Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Kling&Klang ville behålla jobbet och såg ingen hotbild mot familjen som var som vem som helst, NOT!
Pappan fick pris som Årets Affärsman av DI och trodde dåden var riktade mot A-L!
Refaat El Sayed blev vald till årets svensk 1985 och föll sen pladask... Sverige är fantastiskt!
Tänk på att det var 2004. Långt före migrantvågen 2015, dagliga dödsskjutningar i "no-go-områden" dit ambulanser inte åker utan poliseskort. Inga organiserade tiggeriligor, ingen rekrytering av ensamkommande män till IS via organiserad brottslighet och att ens viska SD betydde att man var en sadistisk Gestapo-nazist.
Man hittar sällan det man inte söker efter, och en väletablerad affärsfamilj med utländsk härkomst var ett välkommet inslag i vårt lyckliga samhälle. Oftast drev de bra och billiga serviceinrättningar eller pizzerior. De var som de ädla godhjärtade indianerna i 50-talets äventyrsböcker. Att misstänka att de skulle bedriva ljusskygg verksamhet efter sin hjältemodiga flykt från krigets Jugoslavien var att erkänna sitt eget svarta, smutsiga och rasistiska inre. Visst hade vi ett svagt minne av bestialiska krigsförbrytelser och organiserad kriminell vapenhandel, penningtvätt konfiskering av bostäder, indrivning och folkmord, men det var ju då det i det
forna Jugoslavien.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Det blev känt som ett dubbelmord med en galning som högg på allt och därför var han sjuk. Det är istället ETT mord med en GM som hade ett motiv att attackera M och A-L råkade befinna sig där.
Vär den hårda datan är så osäker med motiv, ålder, kläder och flyktväg så blir resultatet det som det är idag. Alltför mycket spammom nästan ingenting och jag anklagar utredarna för detta!
Jag håller med, och
jag vill tillägga att GW's på den tiden närmast ikoniskt avgudade gestalt, med sin eviga statistik gjorde en enorm skada!!
Sade GW att GM hade sprungit baklänges i en konsumåtta, eftersom det var så
det alltid ser ut. Då var det skrivet i sten.
Alltså måste GM helt ologiskt ha sprungit i Trädgårdsföreningen och rusat runt kvarteret och upp till Ica. Alla blonda datastudenter längs den förvirrade rutten var plötsligt sedda av vittnen och förvandlades till en fantombild som plötsligt var vetenskapligt bevisad. Bara det faktum att GM var blond och alltså helt utan tvekan måste vara svensk, vittnar om de gammalmodiga slutledningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cornerofhope
Tror väl polisen insåg att familjen kunde spela en roll i detta. Därav ansträngningarna på det området och det har inte lett någonstans. Betyder inte att det inte finns en koppling men man har inte hittat något. Jag håller med om att det är högst osäker information om det mesta och att det bidragit till att han gått fri.
Min fetning. Alldeles riktigt och en välkommen självklarhet. Betänk brottets utförande och kallblodighet. De som med all sannolikhet vet något är inblandade. De känner till de våldskapital som finns. De har absolut ingenting att vinna på att gola ner en yrkesmördare från det forna Jugoslavien,
men de vet vad de som ligger bakom brottet har att förlora. Pojken kommer inte tillbaka, istället trappas våldet upp med mer blodsspillan. Kanske har skulden redan reglerats och parterna kommit överens.
Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Klart svar från dig (min fetning). Det stärker min uppfattning att det svenska lagom-kynnet och "vi har nog gjort det vi kan"-inställningen kan finnas med i utredningsarbetet. Var finns det jävlar anamma som måste till i ett sånt fall som det här? Det här är en jobbig historia, mycket jobbigare än man kunde tänka sig och samtidigt finns lösningen närmre än man kan föreställa sig. Lägg alla lokala särintressen åt sidan, undan med alla slags särskilda hänsynstaganden till ev pampar, lokalkändisar, deras avkomma etc, etc. Fram med namnen på de misstänkta, som ingen ännu vågat ange!
Se min ovanstående kommentar. De som vet något är rädda om sin hälsa och vore rena vettvillingar om de ringde upp Kling och Klang för att tipsa om att "min farbror har lejt den som knivhögg M". Jag och mina barn kommer att gå en säker död till mötes, jag blir förskjuten av släkten, och en livsfarlig hämnd/tystningssituation kommer att uppstå, men jag kände att rättvisan måste komma fram.
Nog för att M's far och farbror hade lånat/bestulit/bedragit/hotat och förnedrat min farbror å det grövsta trots ett änglalikt tålamod, men i Sverige måste man göra sin plikt för rättsväsendet.
Att allt kommer att stå i en FUP och att jag kanske kommer att möta min farbror och hans hejdukar i en rättssal får mig inte att tvivla på att jag gör det rätta.
Kling och Klang kommer att reda ut allt till det bästa. Banditerna kommer att hamna bakom lås och bom där de inte kan skada någon igen, och Kling och Klang har lovat att iförda uniformer svänga förbi med radiobilen ibland och kolla att allt är ok med oss."
Naturligtvis finns alla skyldiga inom Sveriges gränser. De kommer därför att gripas och lagföras. De kommer som nya Svenskar dessutom att inse det underbara i ett framtida laglydigt liv varvid de med rak rygg stolt stiger in i den stärkande och undergörande Kriminalvården.