2018-12-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
I second that. Har Rikskrim, eller vad det numera heter, varit inkopplade eller är det fortfarande en ren östgötabusiness?
Många parter har varit inblandade. Riksmord, FBI etc. Nu kanske man inte ska överdriva FBI:s insatser, de har väl på begäran gjort en granskning av åtgärderna som vidtagits och tyckt att det ser ok ut. De har väl inte skärskådat allt (dessutom finns utredningen i sin helhet inte på engelska).

Tror att man kan sammanfatta att expertisen sett över caset och vad som gjorts och konstaterat att man följt de instruktioner som finns. Och det har denna gång inte hjälpt. Inte första gången och inte sista.
Citera
2018-12-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Läste ett 20 tals sidor och vilken jävla soppa i ett mörklagt Sverige 2004!
Vem skall man lita på av all petinfo om nästan ingenting. Var själv på samma bio som Palme och kom inte ihåg ett enda ansikte nästa dag! Jag känner mytomaner som vet allt och ger sig aldrig. Välkommen till att fråga vanligt folk om något så skräckinjagande som detta, det skulle kunnat vara du.

Några stolpar: En hypnos kunnig FLÖGS IN från Lund och inte LA. Vilken journalistik för att öka spänningen i fallet och få läsare. Breaking News Nya Spår från dessa journalister som är våra budbärare i brist på annat. Tåg går snabbare men är inte lika sexigt att läsa om!

Kling&Klang ville behålla jobbet och såg ingen hotbild mot familjen som var som vem som helst, NOT!

Pappan fick pris som Årets Affärsman av DI och trodde dåden var riktade mot A-L!
Refaat El Sayed blev vald till årets svensk 1985 och föll sen pladask... Sverige är fantastiskt!

Inga spår efter ICA tyder på att han blivit upplockad av en bil då ingen sett en man i blodiga
kläder irrande hem till sin bostad i närheten. Att trädgårdsföreningen är en fin park jovisst men inte för en mördare som inte vill bli sedd och igenkänd då han även dödade A-L

Tragiskt för A-L anhöriga att PKPOLIS-idioter valsat runt så länge och inte kommit fram till något.

Vad hände med de blodiga kläderna i ravinen?

Det blev känt som ett dubbelmord med en galning som högg på allt och därför var han sjuk. Det är istället ETT mord med en GM som hade ett motiv att attackera M och A-L råkade befinna sig där. Usch, fy, äckligt med såna poliser som inte vågar se och förmedla verkligheten och skydda landets bosatta samt sätta fast skyldiga.

"Det var min kille", hahaha ett långskott till belöningen eller bara en förvirrad verbal gudinna?

Attt hitta en GM idag verkar omöjligt. Chansen är att han avslöjar sig själv om han lever eller om DNA spåret kan berätta mer men kanske även locket på där?

