Citat:
Ursprungligen postat av
Clarabesched
Du ljuger om vad jag sagt, du övertolkar och lägger ord i munnen på mig. Ohederligt är bara förnamnet. Om du inte kan argumentera på ett intellektuellt hederligt sätt så faller din trovärdighet till noll i mina ögon.
Det är omöjligt att med faktiska verifierbara data försöka övertyga någon som bestämt sig för att det är "ett gemensamt familjemord" och inte accepterar att andra ser detaljer som pekar i en annan riktning.
Du får gissa precis vad du vill för mig. Du får vara helt övertygad om vad du vill för mig. I couldn't care less! Men låt bli att påstå saker om mig som du helt saknar underlag för. Jag är i tråden på exakt samma villkor som du. Du bestämmer inte vad som får skrivas eller inte skrivas. Du är inte någon censor eller moderator här.
Vad du har för anledning att hoppa på mig som du gör har jag ingen aning om. Men jag anser att du ska ta och fundera över vad du håller på med.
Du har tänkt, du resonerar klokt och logiskt och du skriver bra!
Det stör tydligen. Det finns sällsynta aparta personligheter som får en kick av att trampa på någon annan och bara därför hänger här. Men strunt i dessa provokationer. Ignorera ignorera ....
För att återgå till vem och varför man larmade polisen
måste det helt enkelt funnits väldigt stora misstankar att något inte stod rätt till med Oskar.
Att chefen ringer honom när han inte kommer är rimligt, att chefen ringer Hanna om han har hennes nummer är också rimligt. Att chefen kanske till och med sätter sig i en bil och åker hem till Oskar är ovanligt, men kanske inte helt orimligt.
Men att chefen ringer polisen och har tillräckligt med argument för att få dit polisen och få dem att slå sönder fönster och bryta sig in, sticker ut.
Oskar hade då bara varit försvunnen någon halv-trekvarts dag från jobbet.
Antingen syntes något genom fönstret eller så hade chefen väldigt bra skäl och argument för att misstänka att något allvarligt hänt. Enligt tråduppgifter var alla gardiner fördragna. Då gick det kanske inte ens att se in.
Kvarstår att Oskars beteende sista tiden då måste stuckit ut rejält på jobbet.
Undrar på vilket sätt? Att barnen varit sjuka en tid var välkänt, men det måste ha varit mer som synts och märkts på Oskar helt enkelt.
”Sista tiden förtjänade inte du”.