2018-12-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det där ser ut som Pesach, som firas i april. I princip alla judar firar det, ungefär som att alla svenskar firar jul. Betyder det att Anders Borg också är ”troende jude”?

Du har rätt. Det är Pesach. De firar att det judiska folket överlevt den långa vandringen genom öknen osv.
Har bara läst om det på wiki. Anders Borg verkar respektera den judiska tron och hycklar inte med det medan Katerina har polisanmält alla de på FB som laddat upp bilden . Inklusive medborgarjournalisten Fabian (granskning sverige)

Hon kanske inte får så många swishbidrag som hon hade velat nu när bilden tagit fart på nätet
Citera
2018-12-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
KJ bemöter Jens Liljestrand:
Hur är det att vara Jens Liljestrand?
http://katerinamagasin.se/hur-ar-det...s-liljestrand/

Jag ids inte citera. Jag är så trött på dessa substanslösa ordkrig från olika sidor. Tjafs, från alla olika sidor, av detta slag är det sista vi behöver.

Katerinas svar är ju inte "substanslöst"! Du ids inte citera, av den enkla anledningen att du är för dum för att argumentera.

Och vad inbillar du dig att "vi behöver"? Din nolla!
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-12-09 kl. 18:50. Anledning: korr
Citera
2018-12-09, 21:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Katerinas svar är ju inte "substanslöst"! Du ids inte citera, av den enkla anledningen att du är för dum för att argumentera.

Och vad inbillar du dig att "vi behöver"? Din nolla!
Var finns substansen menar du? KJ inleder såhär med fet stil:
Citat:
Expressens välbetalda kulturchef Jens Liljestrand ser att läsarna sviker och att hans texter saknar relevans. I somras hetsade han mot äldre vita män. Skogsbränderna var deras fel. Liljestrand kanske inte insåg att han själv var en äldre vit man? En äldre, desperat, gubbsjuk vit man som slog på sina egna bröder. Jag förstår att Liljestrand jagar klick och därför går vilse i sig själv. Det är lätt hänt när man har panik av att verkligheten förändras till något man inte har kontroll på.

Sen klagar hon lite och skriver vidare ”Jag skulle aldrig någonsin vara så osmaklig att jag själv skulle dra upp någons sjukdom som slagträ” men gör det i varje fall. Sen kommer en vägg av värdeladdade ord utan något egentligt sakligt innehåll och påståenden som inte beläggs. (Ja, det finns problem inom vården men att använda invandringen som huvudsaklig förklaring är vare sig tillräckligt eller seriöst.) Sen kommer ännu mer gnäll och anekdotisk bevisföring. Ord som ”ångestvrålen”, ”Stasimetoder”, ”Pravda”, ”ange Anne Frank” och så vidare skapar en bild som hon givetvis vet uppskattas av mindre nogräknade ”systemkritiker”.

Vi behöver en seriös samhällsdebatt – inte populistiska pekoral av detta slag. KJ har funnit en affärsmässig nisch i ”känslobaserad systemkritik”. Det är motbjudande. Undrar hur mycket hon tjänar på sin nya verksamhet.
Citera
2018-12-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Var finns substansen menar du? KJ inleder såhär med fet stil:

Sen klagar hon lite och skriver vidare ”Jag skulle aldrig någonsin vara så osmaklig att jag själv skulle dra upp någons sjukdom som slagträ” men gör det i varje fall. Sen kommer en vägg av värdeladdade ord utan något egentligt sakligt innehåll och påståenden som inte beläggs. (Ja, det finns problem inom vården men att använda invandringen som huvudsaklig förklaring är vare sig tillräckligt eller seriöst.) Sen kommer ännu mer gnäll och anekdotisk bevisföring. Ord som ”ångestvrålen”, ”Stasimetoder”, ”Pravda”, ”ange Anne Frank” och så vidare skapar en bild som hon givetvis vet uppskattas av mindre nogräknade ”systemkritiker”.

Vi behöver en seriös samhällsdebatt – inte populistiska pekoral av detta slag. KJ har funnit en affärsmässig nisch i ”känslobaserad systemkritik”. Det är motbjudande. Undrar hur mycket hon tjänar på sin nya verksamhet.