Allt vad vi fantiserar om är bilderna vi har av oss själva i eget huvud som vi sedan projicerar på en MGM. Finns ingen annan väg som alltid men när den hårda datan är så osäker med motiv, ålder, kläder och flyktväg så blir resultatet det som det är idag. Alltför mycket spamm om nästan ingenting och jag anklagar utredarna för detta!
Tror väl polisen insåg att familjen kunde spela en roll i detta. Därav ansträngningarna på det området och det har inte lett någonstans. Betyder inte att det inte finns en koppling men man har inte hittat något. Kläderna i ravinen lär man ha DNA-testat och funnit att de inte matchade DNA från kniven/mössan. Jag håller med om att det är högst osäker information om det mesta och att det bidragit till att han gått fri. Utredarna är alltför konservativa, de har inget att förlora, de har det de har och borde gå på en sista offensiv. Därefter lägga ner.
Citera
2018-12-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror väl polisen insåg att familjen kunde spela en roll i detta. Därav ansträngningarna på det området och det har inte lett någonstans. Betyder inte att det inte finns en koppling men man har inte hittat något. Kläderna i ravinen lär man ha DNA-testat och funnit att de inte matchade DNA från kniven/mössan. Jag håller med om att det är högst osäker information om det mesta och att det bidragit till att han gått fri. Utredarna är alltför konservativa, de har inget att förlora, de har det de har och borde gå på en sista offensiv. Därefter lägga ner.
Klart svar från dig (min fetning). Det stärker min uppfattning att det svenska lagom-kynnet och "vi har nog gjort det vi kan"-inställningen kan finnas med i utredningsarbetet. Var finns det jävlar anamma som måste till i ett sånt fall som det här? Det här är en jobbig historia, mycket jobbigare än man kunde tänka sig och samtidigt finns lösningen närmre än man kan föreställa sig. Lägg alla lokala särintressen åt sidan, undan med alla slags särskilda hänsynstaganden till ev pampar, lokalkändisar, deras avkomma etc, etc. Fram med namnen på de misstänkta, som ingen ännu vågat ange!
Citera
2018-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Klart svar från dig (min fetning). Det stärker min uppfattning att det svenska lagom-kynnet och "vi har nog gjort det vi kan"-inställningen kan finnas med i utredningsarbetet. Var finns det jävlar anamma som måste till i ett sånt fall som det här? Det här är en jobbig historia, mycket jobbigare än man kunde tänka sig och samtidigt finns lösningen närmre än man kan föreställa sig. Lägg alla lokala särintressen åt sidan, undan med alla slags särskilda hänsynstaganden till ev pampar, lokalkändisar, deras avkomma etc, etc. Fram med namnen på de misstänkta, som ingen ännu vågat ange!
Precis, de personer som har MGM ta och börja outa kanske med nån bild lr så... I princip alla trådar så outas det och sen när de inte är MGM längre ja då försvinner dom helt enkelt. I detta fall är det inte ens initialer eller bilder på någon. Ska man ta utredningen och spaningen vidare i detta fall måste det börja grävas och få allmännheten att hjälpa till. Men så länge ingenting avslöjas eller outas kommer vi ingen vart. Så ut med initialer på de som kan vara intressanta och bilder och ligg på GW och skicka intressant info till han eller Polisen nu! Åren kommer fortsätta löpa om inget avslöjas.
Citera
2018-12-09, 14:52
Medlem
Link04s avatar
Ni som har fått namnet på killen i pm. Skicka ett mail till polisen och GW. Kan ge lite extra effekt om samma namn kommer in från olika håll.
Citera
2018-12-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Precis, de personer som har MGM ta och börja outa kanske med nån bild lr så... I princip alla trådar så outas det och sen när de inte är MGM längre ja då försvinner dom helt enkelt. I detta fall är det inte ens initialer eller bilder på någon. Ska man ta utredningen och spaningen vidare i detta fall måste det börja grävas och få allmännheten att hjälpa till. Men så länge ingenting avslöjas eller outas kommer vi ingen vart. Så ut med initialer på de som kan vara intressanta och bilder och ligg på GW och skicka intressant info till han eller Polisen nu! Åren kommer fortsätta löpa om inget avslöjas.
Tack Alla, äntligen bra klös i tråden!
Det går heller inte att ta dna testen som 100% fakta utlåtande. Jag läste tidigare att det är ca 90% rätt och naturligtvis beroende på vilken värdegrund som lab assistenten har. Vid fel värdegrund blir tom poliser avsatta och många är rädda för Staten idag och vågar inte sticka ut.
Lite allmän dna info här:
https://nyheter24.se/nyheter/forklarat/890640-har-du-alltid-velat-veta-vart-du-harstammar-ifran-sa-gor-du
Citera
2018-12-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tack Alla, äntligen bra klös i tråden!
Det går heller inte att ta dna testen som 100% fakta utlåtande. Jag läste tidigare att det är ca 90% rätt och naturligtvis beroende på vilken värdegrund som lab assistenten har. Vid fel värdegrund blir tom poliser avsatta och många är rädda för Staten idag och vågar inte sticka ut.
Lite allmän dna info här:
https://nyheter24.se/nyheter/forklarat/890640-har-du-alltid-velat-veta-vart-du-harstammar-ifran-sa-gor-du
När det gäller att klassificera en person via DNA så finns det som du skriver en viss felmarginal. Jag utgår ifrån att du menar att gärningsmannens DNA egentligen borde visa att han är av utländsk härkomst. Det ligger knappast inom felmarginalen. Att en labassistent skulle fuska med ett prov så att det pekar mot en nordisk person istället för en utländsk är nog det mest otroliga scenariot hittills. Vänsterfundamentalist bedriver systematiskt fusk i NFC:s DNA-lab, skulle vara något.
Citera
2018-12-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ni som har fått namnet på killen i pm. Skicka ett mail till polisen och GW. Kan ge lite extra effekt om samma namn kommer in från olika håll.
Med tanke på vad det finns för info om denna gubbe borde ju Staaf och hans posse ha gett sig out on the streets direkt och plockat in honom. Waterboarding direkt för gentlemannen. Enda problemet är väl att han är lite för bra.
Citera
2018-12-09, 16:54
Medlem
Citat:
När det gäller att klassificera en person via DNA så finns det som du skriver en viss felmarginal. Jag utgår ifrån att du menar att gärningsmannens DNA egentligen borde visa att han är av utländsk härkomst. Det ligger knappast inom felmarginalen. Att en labassistent skulle fuska med ett prov så att det pekar mot en nordisk person istället för en utländsk är nog det mest otroliga scenariot hittills. Vänsterfundamentalist bedriver systematiskt fusk i NFC:s DNA-lab, skulle vara något.

