2018-12-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Nej, det var BO

Det är väl MA som i förhör nämner att GS alltid skämtade, och nämner det här som exempel på hans sätt att skämta.
Citera
2018-12-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Det är framtida offer som kommer att lida av en devalvering av konceptet våldtäkt.

...men det hade du förstås inte tänkt på.

Har du läst FUP? Vad är det som har blivit devalverat menar du? Hon säger för helvete tydligt Nej flera gånger, typ 20 gånger. Det är för min del HELT obegripligt hur någon som har läst FUP inte kan komma fram till slutsatsen att GS är något annat än en våldtäktsman som har gjort sig skyldig till ett övergrepp.

Är det så att det fortfarande finns folk 2018 som är av uppfattningen att en våldtäkt måste innehålla våld?? Jag ser i FUP att Monika är av den uppfattningen då hon menar att det inte kan ha skett någon våldtäkt för det skulle hon, som är så lättväckt, ha vaknat av. Herre jävla gud.

För övrigt så är väl GS och MA's alkohol(miss)bruk Krogstockholms sämst bevarade hemlighet.
Citera
2018-12-09, 15:48
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Har du läst FUP? Vad är det som har blivit devalverat menar du? Hon säger för helvete tydligt Nej flera gånger, typ 20 gånger. Det är för min del HELT obegripligt hur någon som har läst FUP inte kan komma fram till slutsatsen att GS är något annat än en våldtäktsman som har gjort sig skyldig till ett övergrepp.

Är det så att det fortfarande finns folk 2018 som är av uppfattningen att en våldtäkt måste innehålla våld?? Jag ser i FUP att Monika är av den uppfattningen då hon menar att det inte kan ha skett någon våldtäkt för det skulle hon, som är så lättväckt, ha vaknat av. Herre jävla gud.

För övrigt så är väl GS och MA's alkohol(miss)bruk Krogstockholms sämst bevarade hemlighet.

Att hon inte lämnade lägenheten vid första inviten gör henne till medverkande.
En våldtäkt är att bli tvingad till sex mot sin vilja.

Devalvera inte konceptet våldtäkt. Framtida offer kommer att få betala priset när ingen tror på ordet våldtäkt längre.
Citera
2018-12-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Håller med som jag förstår dig att även kvinnor måste vara tydliga med vad de vill eller inte. Det går inte att lagstifta som de vore barn vilket samtyckeslagen tangerar. I detta fall tycker jag att brottsoffret hamnade i en så extrem situation att hennes ansträngningar att freda sig mer än nog täcker vad man kan begära.

Ok. Delar kanske inte den känslan fullt med dig. Jag tycker att det ställer orimliga krav på i detta fallet, mannen, att tolka in en vuxes kvinnas agerande som försök att freda sig. När hon skrattandes ber honom att klä av henne t.ex. Går ut och röker tillsammans o.sv. Jag tycker att det finns för många tillfällen och möjligheter att avstyra detta för att anse att hon har gjort anträngningar som täcker vad man kan begära.

Då har jag tagit med i min bedömning att hon M.Ä varken är rullstollbunden eller omyndigförklarad. Betänk även vad som finns i vågskälen och om det är rimligt att ett flerårigt fängelsestraff kan bli aktuellt.

Edit: Skrev fel ang.avklädningen. ”Klä av henne” ska det naturligtvis stå.
Senast redigerad av Siix 2018-12-09 kl. 15:55.
Citera
2018-12-09, 15:58
Medlem
Citat:

Ja, det är så att det finns folk som 2018 forfarande tycker att ett ord som beskriver något blir problematiskt om det plötsligt ska innebära något annat.

Men nu har vi t.ex en lagstiftning som heter oaktsam våldtäkt. Är inte det en oxymoron?

Oaktsam misshandel?
Senast redigerad av Siix 2018-12-09 kl. 16:00.
Citera
2018-12-09, 16:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Om man läser FUP så kan man definitivt ha olika åsikter hur det hela gått till. Bland ett antal nej så finns en hel del konversation som tyder på att det inte är någon våldtäkt.
Citera
2018-12-09, 16:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om man läser FUP så kan man definitivt ha olika åsikter hur det hela gått till. Bland ett antal nej så finns en hel del konversation som tyder på att det inte är någon våldtäkt.
Det är det som gör mig så kluven i detta fall. Får en känsla av att BO både vill och inte vill vara med på detta. Det skummaste i mitt tycke i den här historien är att hon sätter på mobilens inspelningsfunktion i stället för att lämna lägenheten.
Citera
2018-12-09, 16:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vilken äcklig vidrig människa Monika verka vara!

