2018-12-05, 14:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Den hade jag glömt bort. Å andra sidan kompenserar disharmonin under Mourinho nästan lika mycket som det på pappret mer stjärnspäckade laget väger upp. United har väl en del skadeproblem i backlinjen också?
En del? Har väl typ bara en mittback tillgänglig. Mannen med grimaserna. Phil jones. Om nu inte rojo har återhämtat sig? Annars kanske det blir ångloken matic och mctominay bredvid phil som ställs mot geparden på topp för arsenal. Å andra sidan brukar väl arsenal ha det jobbigt mot lag som spelar pulis fotboll.
Citera
2018-12-05, 19:44
Avstängd
Halloween2s avatar
Neymar blev frågad om att spela i PL , "alla stora spelare borde ha spelat i PL" vore kul och se honom i England och få möta de hårda backarna i en mindre trevlig miljö för sydamerikaner.

Han tippade även top 4 för PL och underskattar verkligen Liverpool och höjer United till skyarna.

1 City
2 United
3 Chelsea
4 Spurs

😅
Citera
2018-12-05, 20:38
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
En del? Har väl typ bara en mittback tillgänglig. Mannen med grimaserna. Phil jones. Om nu inte rojo har återhämtat sig?

Jones saknas tydligen. Däremot startar Smalling, Bailly och Rojo så de verkar vara fit for fight.
Citera
2018-12-05, 23:25
Medlem
LordLancasters avatar
Guendouzi ser ju svinbra ut för att bara vara 19. Tror på en riktigt stor framtid för honom.
Citera
2018-12-06, 13:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ralph hassenhutl tar över southampton. Låter bra mycket mer i linje med rekryteringarna av koeman och pocchetino jämfört med pellegrino och mark hughes. Gillar det. Blir nog bra på sikt. Och ja jag har säkert stavat fel på både det ena och det andra namnet, men pallar inte titta upp

Annars är det kul att se wolves vara tillbaka på Champions league vägen med seger igår. Blev dock man utd-arsenal för mig och vilken match!Ok kanske inte bäst kvalite men händelserikt intensivt. Väldigt mycket premier league över den.

Såg annars en artikel på the guardian som frågade sig om the championship är englands bästa liga? Skulle formulera om det. Det är englands roligaste liga. Så otroligt oberäknelig. Omöjligt att tippa och lag går från kris till succe på några veckor. Ta qpr tex. Clownen mclaren hånad efter 0-7 tror jag det var mot west brom. Långt ned i botten. Nu är dem med i play off striden. Fotbollen är rolig intensiv och bra mycket mer allsidig än folk kanske tror. Mycket att man går på gamla klassiska mycket långbollar och kamp men är så mycket mer än så nu. Bielsa i ligan. Men många brittiska tränare är mer internationella nu också. Tänker typ lampard och hans derby. Eller potter och hans swansea.
Citera
2018-12-06, 16:02
Moderator
zanteras avatar
Championship har fått en hel ny charm senaste åren i takt med att PL blivit mer och mer globalt. Den där charmen som fanns hos flera lag med en grupp egna brittiska spelare (blandat med några utländska) är borta nu då många lag bara köper utländska spelare. Championship har såklart utländska spelare också men känns som den brittiska stilen finns kvar i den ligan.
Citera
2018-12-06, 18:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Championship har fått en hel ny charm senaste åren i takt med att PL blivit mer och mer globalt. Den där charmen som fanns hos flera lag med en grupp egna brittiska spelare (blandat med några utländska) är borta nu då många lag bara köper utländska spelare. Championship har såklart utländska spelare också men känns som den brittiska stilen finns kvar i den ligan.
Ja championship är lite det premier league borde vara. Dem har fått in en hel del fina influenser utifrån men har ändå behållit den brittiska själen. Allt från arenor. Publiken. Kampen på och utanför planen. Ovissheten. I premier league är det nya moderna skitarenor. Emirates. London olympic stadium. Och nu säger vi hejdå till gamla klassiska white hart lane också för något nytt trist modernt spektakel. Tabellen vet vi ju hur den blir. Med ett undantag (leicester säsongen). Pengarna flödar och nu är det mest bara utländskt. Chelsea har tex inte en enda engelsman i startelvan.

