2018-07-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han utger sig för att vara den morddömde Hellekant med namnet Svensson i varje fall. Undrar om tant Janouch följer honom för att hon tycker att han är så vettig. Hon måste ju veta vem Hellekant är.

"Copyright Hampus Svensson".
http://www.hampushellekant.se/om-hampus/

Han har inte skrivit något på bloggen ännu. Kan vara någon som trollar. Hellekant/trollet verkar mäkta stolt över Janouchs sällskap.

Kanske Janouch inte vet vem Hellekant är? Överskatta inte fru Janouchs bildningsnivå.

Ingen tycks veta vad det blev av den verklige Hampus Hellekant. Kanske han blev civilekonom och är identisk med denne twittrare?
Citera
2018-07-16, 22:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Kanske Janouch inte vet vem Hellekant är? Överskatta inte fru Janouchs bildningsnivå.

Ingen tycks veta vad det blev av den verklige Hampus Hellekant. Kanske han blev civilekonom och är identisk med denne twittrare?
Hon borde känna till honom eftersom han var en följetång i media, först en lång tid efter mordet, sedan kom en påminnelse några år senare när han fuskat sig in på en utbildning (eller om det var två).

Det kan mycket väl vara han. Efter sin radikalisering kanske hon tycker det är kittlande att ha med honom att göra. Sexuellt kanske?
Citera
2018-07-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hon borde känna till honom eftersom han var en följetång i media, först en lång tid efter mordet, sedan kom en påminnelse några år senare när han fuskat sig in på en utbildning (eller om det var två).

Det kan mycket väl vara han. Efter sin radikalisering kanske hon tycker det är kittlande att ha med honom att göra. Sexuellt kanske?

Det kan man kanske tycka, att hon borde göra. Men det var ju många år sedan mordet och fusket.

Vem skulle anstränga sig för att skapa ett trollkonto i denne persons namn? Och varför? Jag har svårt att se ett rimligt motiv. Däremot kanske Hellekant själv ser detta som en form av revansch eller "upprättelse", efter all massmedial smutskastning han fick utstå.

Personligen anser jag att han avtjänat sitt straff. Och jag ser inget fel i att som Janouch ha med honom att göra. Det är ju inte en notorisk pedofil eller salafistisk terrorist vi talar om.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-07-16 kl. 22:20. Anledning: korr
Citera
2018-07-16, 22:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det kan man kanske tycka, att hon borde göra. Men det var ju många år sedan mordet och fusket.

Vem skulle anstränga sig för att skapa ett trollkonto i denne persons namn? Och varför? Jag har svårt att se ett rimligt motiv. Däremot kanske Hellekant själv ser detta som en form av revansch eller "upprättelse", efter all massmedial smutskastning han fick utstå.

Personligen anser jag att han avtjänat sitt straff. Och jag ser inget fel i att som Janouch ha med honom att göra. Det är ju inte en notorisk pedofil eller salafistisk terrorist vi talar om.

Jag tror också att det är Hellekant. Någon invände tidigare att han heter ju Svensson nu, jag kollade Twitter-kontot och konstaterade att det gör han ju indirekt där också.

Det är helt upp till dem. Inget fel alls. För mig får de gärna gifta sig med varandra om de vill.
Citera
2018-07-17, 20:50
Medlem
EnGodForlorares avatar
Vart får kvinnan allt ifrån? Igår skrev hon raljant på sin blogg om Johan Ehrenbergs "tillfrisknande" från cancer!?

Citat:
Dock vill jag gratulera Ehrenberg till hans tillfrisknande. 2016 var han enligt egen uppgift döende i cancer, och det är fruktansvärt när hälsan sviktar. Även där finns stoff till ännu ett reportage i SVT, kanske en serie i flera avsnitt, där läsare ges tips om hur man får hälsan åter, allt gestaltat via Ehrenbergs erfarenheter.

http://katerinamagasin.se/misstankt-...raddfil-i-svt/

Ehrenberg ger idag svar på tal:

Citat:
Hur kan man ens skriva något sånt?

Janouch vet naturligtvis absolut ingenting om min hälsa eller sjukdom, hennes rader är bara hat och förtjänar egentligen inget svar.

Men för dig som stöder ETC kan jag berätta att min sjukdom (den heter Kronisk Lymfatisk Leukemi) är obotlig (hittills) och att den utmärks genom en långsam försämring av blodvärdena. Vid senaste mätningen var mina leukocyter 87,9, det är en kraftig men långsam uppgång från de värden en frisk person har. (det är under 10 då). Varje blodvärdesmätning är en återkommande plåga för mig, en psykisk påfrestning som alla cancersjuka nog känner igen. Jag ser försämringen och är utlämnad till en process jag inte kan påverka. Men samtidigt är det en seger eftersom jag ännu har kraft och styrka kvar att jobba vidare. I bästa fall kan det ta många år till innan jag blir för svag.

https://www.etc.se/blogg/lite-fakta-...cancer-och-etc

Hur är det fatt med Janouch? Att man kan sjunka så lågt...
Citera
2018-07-17, 21:00
Medlem
LordLancasters avatar
Det är väl inte så konstigt att hon sätter fingret på hur vanligt det är med snyfthistorier i dagens samhälle. "Rädda min döende faster i USA, swisha 100 000". Äckliga Facebook-kampanjer som spelar på slugt beräknade strängar. Sedan visade det sig vara en total scam och de köpte wienerbröd för pengarna.

