Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Ett jävla tjafsande i denna tråd, fram å tillbaka, ingen ger sig. Googla MGM, kolla runt lite på diverse fotografier och i vilka sammanhang han och frun florerar. Kolla hur han ser ut, kolla på hur frun (MA) ser ut, läs lite i tråden om hennes exman TB, läs hans självbiografi, då kan man förstå vem MA är. Visst, det finns väl lite i tråden om JB, men ändå, man kan nog gå på magkänsla här.
Dessutom, vad i hela helvetete skulle JB tjäna med på all denna jävla rabalder. Förutom 100 lök och lite uppmärksamhet, JB snarare ”riskerar” en hel del genom att anmäla det inträffade, det är dessutom hennes mamma som uppmanar hennes till att anmäla allt en mamma som dessutom är vän med MA och GS. Allt detta för 100-150 lök i skadestånd??? I så fall skulle JB vara totalt efterbliven. Det finns absolut ingenting som tyder på attt JB är efterbliven.
Om man försöker tänka lite längre än halvvägs så finns det en stor möjlighet att det sitter nämndemän och läser denna tråden. Det finns också en möjlighet att det bland dessa finns individer som är precis så fördomsfulla och känslostyrda som du efterlyser.
Sexualbrottsmål har inte alls samma beviskrav som övriga brottsmål, vilket gör det än mer komplicerat. Dessutom har vi väldigt färska lagar som nu håller på att prövas. I slutändan är det faktiskt en människas liv som ska avhandlas här. Lite krasst kanske, men ett flerårigt fängelsestraff för ett sexualbrott kan faktiskt innebära ett beseglat öde för en individ, naturligtvis beroende på en massa andra omständigheter. Då tycker jag att det är en sanslöst låg nivå på samtalen emellanåt. Det som du tycker är tjafs och massa detaljer är sådant som kommer ligga till grund när en människa ska dömas.
Men, men jag har sagt det tidigare. Jag tycker att det är olyckligt att tråden ligger kvar under skvaller. Ingen som känner sig sugen och som har tid och lust att skapa en ny tråd under en bättre forumdel? Det bir nog en hel del arbete med att klippa och klistra relevant info från denna tråd....