Nä har blivit mer och mer championship för egen del på helgerna framför premier league. Kommande omgång inleds ju nu på fredag med ett hett birmingham derby. West brom-Aston villa. Två lag som slåss om play off platserna. Juve-Inter samtidigt? Who cares juve har redan lunkat hem ligan ändå.
Citera
2018-12-06, 18:19
Avstängd
Halloween2s avatar
Viktiga poäng för Wolves igår, vad pysslar Chelsea med? Deras anfallare som inte gör sitt jobb? Alonso var tydligen långsammare än långsammast igår.

Till er som nydligen pratat om CS, är det lika enkelt att strema som vanliga matcher i PL? Man blir ju smått sugen på att titta nu i vinter kylan
Citera
2018-12-07, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Tycker Salah har varit helt okej ändå. Mané är ojämn och när han är dålig är det ingen fart alls i Liverpools anfallsspel när han tar fel beslut och slår usla passar konstant.

Firmino kan spela 90 minuter utan att man märker att han är på planen. I synnerhet när han spelade på topp de sista matcherna var han nog inte ens i bild på hela matchen.

Tycker ändå Mane har varit den bästa av dom 3. Han behöver bara jobba mycket med sista delen. Speciellt avslut men även bollbehandling.

Firminho nätade nu sist mot Burnley vi får hoppas det börjar lossna för honom nu..

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Å andra sidan så tar man mer poäng nu än vad man gjorde förra säsongen.
5 insläppta mål säger väl det mesta.

Sant, kanske för hård analys av mig. Man har släppt in minst mål av alla lag i Europa har jag för mig? Det jag menar är att om man får igång offensiven bara några nivåer högre kan detta bli riktigt bra. Det finns väldigt mycket offensiv i detta Liverpool. Tycker andra halvlek mot Burnley visar det.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Att Salah promenerar av banan när Liverpool jagar mål och surar som en liten bebis är fan oacceptabelt. Han får vara sur på sin insats, att han blir utbytt, whatever - men när ditt lag jagar mål sätter du fart under fötterna. Att demonstrativt lämna banan i snigelfart är att skita på laget.

Tycker överlag att förra säsongen verkar ha stigit Mane och Salah åt huvudet lite grann. Egyptens Messi ska göra det själv hela tiden, och Mane med nummer 10 är ute efter att bevisa att han är minst lika bra som Salah. Båda är ruskigt målkåta och spelar lite för mycket för sig själva ibland.

Salah är en spelare med spetskompetens (speed, hitta lägen, tajma löpningar) men är i stora drag en ganska medioker spelare. Att han var fenomenal i fjol handlade om formtopp plus att Liverpool spelade ett spel som passade honom som hand i handsken. Han är inte, och kommer aldrig bli, en av världens bästa. För mig är Mane en klart bättre spelare (bättre teknik, har bättre vänsterfot än Salah har höger). Får man 150 mille för Salah till Real Madrid är det en nobrainer, sälj och låt Shaqiri plus typ Pulisic ersätta.

Riktigt skönt med segern igår. Alla haterz var redo att vältra sig i skadeglädje över uteblivna poäng, men istället fick de käka i sig att Origi fixade poängen. Inte helt orättvist, inte helt rättvist heller kanske. Nu gnäller de på tillägg på övertiden (som var helt motiverad, med byten och skador och uppehåll) och att Klopp rusade in på banan (han kommer nog straffas för det) bara för att ha nånting att gnälla på.

Tyvärr lutar det åt att Liverpool bara kommer tvåa bakom fenomenala City. Men jag har goda förhoppningar att man kan slå Napoli och ta sig vidare i CL iaf.