Haha, en sån vinklad markering skulle aldrig släppas ut och vilken media skulle då ha skrivit om det? Samt att skriva från "hjärtat" är alltid berömvärt ooch skönt om "tycka synd om" är din lott. Det finns mycket som har mörkats i Sverige under årens lopp och i detta fall skadar det inte med en viss öppenhet då vi bör hitta nya vägar snarast....

Maknadsföringen som ett dubbelmord tog bort ljuset från M som brottades ned och mördades hänsynslöst. Manipulativt anser jag att mf ett dubbelmord och tyvärr har jag haft rätt så länge om läget i S, men bara länge, alltför länge, suck.

Hela Sverige har ju hamnat inom felmarginalen idag och min pissasion, ekonomi fick inget glädjeskutt utan en extra skatt på 4% som utflyttad, samt en kronkurs motsvarande ett dasspapper så osvuret blir nog bäst även i detta fallet, hm. Dvs vi vet inte så mycket mer än att GM troligtvis är död och fri eller levande mer eller mindre begraven i sin skuld... stackars barn heter det väl idag.
Citera
2018-12-09, 17:05
Medlem
Citat:
Med tanke på vad det finns för info om denna gubbe borde ju Staaf och hans posse ha gett sig out on the streets direkt och plockat in honom. Waterboarding direkt för gentlemannen. Enda problemet är väl att han är lite för bra.

Inte alls säkert (min fetning). "Stilles Wasser gründet tief" kan kanske tillämpas. Om inte annat så är namedropping nödvändigt nu.
Citera
2018-12-09, 17:07
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Haha! ja det hade varit nåt. Stämmer som du säger att han är nästan lite för bra. Men är ju det som är så bra med det här fallet. Att polisen har DNA:t. Gynnar även oskyldiga personer. Bara att lämna ett DNA test sen är man grön.
Citera
2018-12-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Nu tycker jag att du är inne på grumligt etablissemang vatten som inte tillåter info löpa fritt. Om någon skulle känna sig kränkt, usch då vad hemsk, men i jmf med de mördades släkt NOT, är det väl bara att pallra sig iväg och låta testa sig. Och alkisar eller pundare hjälper man bäst med att avslöja deras destruktiva beteenden utanför ett socialt helgrus som kan vara uppfriskande.

Försök tänk om då det är nu eller aldrig som gäller och allmänheten är nu vårt bästa hopp och polisen har varit det sämsta. De har varken vilja, resurser eller vill gräva i smeten efter så lång tid av slummer och bristade insyn i andras polisarbete. Mantorps morden gick på knock och lyckades bra, men här är tiden vår fiende så det räcker väl med det, eller hur?

Kanske: "Vi behöver nu din hjälp och det har kommit till vår kännedom att det kan finnas någon som vet mer än vi privatspanare..
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-10 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in