Citat:
Ursprungligen postat av
LordLancaster
Själv tyckte jag att det var väldigt roligt formulerat. "Det är fruktansvärt när hälsan sviktar"

Verkligen. Janouch framstår verkligen som en av århundradets allra främsta ordkostnärer. Dostojevski, släng dig i väggen för här kommer Katerina!
Citat:
Poängen är att om man lyfter blicken lite inser man att hon ironiserar över själva paraderandet av sjukdomen. Han drar fulla växlar på den och använder den som slagträ mot Janouch.
Jag tror du har fått kronologin baklänges. Janouch gav sig på Ehrenberg i den bloggpost jag länkade till och han gav svar på tal. Sin cancer har han aldrig använt varken som slagträ eller som snyftis. Det är hennes påstående om att han skulle tillfrisknat från en kronisk sjukdom som helt enkelt är jävligt bombat.
Janouch gjorde ju som bekant karriär för cirka tio år sedan som sexolog och feminist. Hon stödde brevbärarna som bojkottade SD. På den tiden kanske hon inte behövde tänka sig för innan hon öppnade käften. Nu har hon ju gjort en 180-sväng och blivit invandringskritiker, men den ovanan har hon inte gjort sig av med.