2018-12-11, 01:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag inte matchen men vad jag läste gjorde han inte så mycket väsen av sig. Här ger de honom lägst betyg av alla spelare:
https://www.football.london/watford-fc/news/everton-2-2-watford-player-15533500

Såg första halvlek. Han hade väl några okej aktioner första kvarten, sedan försvann han mer eller mindre helt. Success och Pereyra stod för det mesta i anfallsväg. Sema byttes ju även ut efter en timmes spel, så han spelade bara en kvart i andra.

Baserat på första halvleken känns ju onekligen en fyra som ett hårt betyg dock, i alla fall när de andra får så mycket bättre betyg. Sema var inte direkt ensam om att vara anonym i Watford, om man säger så. Men de verkar ju ha ryckt upp sig i den andra halvleken vilket kan vara en förklaring.
Citera
2018-12-11, 10:05
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Right midfielder: Ken Sema

Largely anonymous as he failed to impact the game. I'm yet to see a display which convinces me that he's capable of playing at this level. 4

Första matchen från start och Sema tackar för förtroendet genom att vara sämst på plan. Är han verkligen bra nog för att spela i Premier League? Sema är dessutom 25 år gammal så det är inte någon ung talang vi talar om. Hoppas det vänder snart för honom. Det vore bra för Allsvenskan och svensk fotboll om det finns exempel på spelare som kan gå direkt från Allsvenskan till att göra avtryck i en liga som Premier League.
Citera
2018-12-11, 10:24
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag inte matchen men vad jag läste gjorde han inte så mycket väsen av sig. Här ger de honom lägst betyg av alla spelare:
Tyckte han gjorde rätt bra i från sig ändå. Dribblade bort Everton-spelare ett par gånger, men jag tror att han behöver mer kontinuerlig speltid för att komma in i det. Premier League är inte den lättaste ligan att komma in i, speciellt inte om man kommer från Allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Första matchen från start och Sema tackar för förtroendet genom att vara sämst på plan. Är han verkligen bra nog för att spela i Premier League? Sema är dessutom 25 år gammal så det är inte någon ung talang vi talar om. Hoppas det vänder snart för honom. Det vore bra för Allsvenskan och svensk fotboll om det finns exempel på spelare som kan gå direkt från Allsvenskan till att göra avtryck i en liga som Premier League.
Som sagt, han behöver tid. Fem (?) Kortare inhopp och en match från start är inte mycket med tanke på skillnaden på Allsvenskan och Premier League. Hoppas han får fler chanser, tror det kan lossna för honom bara han får speltid.
Senast redigerad av Mr.Ness 2018-12-11 kl. 10:28.
Citera
2018-12-11, 10:26
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Såg första halvlek. Han hade väl några okej aktioner första kvarten, sedan försvann han mer eller mindre helt. Success och Pereyra stod för det mesta i anfallsväg. Sema byttes ju även ut efter en timmes spel, så han spelade bara en kvart i andra.

Baserat på första halvleken känns ju onekligen en fyra som ett hårt betyg dock, i alla fall när de andra får så mycket bättre betyg. Sema var inte direkt ensam om att vara anonym i Watford, om man säger så. Men de verkar ju ha ryckt upp sig i den andra halvleken vilket kan vara en förklaring.
Ja, något hände med Watford I andra halvlek som vi inte såg i första så jag tycker att hans betyg är för lågt. Nu brukar jag inte läsa betyg från tidningar för deras "experter" är rätt tröttsamma.
Citera
2018-12-11, 15:05
Medlem
BarryHeros avatar
Martin Olsson missar resten av säsongen efter att ha dragit av sin hälsena:

Citat:
SWANSEA CITY HAVE BEEN HIT BY THE NEWS THAT MARTIN OLSSON WILL MISS THE REST OF THE SEASON.
The left-back suffered a ruptured left Achilles at Brentford last weekend.

He has had successful surgery, but now begins a long rehabilitation process and will not play again in 2018-19.

