2018-12-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hon sa hon sa ..... här står ord mot ord

Oavsett om dörren var stängd eller öppen så har Glenn gått igenom arbetsrummet(?) för att gå och kika in i rummet hon sov i.
Spelar det någon roll om dörren var öppen, stängd eller på glänt? Är öppen dörr = kom in och knulla mig?
Citera
2018-12-10, 16:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Det intresserar mig inte. Jag utgår från din fanatiska kommentar.
Att tycka att det är normalt att titta på porr efter att man blivit våldtagen för att...ja ”alla tittar ju på porr” är milt sagt fanatiskt.
Porrtittande hände som bekant tidigare än den påstådda våldtäkten.

Fler frågor?
Citera
2018-12-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
MA:s son var bara med vid middagen men han var krasslig så han åkte hem och var inte där på natten.
Suck. Han behövde inte åka "hem" då han redan var hemma.
Citera
2018-12-10, 16:51
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Jag väntat tills dom innan jag fäller. Minna vibbar känns direkt som att hon är ute efter pengar, men kan givetvis ha fel.
Hade jag blivit våldtagen hade jag inte googlat skadestånd det första man gör efter. Men det är ju jag.

Sen har hon även sökt på Froozen fright, rape quotes och ”varför gjorde du inte motstånd när du blev våldtagen”. Min magkänsla säger att hon försöker komma på saker att sägs i förhör (kan fortfarande ha fel). Sen har läkaren etc fastställt att hon inte var i ett froozen fright läge så hon kunde plocka upp telefonen 2 gånger för att se så den spelade in fortfarande.

Det kan upplevas lite konstigt men hon kanske vill få bekräftelse på sina upplevelser om vad som räknas och inte räknas som våldtäkt. Givetvis även ett ”fryst tillstånd”. Skadeståndsdelen kan ju hon klickat vidare på som länk.
Vill bara belysa att det finns andra infallsvinklar.
Citera
2018-12-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Porrtittande hände som bekant tidigare än den påstådda våldtäkten.

Fler frågor?

Precis, folk verkar missa att kolla datum.
Är det någon som förstår vad sökningarna har för värde dock? Hade det varit så att de alla tre hade varit inblandade och hon anmälde G och M förstår jag att de är intressanta, eller om det hade varit hon som tog initiativ till att gå in till M, men nu är det ju bara G som ska vara aktuell så vad spelar det för roll att hon kollat på porr med trekant?
Citera
2018-12-10, 16:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Oavsett om dörren var stängd eller öppen så har Glenn gått igenom arbetsrummet(?) för att gå och kika in i rummet hon sov i.
Spelar det någon roll om dörren var öppen, stängd eller på glänt? Är öppen dörr = kom in och knulla mig?
Nej det är det naturligtvis inte men dom säger olika vad gäller om dörren var öppen eller ej. Det var ju det vi diskuterade.....
Citera
2018-12-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Det kan upplevas lite konstigt men hon kanske vill få bekräftelse på sina upplevelser om vad som räknas och inte räknas som våldtäkt. Givetvis även ett ”fryst tillstånd”. Skadeståndsdelen kan ju hon klickat vidare på som länk.
Vill bara belysa att det finns andra infallsvinklar.

Ja, och det säger iaf mig något om hur komplicerat både lagstiftningen och den här kvinnans mentala status verkar vara. Kanske var sådana funderingar hon behövde rökpausen till? ”Fryst tillstånd” har jag uteslutit i mina funderingar. Det verkar konstigt med fryst tilstånd 2 ggr inom den tidsperioden. Tycker inte heller att skrattande be ”förövaren” att klä av henne stämmer så bra med mina erfarenheter av tillståndet. Men, men, jag är inte kvinna...
Citera
2018-12-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej det är det naturligtvis inte men dom säger olika vad gäller om dörren var öppen eller ej. Det var ju det vi diskuterade.....

Kan ju vara så att de båda talar sanning. Hon stängde dörren när hon la sig, Monika ville säga något om morgondagen/tittade till henne och öppnade dörren men hon hade redan somnat, dörren var sedan öppen när han kom.
Eller så stängde hon dörren, men inte helt så den stod lite på glänt, och därför anser hon att den är stängd och han att den är öppen.

Känns inte som att det spelar så stor roll.
Citera
2018-12-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Precis, folk verkar missa att kolla datum.
Är det någon som förstår vad sökningarna har för värde dock? Hade det varit så att de alla tre hade varit inblandade och hon anmälde G och M förstår jag att de är intressanta, eller om det hade varit hon som tog initiativ till att gå in till M, men nu är det ju bara G som ska vara aktuell så vad spelar det för roll att hon kollat på porr med trekant?
Har för mej att det var år 2017 porrtittandet var gjort enligt Fup.
Citera
2018-12-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Ja, men det är väl lite poängen med FB, att vi kan sitta här anonymt och ha en massa åsikter om ditten och datten utifrån fragment av sanning och skvaller? Men absolut, alla, inklusive jag själv, kanske inte borde formulera så tvärsäkert. Kanske borde man skriva något i stil med "för mig är detta solklart". Så för min del, baserat på det vi vet från förundersökningen är det mycket som talar för en fällande dom.

Absolut! Men även om man skriver att ”för mig är det solklart att detta är grov våldtäkt”, så förväntar jag mig att vuxna människor kan backa upp det med mer än att någon är lönnfet eller, ”ja, han är en äcklig man, och hon är ett viljelöst offer för för hon är ju kvnna”

Man måste väl kunna hålla 2 tankar igång iaf även om det är Fb och tråden ligger under skvaller....? Det känns tryggt med nämndemanna-systemet när man läser vad människor skriver, inte. Bara tanken på att en sådan som Martlet t.ex skulle kunna sitta med makt i en rättssal får mig att rysa. Och det är inte av välbehag.
Citera
2018-12-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokasnurra
Har för mej att det var år 2017 porrtittandet var gjort enligt Fup.

Ja, men vad spelar det för roll i det här fallet att hon kollar på porr innehållande trekant?
Hade de hittat det på han mobil hade det funnits en poäng i att ta upp det eftersom han sagt att han ville ta med henne in till Monika, men nu? Båda bekräftar ju att hon inte ville ha trekant
Citera
2018-12-10, 17:32
Medlem
Monika måste varit med på att Glenn skulle försöka få till en trekant. I deras huvuden har det skett en "uppvärmning" inför en trekant, inte en våldtäkt, tänker jag.

-Glenn skulle ju bara gå in och säga godnatt, så kom han tillbaka. Jo men alla menar ju på att Monika sov redan. Eller?
Tror snarare han väckte henne och sa att det snart skulle vara dags.
- Efter att BO stack från lägenheten var Monika snabb med att smsa. Hon sov ju.... Skulle Glenn ha väckt henne i det läget? Nä, då tror jag snarare han så länge som möjligt skulle försökt snacka BO till rätta själv först.
- Monika snackar skit om BO i förhören. Jag tror hon var väldigt förvånad, kanske även stött av att "den lilla slampan" så att säga, inte nappade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in