Jag håller med dig om att det var dåligt att han lunkade segt av från planen men samtidigt har man en viss förståelse för hans besvikelse. Tycker Firminho var usel mot Everton och borde ha bytts ut istället.

Jag håller med dig om att Mane har varit en bättre spelare denna säsongen och hans känns farligare men svårt att säga att han är en bättre spelare än Salah. Båda har blivit kända och hypade som fan på kort tid det har nog bidragit att båda vill det lilla extra men det kanske inte alltid blir så bra..

Salah är inte medioker men han kommer aldrig ha en säsong som förra året men han är fortfarande väldigt het. Hans avslut är dock svagare i år, men han är ruskigt stark tar emot boll rör på sig skapar ytor åt sina lagkamrater. Jag vill absolut inte sälja Salah till Real och tror du få av Liverpool suppotrar som känner så.
Citera
2018-12-07, 03:35
Medlem
LFCYNWAs avatar
Trevligt att fler i tråden har börjat följa Championship mer och mer.

Mycket trevligt schema för Leeds kommande fem och nu får jag nog komma krypandes och säga att Leeds är på riktigt den här säsongen. Fortfarande svårt att övertyga i match efter match men man tar sina poäng och för en gångs skull så ser det bra ut i försvaret. Som vanligt kan alla slå alla men det känns som vi har ett antal lag som är en nivå upp.

Mycket trevlig match på fredag med ett West Midlands derby Kl 21:00 WBA - Villa.

Även en mycket intressant match på lördag kl 16:00 med hemmastarka Wigan som tar emot ett fartfyllt och roligt spelande Derby. Kan nog bli en riktigt bra match.
Citera
2018-12-07, 14:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Viktiga poäng för Wolves igår, vad pysslar Chelsea med? Deras anfallare som inte gör sitt jobb? Alonso var tydligen långsammare än långsammast igår.

Till er som nydligen pratat om CS, är det lika enkelt att strema som vanliga matcher i PL? Man blir ju smått sugen på att titta nu i vinter kylan
Viasat visar ju championship annars. Men du kanske inte har dem kanalerna. Annars så är ju utbudet bland streams inte lika stort och lättillgängligt tyvärr som i premier league där man lätt hittar alla matcher. Utan det är ofta några få av matcherna som startar samtidigt iallafall man kan se. Matcherna som inte krockar brukar dock vara lätta att streama. Själv använder jag hesgoal, eller cricfree för streams, även om jag när det gäller championship nöjer mig med dem matcherna som viasat visar. Tyvärr har viasat ganska dåliga matchval kl 16 tycker jag, men det kanske dem inte bestämmer utan är rättighetsskäl.

Och vad pysslar chelsea med? Ja du hazard har väl inte gjort mål på typ 10 matcher. Som jag varit inne på tidigare, vem utan han ska producera? Anfallarna gör ju inga mål. Willian gör inte mycket. Pedro gör ju ganska bra med mål visserligen. Mittfältarna är inga poängspelare. Alldeles för beroende av hazard.
Citera
2018-12-07, 19:45
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Trevligt att fler i tråden har börjat följa Championship mer och mer.

Mycket trevligt schema för Leeds kommande fem och nu får jag nog komma krypandes och säga att Leeds är på riktigt den här säsongen. Fortfarande svårt att övertyga i match efter match men man tar sina poäng och för en gångs skull så ser det bra ut i försvaret. Som vanligt kan alla slå alla men det känns som vi har ett antal lag som är en nivå upp.

Mycket trevlig match på fredag med ett West Midlands derby Kl 21:00 WBA - Villa.

Även en mycket intressant match på lördag kl 16:00 med hemmastarka Wigan som tar emot ett fartfyllt och roligt spelande Derby. Kan nog bli en riktigt bra match.
West Bromwich …
21 : 00
Aston Villa

Idag är den något och se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här