Om han nu själv valt att göra en enorm offentlig grej av sin sjukdom får han väl finna sig i att den diskuteras. Han såg givetvis framför sig ett bekvämt narrativ där han kunde luta sig tillbaka och bara håva in sympatier, ryggdunkningar och i förlängningen status och pengar på sin snyfthistoria. Oavsett om den är sann eller inte.
Citera
2018-07-17, 23:40
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Om han nu själv valt att göra en enorm offentlig grej av sin sjukdom får han väl finna sig i att den diskuteras.

Det får man, men man kan tycka att den som anklagar någon annan för att ljuga om en dödlig sjukdom borde ha något mer än bara tomma beskyllningar att komma med. Kronisk lymfatisk leukemi är som namnet antyder en kronisk sjukdom som man inte tillfrisknar från.
Citera
2018-07-18, 00:05
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det får man, men man kan tycka att den som anklagar någon annan för att ljuga om en dödlig sjukdom borde ha något mer än bara tomma beskyllningar att komma med. Kronisk lymfatisk leukemi är som namnet antyder en kronisk sjukdom som man inte tillfrisknar från.

Själv tyckte jag att det var väldigt roligt formulerat. "Det är fruktansvärt när hälsan sviktar"

Det märks vem som är pennstark Twitter-drottning och vem som är döende i cancer. Eller åtminstone ger intryck av att vara det. Poängen är att om man lyfter blicken lite inser man att hon ironiserar över själva paraderandet av sjukdomen. Han drar fulla växlar på den och använder den som slagträ mot Janouch. Lite som när Bettan (Betnér) lägger upp en tårdrypande bild på Insta och sedan blir skitsur när Aftonbladet återger den.
Citera
2018-07-18, 00:21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Själv tyckte jag att det var väldigt roligt formulerat. "Det är fruktansvärt när hälsan sviktar"

Verkligen. Janouch framstår verkligen som en av århundradets allra främsta ordkostnärer. Dostojevski, släng dig i väggen för här kommer Katerina!

Citat:
Poängen är att om man lyfter blicken lite inser man att hon ironiserar över själva paraderandet av sjukdomen. Han drar fulla växlar på den och använder den som slagträ mot Janouch.

Jag tror du har fått kronologin baklänges. Janouch gav sig på Ehrenberg i den bloggpost jag länkade till och han gav svar på tal. Sin cancer har han aldrig använt varken som slagträ eller som snyftis. Det är hennes påstående om att han skulle tillfrisknat från en kronisk sjukdom som helt enkelt är jävligt bombat.

Janouch gjorde ju som bekant karriär för cirka tio år sedan som sexolog och feminist. Hon stödde brevbärarna som bojkottade SD. På den tiden kanske hon inte behövde tänka sig för innan hon öppnade käften. Nu har hon ju gjort en 180-sväng och blivit invandringskritiker, men den ovanan har hon inte gjort sig av med.
Citera
2018-07-18, 00:50
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Jag tror du har fått kronologin baklänges.

Nej då. Bidragsfuskaren Ehrenberg skrev en hel bok om sin sjukdom och drog mycket uppmärksamhet till den. Det är alltså denna snyfthistoria som Janouch med sällsynt ackuratess ironiserar över. Sedan svarar Ehrenberg henne och går åter in på groteska detaljer om sin sjukdom i ett uppenbart försök att misskreditera Janouch.

Därav slagträ och därav bibehållen kronologi. Ingen DeLorean behövs

Citat:
Hon stödde brevbärarna som bojkottade SD.

Ja? Det är väl högst hedervärt att kunna ändra uppfattning när nya fakta kommer på bordet.
Citera
2018-07-18, 16:38
Medlem
Citat:
Verkligen. Janouch framstår verkligen som en av århundradets allra främsta ordkostnärer. Dostojevski, släng dig i väggen för här kommer Katerina!

Jag tror du har fått kronologin baklänges. Janouch gav sig på Ehrenberg i den bloggpost jag länkade till och han gav svar på tal. Sin cancer har han aldrig använt varken som slagträ eller som snyftis. Det är hennes påstående om att han skulle tillfrisknat från en kronisk sjukdom som helt enkelt är jävligt bombat.

Janouch gjorde ju som bekant karriär för cirka tio år sedan som sexolog och feminist. Hon stödde brevbärarna som bojkottade SD. På den tiden kanske hon inte behövde tänka sig för innan hon öppnade käften. Nu har hon ju gjort en 180-sväng och blivit invandringskritiker, men den ovanan har hon inte gjort sig av med.
Hård kamp mellan Janouch och Ann Heberlein om att vara den obehagligaste kvinnan i landet.
Citera
2018-07-18, 17:04
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hård kamp mellan Janouch och Ann Heberlein om att vara den obehagligaste kvinnan i landet.

För er som vill att kvinnor ska vara fogliga PK-kuttersmycken, kanske

Vi manliga män kan hantera starka kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in