Citat:
Kan inte tänka mej att en anhörig vill stå med skammen och säga att det var min bror eller son som utförde de hemska dåden. Finns inte i min bok att blotta sin familj så bara för att andra skall få veta eller stilla sin nyfikenhet. Precis att "udda är jämt" eller att "gjort är gjort" och vad tjänar det till att strö salt i andras och våra sår?Precis som du säger, man blir periodvis besatt! Mycket intressanta synpunkter från dig. Samtidigt kan jag inte komma ifrån misstanken att "psykiskt sjuk GM" har fått sökandet att gå i en annan riktning än ADHD, dvs man kan ha missat mycket värdefull info. Om M är en i förväg bestämd måltavla har GM anknytning till Linköping. Han bör i så fall ha studerat M:s skolväg innan morddagen. Det gör att han har någon form anknytning till mordområdet.
Om GM tagit livet av sig efter morden bör väl det ha skett inte alltför lång tid efteråt. Det kan finnas anhöriga som vet, men som i så fall anser att udda är jämnt och att det inte finns anledning att ange en avliden GM.
GM kan mycket väl ha efterlämnat dagboksanteckningar, papperslappar, brev mm, som avslöjar vad han gjort.
Om GM tagit livet av sig efter morden bör väl det ha skett inte alltför lång tid efteråt. Det kan finnas anhöriga som vet, men som i så fall anser att udda är jämnt och att det inte finns anledning att ange en avliden GM.
GM kan mycket väl ha efterlämnat dagboksanteckningar, papperslappar, brev mm, som avslöjar vad han gjort.
Är en psykotisk 20 åring så smart att han med sån kraft angriper A-L, coolar ned, kastar kniven och mössan samt går upp i rök utan att flaxa runt och bli sedd? Det verkar dunder planerat och inte i stundens sjuka hetta. Han hade helt enkelt en urstark mission att göra det han gjorde samt att undkomma genom att resolut tysta A-L men inte helt på platsen.
Och nu kommer en sopbil fram ur dimman och tidigare var det en nattfest nära mordplatsen, är den avbokad? Finns det mer i det skumma skafferiet så fram med det nu innan Julen, tack!
Besatt är ordet sa Bill till Bull när han inte kunde sluta jama trots tillsägelser att maten var slut.
Jam, jam, vad finns det mer i minnet hos alla goda spanare?