Du är uppenbarligen en politiskt korrekt fjolle, som inte tål höra sanningen om massinvandringen som systembelastande! Det är inte "seriöst", enligt dig. I ditt tycke kännetecknas väl en seriös samhällsdebatt av att man tiger ihjäl problemen. De problem, som Katerina Janouch ju istället avslöjar. Jag tycker tvärtom att hon ska ha en eloge för sin insats mot FN:s migrationspakt.
Citera
2018-12-09, 21:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du är uppenbarligen en politiskt korrekt fjolle, som inte tål höra sanningen om massinvandringen som systembelastande! Det är inte "seriöst", enligt dig. I ditt tycke kännetecknas väl en seriös samhällsdebatt av att man tiger ihjäl problemen. De problem, som Katerina Janouch ju istället avslöjar. Jag tycker tvärtom att hon ska ha en eloge för sin insats mot FN:s migrationspakt.
Du gör en halmgubbe. Problemen i Sverige orsakas av en dysfunktionell politik, dysfunktionella offentliga verksamheter och dysfunktionella medier. Deras argumentation är osaklig, känslobaserad och präglad av härskartekniker, argumentationsfel och personangrepp. Att försöka bemöta det på samma sätt gör bara saken värre.

Och se på dig själv. Vad tror du att du uppnår med att kalla mig ”för dum för att argumentera” och ”politiskt korrekt fjolle”? Du avslöjar bara att du babblar utan att ha en aning om vad du babblar om. Du bevisar själv att du agerar oseriöst.
Senast redigerad av Totius 2018-12-09 kl. 21:56.
Citera
2018-12-09, 21:59
Medlem
Citat:
Jag tror nog att hon klarar sig utmärkt utan bokturnéer och liknande. Redan i slutet av 90-talet ryktades det att hon tjänat miljoner på telesex-linjer. Om det stämmer, är dock oklart. Men jag tippar att hon idag mycket väl kan vara mångmiljonär.

Expressens biträdande kulturchef Jens Liljestrand ondgör sig över Katerina Janouch. Enligt "henom" ljuger hon och svartmålar Sverige internationellt. Att cancervården inte fungerar i Sverige var enligt "henom" också en "lögn", som gjorde "henom" "äcklad":

https://www.expressen.se/kultur/jens...erina-janouch/

Du har kanske missat KJ's miljonskulder, diverse turer med Kronofogden m.m.?

https://aktuelltfokus.se/kronofogden...h-miljonvilla/

Tittar du på bolag/bolagshistorik är det lika illa där. Hon har säkert försökt få ordning och flyt på saker, men det verkar som resultatet blivit att hon bara grävt sig djupare och djupare ned i problem.

Vi har ju yttrandefrihet i det här landet, så hon är fri att driva sin debatt och sina linjer. Problemet som jag upplever det är att KJ och andra på högerkanten (eller vad man nu ska kalla det) och gelikar som står motsvarande lika långt till vänster-nått (eller inte alls = anarkister) har polariserat debatten till orimliga extremer.

Sverige har ett antal problem att lösa och de kommer inte att lösas av gaphalsar i endera änden av skalan. Men deras volym och budskap gör att många drar sig för att engagera sig, eftersom de inte vill bli förknippade med de här människorna och deras budskap. Det gör att vi riskerar att bli styrda av gapiga minoriteter med högst tveksamma agendor. Det är ett samhälle som i alla fall inte jag vill ha.
Citera
2018-12-10, 13:57
Bannlyst
Nu i lördags kom alltså både hon, demonstrationen och AfS med i 18nyheterna i SvT.
Framgång ?
Citera
2018-12-14, 11:39
Bannlyst
http://katerinamagasin.se/kom-och-de...klockan-15-15/

Kan alltså beskådas live, gapandes i ett sorts röstverktyg. Mikrofonteknik är ofta ett problem
för ovana talare men vem skulle kunna misslyckas med en megafon ? Eller missförstå var
den skall hållas ?
Citera
2018-12-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du har kanske missat KJ's miljonskulder, diverse turer med Kronofogden m.m.?

https://aktuelltfokus.se/kronofogden...h-miljonvilla/

Tittar du på bolag/bolagshistorik är det lika illa där. Hon har säkert försökt få ordning och flyt på saker, men det verkar som resultatet blivit att hon bara grävt sig djupare och djupare ned i problem.

Vi har ju yttrandefrihet i det här landet, så hon är fri att driva sin debatt och sina linjer. Problemet som jag upplever det är att KJ och andra på högerkanten (eller vad man nu ska kalla det) och gelikar som står motsvarande lika långt till vänster-nått (eller inte alls = anarkister) har polariserat debatten till orimliga extremer.

Sverige har ett antal problem att lösa och de kommer inte att lösas av gaphalsar i endera änden av skalan. Men deras volym och budskap gör att många drar sig för att engagera sig, eftersom de inte vill bli förknippade med de här människorna och deras budskap. Det gör att vi riskerar att bli styrda av gapiga minoriteter med högst tveksamma agendor. Det är ett samhälle som i alla fall inte jag vill ha.