Men det har ju alltid funnits ngt falskt över hennes ögon, lyser inte direkt ödmjukhet över henne!

Skulle tro att hon nog har kört över många människor på sin väg mot framgång!

Nja, hon är väl mer typen som ser till så män kan bete sig hur som helst för att kvinnor bjuder ut sig. Hon är ju frontman för gamla unkna värderingar att män är män och målsägande är då lättfotad.
G är en go göbbe anser M och tjejen en lättfotad som bjuder ut sig, så Monika får se sanningen i vitögat och inte hålla liv i fördomar, och inse vems fel det är då hennes gifta man springer efter andra kvinnor. Sen tror hon att det är på jävelskap för att målsägande är svartsjuk på det hon har till man. Bahahahahahaha. Kanske är han den lättfotade istället. Han älskar mig och marken jag går på och det jag tar i hette det också vilket han inte gjorde den natten då han dyrkade något helt annat. Monika är vad man kan kalla för en förrädare när det gäller att skydda typen av män. Usch !
Citera
2018-12-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag skulle tro att GM:s fru är en del av anledningen till att övergreppen har skett. Är det en gemensam fantasi som på pappret såg erotisk och lyckad ut, men som visade sig vara skitig och sunkig.

En klassisk krydda i förhållandet som kåtheten börjat avta kan vara en gemensam fantasi eller kanske bara i GM:s huvud, att ha en ung vital kvinna som är med i en frivillig trekant, men återigen så gör sig sexuella fantasier bäst i att vara just fantasier.

Att kvinnan försvarar sin man kan ju tyda på att hon någonstans hade godkänt hans försök på att få till en trekant med offret. Jag avskyr nästan frun mer än GM, att hon vittnar till fördel för sin man är ju att med alla medel försöka sänka BO:s trovärdighet.

Jag hoppas att mannen blir dömd och frun förlorar sin verksamhet, har de gemensamt skadat den unga kvinnan så skall de fanimig straffas hårt....

Jag tycker att Monikas kyliga beteende och hur hon skuldbelägger brottsoffret mycket väl kan indikera på att hon mycket väl viste vad som föregicks. De bor på vadå 90 kvm och hon säger själv att hon är extremt lättväckt.

Många i tråden spekulerar om varför hon inte skrek om hon nu blivit våldtagen men i förhören med polisen kan man läsa att bo tankar bara snurrar. Ett tag funderar hon på om Monika har skickat Glenn in till henne eftersom Glenn vill att de ska in till hans kära fru. Om Monika är med på detta övergrepp. Bo vet inte ens där och då vem som först är inne i det rum hon sover i. Hon beskriver situationen som helt sjuk. Med all rätt.

Min uppfattning är att både Glenn och Monika har visat stor respektlöshet mot bo och utnyttjat henne helt hänsynslöst för sina egna behov.
Citera
2018-12-09, 16:39
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 13985-18 Aktbil 46.pdf
Stockholms TR B13985-18 Aktbil 51, maskad.pdf
Stockholms TR B13985-18 Aktbil 48, Maskad.pdf
Stockholms TR B13985-18 Aktbil 50, maskad.pdf
Stockholms TR B13985-18 Aktbil 49, Maskad.pdf

FUP igen
Citera
2018-12-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det är det som gör mig så kluven i detta fall. Får en känsla av att BO både vill och inte vill vara med på detta. Det skummaste i mitt tycke i den här historien är att hon sätter på mobilens inspelningsfunktion i stället för att lämna lägenheten.

Hon säger i förhör att hon var rädd han gick tätt bakom henne in. Snabbt tryckte hon på videoinspelningen på sin tel. Vilket hon också fått visa i förhör och det gick snabbt. Sen gömmer hon den och är livrädd att Glenn ska upptäcka den.
Tror du han låtit henne lämna lägenheten ? Hon beskriver själv att hon är rädd och tycker att Glenn beter sig som en helt annan person.
Citera
2018-12-09, 16:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hon säger i förhör att hon var rädd han gick tätt bakom henne in. Snabbt tryckte hon på videoinspelningen på sin tel. Vilket hon också fått visa i förhör och det gick snabbt. Sen gömmer hon den och är livrädd att Glenn ska upptäcka den.
Tror du han låtit henne lämna lägenheten ? Hon beskriver själv att hon är rädd och tycker att Glenn beter sig som en helt annan person.
Ja det här hade jag förstått om det bara varit dom två i lägenheten. Nu var det ju inte så utan hon hade snabbt fått hjälp om hon skrikit. Sonen sov i sitt rum och M i sin(deras) säng.I en lägenhet på 90m2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in