad honom att klä av henne. Men vad förändrar det menar du, i frågan om en våldtäkt har begåtts?
Citera
2018-12-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Uppfattar inte chatten som du gör. Att kompisen frågade om det var Glenn förmodar jag var för att J skulle sova just där. Det betyder väl inte att det var mer eller mindre väntat?
J skriver senare att hon tycker ännu mindre om män nu eller nåt liknande. Det har väl med hennes tidigare erfarenheter att göra. Ingen av dem har tidigare dåliga erfarenheter av GS.
Hon hade planer på att träffa en kompis på kvällen på Strandvägen 1 där Petter och Plura skulle spela. Så vad som helst hade kunnat hända. MA ville inte gå ut för som hon sa i förhöret trodde MA att det var för att JB ville ses med dem för att de var kända.
Citera
2018-12-15, 23:00
Medlem
Citat:
Jasså? Det är ju något biologiskt som kickar in, både på män och kvinnor, som gör att de inte skriker eller gör motstånd. Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte.
Det är nog lätt att uttala sig när man inte själv varit i situationen. Jag har hamnat i chock en gång efter en olycka, reagerade inte alls som jag lärt mig eller trott att jag skulle göra. Ringde inte ens 112. Stod bara som ett jävla fån

Jag har dragit detta några gånger. Och jag har börjat förstå att det är så det fungerar i denna avdelningen. Många som inte läser tråden, utan hoppar in lite random med div. Känsloutbrott. Antar att du syftar på frys-lagg. Jag tycker att det är helt orimligt sett till hela situation att åberopa något dylikt. Jag har stor erfarenhet av dessa mekanismer och det fungerar inte på det viset. Det fungerar olika på individnivå och det går även att träna bort till stor del.

Hon skulle alltså ha frysit fast, blivit snustorr i munnen, tagit rökpaus på balkongen, konverserat där och på väg tillbaka till sovrummet, där övergreppen fortsatt, och laggat fast igen. Tror du det?

Edit: Glömde en liten detalj. Hon skrattar och ber Glenn klä av henne.
Senast redigerad av Siix 2018-12-15 kl. 23:05.
Citera
2018-12-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Ett jävla tjafsande i denna tråd, fram å tillbaka, ingen ger sig. Googla MGM, kolla runt lite på diverse fotografier och i vilka sammanhang han och frun florerar. Kolla hur han ser ut, kolla på hur frun (MA) ser ut, läs lite i tråden om hennes exman TB, läs hans självbiografi, då kan man förstå vem MA är. Visst, det finns väl lite i tråden om JB, men ändå, man kan nog gå på magkänsla här.

Dessutom, vad i hela helvetete skulle JB tjäna med på all denna jävla rabalder. Förutom 100 lök och lite uppmärksamhet, JB snarare ”riskerar” en hel del genom att anmäla det inträffade, det är dessutom hennes mamma som uppmanar hennes till att anmäla allt en mamma som dessutom är vän med MA och GS. Allt detta för 100-150 lök i skadestånd??? I så fall skulle JB vara totalt efterbliven. Det finns absolut ingenting som tyder på attt JB är efterbliven.

Om man försöker tänka lite längre än halvvägs så finns det en stor möjlighet att det sitter nämndemän och läser denna tråden. Det finns också en möjlighet att det bland dessa finns individer som är precis så fördomsfulla och känslostyrda som du efterlyser.

Sexualbrottsmål har inte alls samma beviskrav som övriga brottsmål, vilket gör det än mer komplicerat. Dessutom har vi väldigt färska lagar som nu håller på att prövas. I slutändan är det faktiskt en människas liv som ska avhandlas här. Lite krasst kanske, men ett flerårigt fängelsestraff för ett sexualbrott kan faktiskt innebära ett beseglat öde för en individ, naturligtvis beroende på en massa andra omständigheter. Då tycker jag att det är en sanslöst låg nivå på samtalen emellanåt. Det som du tycker är tjafs och massa detaljer är sådant som kommer ligga till grund när en människa ska dömas.

Men, men jag har sagt det tidigare. Jag tycker att det är olyckligt att tråden ligger kvar under skvaller. Ingen som känner sig sugen och som har tid och lust att skapa en ny tråd under en bättre forumdel? Det bir nog en hel del arbete med att klippa och klistra relevant info från denna tråd....
Citera
2018-12-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Om man försöker tänka lite längre än halvvägs så finns det en stor möjlighet att det sitter nämndemän och läser denna tråden. Det finns också en möjlighet att det bland dessa finns individer som är precis så fördomsfulla och känslostyrda som du efterlyser.

Sexualbrottsmål har inte alls samma beviskrav som övriga brottsmål, vilket gör det än mer komplicerat. Dessutom har vi väldigt färska lagar som nu håller på att prövas. I slutändan är det faktiskt en människas liv som ska avhandlas här. Lite krasst kanske, men ett flerårigt fängelsestraff för ett sexualbrott kan faktiskt innebära ett beseglat öde för en individ, naturligtvis beroende på en massa andra omständigheter. Då tycker jag att det är en sanslöst låg nivå på samtalen emellanåt. Det som du tycker är tjafs och massa detaljer är sådant som kommer ligga till grund när en människa ska dömas.