The loss of Olsson is a major blow for Swans boss Graham Potter.

https://www.swanseacity.com/news/swans-suffer-olsson-blow
Citera
2018-12-11, 16:13
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Ja, något hände med Watford I andra halvlek som vi inte såg i första så jag tycker att hans betyg är för lågt. Nu brukar jag inte läsa betyg från tidningar för deras "experter" är rätt tröttsamma.
Det tycker jag att du gör rätt i! Betyg varierar ofta otroligt mycket mellan olika tidningar. Den spelare som är sämst i en tidning kan vara matchens lirare i en annan. Många journaliser skriver nog betygen redan innan matchen och uppdaterar möjligtvis om någon spelare gör något utomordentligt dåligt eller bra. Daily Mail gav t ex de flesta spelarna (inklusive Sema) betyget 7.
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6481103/Everton-2-2-Watford-Lucas-Digne-rescues-point-hosts-stunning-free-kick-injury-time.html
https://www.watfordobserver.co.uk/sport/17289116.watford-player-ratings-domingos-quina-makes-his-mark-against-everton/
https://www.90min.com/posts/6244097-everton-2-2-watford-report-ratings-reaction-as-digne-s-last-gasp-free-kick-saves-the-toffees
Citera
2018-12-11, 23:21
Medlem
Någon med lite koll på hur de går för de svartgula bekantingarna Quison, Salétros och Bahoui?
Citera
2018-12-12, 04:13
Medlem
Citat:

Långt ifrån tillräckligt bra. Steget från Allsvenskan till PL är enormt och som du säger så är det knappast någon ung talang. Sema sitter på ett femårskontrakt så kan bli svår att bli av med. Tippar på att han blir utlånad till nästa säsong och därefter såld. Blir likadant med norrmannen Sörloth i Crystal Palace som är långt ifrån att hålla tillräcklig nivå. Roy Hodgson ska nog för övrigt inte syssla med transfers alls.
Citera
2018-12-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Långt ifrån tillräckligt bra. Steget från Allsvenskan till PL är enormt och som du säger så är det knappast någon ung talang. Sema sitter på ett femårskontrakt så kan bli svår att bli av med. Tippar på att han blir utlånad till nästa säsong och därefter såld. Blir likadant med norrmannen Sörloth i Crystal Palace som är långt ifrån att hålla tillräcklig nivå. Roy Hodgson ska nog för övrigt inte syssla med transfers alls.
Inte de smartaste klubbvalet och gå till när man konkurrerar med Perreyra och Delofeu. E ju faktiskt gamla Juve och Barca spelare.

Stör mig fortf på muppen som satte Ken Sema som startspelare i aftonbladets PL-bilaga. Och då hade de fan till o med Richarlisson i laget.
Citera
2018-12-12, 23:22
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Någon med lite koll på hur de går för de svartgula bekantingarna Quison, Salétros och Bahoui?
Quaison går på riktigt bra i Mainz men jag är inte rätt man för att kommentera hur det går för Salétros och Bahoui. Förhoppningsvis bra!

Quaison kommer nog aldrig nå den absoluta Bundesligatoppen men nog borde lag högre upp i näringskedjan, som till exempel Hertha, Frankfurt och Hoffenheim, vara intresserade av Robin om han fortsätter på den inslagna vägen. Schalke 04 har en riktigt dålig säsong, just saying.

Ken Sema håller tyvärr inte Premier League-klass och som Gooze324 nämner finns det yttrar i Watford som är ganska mycket bättre än Sema. Pereyra har haft en riktigt fin säsong.

Jag tror att Ken Sema på sin höjd kan bli en bra spelare i Championship alternativt en rotationsspelare i bottenlag i Premier League som Cardiff och Huddersfield. Europaäventyret med ÖFK, och Arsenalmatcherna framförallt, gav Sema chansen till Premier League-spel.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-12-12 kl. 23:31.
Citera
2018-12-14, 11:33
Medlem
BarryHeros avatar
28-årige högerbacken Johan Larsson lämnar Bröndby vid årsskiftet efter många år i den danska klubben. Konstigt att ha ett kontrakt som går ut mitt under säsongen. Vart tror ni han tar vägen härnäst? Är han bra nog för en större liga? Blir det MLS?

https://brondby.com/nyhed/2018/12/14/johan-larsson-taknemmelig-for-mine-fire-aar
Citera
2018-12-14, 17:14
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
28-årige högerbacken Johan Larsson lämnar Bröndby vid årsskiftet efter många år i den danska klubben. Konstigt att ha ett kontrakt som går ut mitt under säsongen. Vart tror ni han tar vägen härnäst? Är han bra nog för en större liga? Blir det MLS?

https://brondby.com/nyhed/2018/12/14/johan-larsson-taknemmelig-for-mine-fire-aar
Han är lagkapten i det där danska laget. Han skriver på Twitter att hans fru flyttar till Sverige nu. Jag önskar honom allt väl vad än han har för planer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in