Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Tycker Salah har varit helt okej ändå. Mané är ojämn och när han är dålig är det ingen fart alls i Liverpools anfallsspel när han tar fel beslut och slår usla passar konstant.
Firmino kan spela 90 minuter utan att man märker att han är på planen. I synnerhet när han spelade på topp de sista matcherna var han nog inte ens i bild på hela matchen.
Tycker ändå Mane har varit den bästa av dom 3. Han behöver bara jobba mycket med sista delen. Speciellt avslut men även bollbehandling.
Firminho nätade nu sist mot Burnley vi får hoppas det börjar lossna för honom nu..
Citat:
Ursprungligen postat av
torrenttobbe
Å andra sidan så tar man mer poäng nu än vad man gjorde förra säsongen.
5 insläppta mål säger väl det mesta.
Sant, kanske för hård analys av mig. Man har släppt in minst mål av alla lag i Europa har jag för mig? Det jag menar är att om man får igång offensiven bara några nivåer högre kan detta bli riktigt bra. Det finns väldigt mycket offensiv i detta Liverpool. Tycker andra halvlek mot Burnley visar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Att Salah promenerar av banan när Liverpool jagar mål och surar som en liten bebis är fan oacceptabelt. Han får vara sur på sin insats, att han blir utbytt, whatever - men när ditt lag jagar mål sätter du fart under fötterna. Att demonstrativt lämna banan i snigelfart är att skita på laget.
Tycker överlag att förra säsongen verkar ha stigit Mane och Salah åt huvudet lite grann. Egyptens Messi ska göra det själv hela tiden, och Mane med nummer 10 är ute efter att bevisa att han är minst lika bra som Salah. Båda är ruskigt målkåta och spelar lite för mycket för sig själva ibland.
Salah är en spelare med spetskompetens (speed, hitta lägen, tajma löpningar) men är i stora drag en ganska medioker spelare. Att han var fenomenal i fjol handlade om formtopp plus att Liverpool spelade ett spel som passade honom som hand i handsken. Han är inte, och kommer aldrig bli, en av världens bästa. För mig är Mane en klart bättre spelare (bättre teknik, har bättre vänsterfot än Salah har höger). Får man 150 mille för Salah till Real Madrid är det en nobrainer, sälj och låt Shaqiri plus typ Pulisic ersätta.
Riktigt skönt med segern igår. Alla haterz var redo att vältra sig i skadeglädje över uteblivna poäng, men istället fick de käka i sig att Origi fixade poängen. Inte helt orättvist, inte helt rättvist heller kanske. Nu gnäller de på tillägg på övertiden (som var helt motiverad, med byten och skador och uppehåll) och att Klopp rusade in på banan (han kommer nog straffas för det) bara för att ha nånting att gnälla på.
Tyvärr lutar det åt att Liverpool bara kommer tvåa bakom fenomenala City. Men jag har goda förhoppningar att man kan slå Napoli och ta sig vidare i CL iaf.
Jag håller med dig om att det var dåligt att han lunkade segt av från planen men samtidigt har man en viss förståelse för hans besvikelse. Tycker Firminho var usel mot Everton och borde ha bytts ut istället.
Jag håller med dig om att Mane har varit en bättre spelare denna säsongen och hans känns farligare men svårt att säga att han är en bättre spelare än Salah. Båda har blivit kända och hypade som fan på kort tid det har nog bidragit att båda vill det lilla extra men det kanske inte alltid blir så bra..
Salah är inte medioker men han kommer aldrig ha en säsong som förra året men han är fortfarande väldigt het. Hans avslut är dock svagare i år, men han är ruskigt stark tar emot boll rör på sig skapar ytor åt sina lagkamrater. Jag vill absolut inte sälja Salah till Real och tror du få av Liverpool suppotrar som känner så.