Men, men jag har sagt det tidigare. Jag tycker att det är olyckligt att tråden ligger kvar under skvaller. Ingen som känner sig sugen och som har tid och lust att skapa en ny tråd under en bättre forumdel? Det bir nog en hel del arbete med att klippa och klistra relevant info från denna tråd....

Ja, jävlar. Nu ser jag att tråden ligger under skvaller, jag fick för mig att den låg i aktuella brott och kriminalfall. Undra på att det är så många tomteluvor inne och skriver. Kan inte nån flytta den till ABoK?
Citera
2018-12-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Hahhaha!!! Nä, det är jag inte och jag har aldrig utgett mig för att vara någon med högt stående moral.

Vad har du fått det ifrån, att nämndemän besitter någon högre moral?
Citera
2018-12-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Ja, jävlar. Nu ser jag att tråden ligger under skvaller, jag fick för mig att den låg i aktuella brott och kriminalfall. Undra på att det är så många tomteluvor inne och skriver. Kan inte nån flytta den till ABoK?

Jo, det tog några sidor med rynkad panna innan jag med viss lättnad såg det själv.

Och ja, det vore mycket lämpligt att flytta tråden eller skapa en ny under bättre avdelning. Kanske vore bra med en ny, då kan kanske skvallret vara kvar här och alla är nöjda och glada?
Citera
2018-12-16, 00:06
Medlem
Citat:
Jo, det tog några sidor med rynkad panna innan jag med viss lättnad såg det själv.

Och ja, det vore mycket lämpligt att flytta tråden eller skapa en ny under bättre avdelning. Kanske vore bra med en ny, då kan kanske skvallret vara kvar här och alla är nöjda och glada?

Hahaha, skönt att man inte är ensam... Nu är inte jag nån Mod på långa vägar men jag tycker det är tillräckligt med bra info och intressanta resonemang för att flytta över hela rasket.
Citera
2018-12-16, 00:08
Medlem
Citat:
Jaha, så kan det ju vara. Att hon t.ex skrattade till nervöst när hon bad honom att klä av henne. Men vad förändrar det menar du, i frågan om en våldtäkt har begåtts?

Ingenting? Det är du som hängt upp dig på skrattet, har flera gånger försökt förklara för dig att jag skiter i just nu eftersom jag inte hört det och för mig är tonen avgörande för att kunna ha en djupare åsikt om det. Låter hon rädd/ledsen/nervös tyder det på att hon det inte står rätt till, låter hon upohetsad/glad tyder det på att hon är med på noterna.

Ge dig nu
Citera
2018-12-16, 00:10
Medlem
Citat:
Jag har dragit detta några gånger. Och jag har börjat förstå att det är så det fungerar i denna avdelningen. Många som inte läser tråden, utan hoppar in lite random med div. Känsloutbrott. Antar att du syftar på frys-lagg. Jag tycker att det är helt orimligt sett till hela situation att åberopa något dylikt. Jag har stor erfarenhet av dessa mekanismer och det fungerar inte på det viset. Det fungerar olika på individnivå och det går även att träna bort till stor del.

Hon skulle alltså ha frysit fast, blivit snustorr i munnen, tagit rökpaus på balkongen, konverserat där och på väg tillbaka till sovrummet, där övergreppen fortsatt, och laggat fast igen. Tror du det?

Edit: Glömde en liten detalj. Hon skrattar och ber Glenn klä av henne.

"Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte."
Citera
2018-12-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ingenting? Det är du som hängt upp dig på skrattet, har flera gånger försökt förklara för dig att jag skiter i just nu eftersom jag inte hört det och för mig är tonen avgörande för att kunna ha en djupare åsikt om det. Låter hon rädd/ledsen/nervös tyder det på att hon det inte står rätt till, låter hon upohetsad/glad tyder det på att hon är med på noterna.

Hehe. Jag har naturligtvis förstått för länge sedan vad du menar. Jag anser att det hon säger är intressantare: Hon ber Glenn att klä av henne. Det är vad man kan utläsa av försvarets tolkning av ljudfilen. Är det en jobbig sanning att hantera?

Citat:
Ge dig nu

Du vet att detta är ett diskussions-forum?
Citera
2018-12-16, 01:09
Medlem
Citat:
Hehe. Jag har naturligtvis förstått för länge sedan vad du menar. Jag anser att det hon säger är intressantare: Hon ber Glenn att klä av henne. Det är vad man kan utläsa av försvarets tolkning av ljudfilen. Är det en jobbig sanning att hantera?

Ja, det här med att hon ber GS att klä av henne kan bli lite knivigt att förklara. Ser inget logiskt i det alls om man vill undvika en våldtäkt. Det är ungefär som att säga, "gör så här så går det lättare" till en våldtäktsman.

Men hur är det i lagens mening, om en tjej exempelvis säger nej till att ha sex, men sedan sliter av en kille kläderna och börjar ha sex med honom, är det våldtäkt? Jag menar, ett nej har ju ändå förekommit.
Senast redigerad av FlubberBlubber 2018-12-16 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in