Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Ja, men det är väl lite poängen med FB, att vi kan sitta här anonymt och ha en massa åsikter om ditten och datten utifrån fragment av sanning och skvaller? Men absolut, alla, inklusive jag själv, kanske inte borde formulera så tvärsäkert. Kanske borde man skriva något i stil med "för mig är detta solklart". Så för min del, baserat på det vi vet från förundersökningen är det mycket som talar för en fällande dom.
Absolut! Men även om man skriver att ”för mig är det solklart att detta är grov våldtäkt”, så förväntar jag mig att vuxna människor kan backa upp det med mer än att någon är lönnfet eller, ”ja, han är en äcklig man, och hon är ett viljelöst offer för för hon är ju kvnna”
Man måste väl kunna hålla 2 tankar igång iaf även om det är Fb och tråden ligger under skvaller....? Det känns tryggt med nämndemanna-systemet när man läser vad människor skriver, inte. Bara tanken på att en sådan som Martlet t.ex skulle kunna sitta med makt i en rättssal får mig att rysa. Och det är inte av välbehag.