Det där är bara vulgärjournalistik av värsta sort. "Miljonskulderna" är inte ens bekräftade. En skatteskuld på halvmiljonen har hon. Om det verkligen medför att KFM säljer hennes villa exekutivt, är väl inte klarlagt.

Du är bara ytterligare ett i raden av PK-hens, som inbillar sig att de har lösningen på alla problem.
Citera
2018-12-14, 22:30
Medlem
Citat:
Det där är bara vulgärjournalistik av värsta sort. "Miljonskulderna" är inte ens bekräftade. En skatteskuld på halvmiljonen har hon. Om det verkligen medför att KFM säljer hennes villa exekutivt, är väl inte klarlagt.

Du är bara ytterligare ett i raden av PK-hens, som inbillar sig att de har lösningen på alla problem.

"Vulgärjournalistik"? Nja, knappast. Titta lite på hennes bolagshistorik och siffrorna där, inte vackert alls. Sanningen är att det gått riktigt dåligt för henne länge (vilket hon gjort allt för att skylla på andra).

I all välmening hoppas jag att hon är noga med hur hon hanterar de pengar hon får via Swish och liknande, för risken är annars att det lär bli nya skatteskulder.

Hon har författat bra barnböcker och de böcker hon skrivit tidigare är helt OK. Som opinionsbildare är hon i mitt tycke en (ganska skränig) populist med bristande omdöme.
Citera
2018-12-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
"Vulgärjournalistik"? Nja, knappast. Titta lite på hennes bolagshistorik och siffrorna där, inte vackert alls. Sanningen är att det gått riktigt dåligt för henne länge (vilket hon gjort allt för att skylla på andra).

I all välmening hoppas jag att hon är noga med hur hon hanterar de pengar hon får via Swish och liknande, för risken är annars att det lär bli nya skatteskulder.

Hon har författat bra barnböcker och de böcker hon skrivit tidigare är helt OK. Som opinionsbildare är hon i mitt tycke en (ganska skränig) populist med bristande omdöme.

Jag tror helgens demonstration på Mynttorget, som Katerina Janouch officiellt organiserar, kommer vara avgörande för henne personligen. Kommer det fler deltagare än förra helgen och den här reflexvästhajpen blir någonting ihållande så har hon nog sitt politiska varumärke säkrat, vilket bäddar för framtida fundraising. Blir det typ 30 pers som står och huttrar samtidigt som hon säger mer radikala saker än tidigare så blir hon väl bara någon Percy Brunström-figur som ingen vill ta i med tång.
Citera
2018-12-15, 09:47
Medlem
Citat:
Läs Totius och Tinuviels nedplockning av "jagärhär" i den speciella tråden. Ett förtjänstfullt jättearbete som givit resultat! Ingen politiskt korrekt fjolle sålunda.
Däremot ha vi mycket olika recept på huru politisk argumentation ska gå till för att väcka de svenska massorna till aktivitet.
Tycker inte man behöver bråka inbördes - den ena använder japansåg den andre fintandad fogsvans men resultatet är tänkt att bli detsamma.
Kommer ihåg när Janouch gav en skojig och besk pik åt vänsterpartiets chilenska som satt på medborgarplatstrappan och raggade afganer. Ann Heberlein blev fullkomligt galen över detta utan särskild anledning. Tre veckor senare skev Heberlein också en krönika som satiriskt granskade afganerna på Medborgarplatsen!
Människor tänker olika och behöver ha politiska budskap serverade oå olika sätt.
Pluralism inom rimliga gränser är vad som måste till i manifestationer som Folkets Demonstration och mynttorgsaktivismen. En självutnämnd maffia som bestämmer vad som får sägas och inte tar död på själva iden med en folklig missnöjesyttring.
FNLgrupperna var ett exempel på från början folkligt missnöje som snabbt styrdes upp av den maoistiske översteprästen Sköld Peter Mathis. De blev stora och i denna organisation fostrades första generationen PK-extremister i konsten att följa sina ledare och konsten att rapa bekräftelseinbringande floskler. Innan de helt dog ut så stödde dessa politiska zombier Pot Pols massavrättningar i Kambodja.

I det nya Sverige behöver vi självständigt tänkande människor. Folk i Ungern tillåts tänka själva. I Sverige och Tyskland är detta inte tillåtet.
Senast redigerad av biomatec 2018-12-15 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in