2019-01-12, 19:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

Mitt fetade. Det tror jag också. Jag tror inte att det var enbart för att underlätta för anhöriga, men att det var viktigt i sig.
Ja, det är namnteckningarna i sig, och inte omtanken om de efterlevande som är av vikt här. Innehållet i testamentet bekräftar att båda har varit eniga i beslutet att utplåna familjen.

Och vari ligger logiken i att visa omsorg gentemot sina släktingar och MF, men inte flickorna...
Citera
2019-01-12, 20:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, det är namnteckningarna i sig, och inte omtanken om de efterlevande som är av vikt här. Innehållet i testamentet bekräftar att båda har varit eniga i beslutet att utplåna familjen.

Och vari ligger logiken i att visa omsorg gentemot sina släktingar och MF, men inte flickorna...

Omsorgen om flickorna kan ju ha varit att skona dem från jordelivet. Det fanns ju ingen framtid eller livskvalité, för någon av dem, enligt föräldrarna.
Citera
2019-01-12, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Omsorgen om flickorna kan ju ha varit att skona dem från jordelivet. Det fanns ju ingen framtid eller livskvalité, för någon av dem, enligt föräldrarna.

Ja, man måste ha huv'et rätt långt upp i arslet för att inte inse att det fanns inslag av omsorg i flera av föräldrarnas beslut. Sen att omsorgen var bisarr, patologisk och missriktad är en helt annan historia. Det är nog svårt att se där inne i mörkret.
Citera
2019-01-12, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Hanna svävar som en osalig ande genom tråden som folk av någon outgrundlig anledning fyller med godhet, när sanningen är att hon är en barnamörderska. En barnamörderska som till skillnad från sin man var helt passiv i att försöka hjälpa sina flickor. En barnamörderska som lät sin make ensam fara runt och söka hjälp till sina barn. En barnamörderska som inte ens hjälpte till med möten i skolan. En barnamörderska som inte var engagerad i sina döttrars fritidsintressen till skillnad från Oskar. En barnamörderska som till skillnad från hennes make det inte finns en enda kärleksfull beskrivning om utanför denna sekttråd. Ingen, ingen, har velat nyansera upp bilden av Hanna barnamörderskan. Man måste fråga sig varför. Folk som kände henne var kanske inte så förvånade trots allt? Hon gav kanske inte ett särskilt sympatiskt intryck? Hon kanske rent av var en elak och grinig fan?

Man hittar heller inte några känslor för barnen från Hannas sida till skillnad från hennes make som dedikerar sin momsskrift till sina döttrar med orden: Skriften tillägnas mina älskade döttrar, Agnes och Moa.

Men trots denna duktiga, kärleksfulla och begåvade mans alla förtjänster inom det yrkesmässiga och som engagerad förälder, får man konstatera att han tillsammans med sin försoffade och oföretagsamma hustru, gemensamt och i samförstånd mördade sina två barn. I skenet av det kommer alla hans tidigare förtjänster på skam.

Men att fylla en slö, passiv och drönig barnamörderska med positiva ordalag är också en skam, för att inte säga sinnessjukt.

Jo men tjena LeffeGW.P att HB är barnmörderska har du dravlat om nu i ett år.
Hade barnen droger i sig? Vad är din agenda egentligen? 51 inlägg på mindre än två dygn låt oss få höra nu
Gör man ett brott gör man kanske fler
Svaret har bara du Leffe
Senast redigerad av Zingoos 2019-01-12 kl. 21:09.
Citera
2019-01-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jämfört med O´s tidigare signaturer så ser den sista underskriften påtagligt hård och kantig ut, rentav "kokande"?
Missan: "Jag reagerade redan då . Och berättade det för min partner redan då.
Hans kokande var inte inom normalvariation.
Han höll sig på nåt sätt men jag märkte att han fick verkligen anstränga sig för det."

O´s kokande avsåg dottern. Hur kom hans bristande förmåga att hålla inne med ett raseri, till uttryck i hemmiljön - Tyranni och lavetter? Och inte lär den långa julledigheten med hela familjen tätt inpå ha bidragit till att lugna hans överhettade hjärna.

Rockkungens uttalande ang ett par trådsanningar:

"- Någon film video fanns inte -"

"- Hanna hade ingen Cancer -"

"- Hanna har inte skrivit något handskrivet brev
- Det är skrivit några få rader utryckt från
- Dator vem som skrivit ut det vet ingen
- varken föräldrar , syskon etc har läst det
- Brevet som så mycket annat är fortfarande på analys....................
- Någon video skickad till föräldrarna existerar inte..........
- Det är påhittat av postare -"

Narcissister kokar av ilska och visar det öppet för dem som irriterar dem, det vill säga uttrycker en egen åsikt. Det handlar om makt. Morden är den yttersta maktdemonstrationen, det vill säga motpolen till omsorg.

Som letsdoit sett, Hannas underskrift stöter i mot något, en papperskant. Övertygad om att O lade fram flera kopior på utskriften för förvaring i bankfack med mera... och det understa bladet var av annat slag. Det som skulle användas för att göra H till medskyldig.

O hade brinnande motiv för att mörda sin familj. Den gick inte längre att hålla i schack. Våldet och oordningen hemma talar för att alla kämpade för sina liv, men O var starkast. H och A tog lugnande för att klara av dramatiken, men O överlistade dem. När de gick och lade sig ströp han dem, överrumplade dem...

Den som har något att förlora på om sanningen kommer fram är den som utfärdade ME-intyget på lösan grund. Att skolan noterade att det var något fel inne i familjen, men inte på barnen, gör att skolan också kan fällas för att ha underlåtit att hjälpa barnen via socialen. Skolan skulle ha vidtagit åtgärder för länge sedan!
Senast redigerad av rappytt 2019-01-12 kl. 21:56.
Citera
2019-01-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Japp och det var nog en av orsakerna att polisen kände sig så trygg med sin medgärningsmannaskapsbedömning. Kan man under en längre tid drista sig till att på allvar planera för sina barns död utan att dra i nödbromsen, är själva dödandet den mindre komponenten i sammanhanget. Att sedan folk i tråden bedrar sig med Törnrosasagor om att den ena var mer drivande än den andra eller att någon drog sig ur i sista stund; trots att inget tyder på det; handlar bara om en psykologisk brist i att ta in det evidenta och förfärliga. En del människor (Hanna och Oskar) ljuger för sig själva för att kunna fly med barmhärtighet som alibi, andra ljuger för sig själva (Hannamördarkramarna) för att kunna stanna kvar och stå ut med världens elände. I det perspektivet är det senare att föredra även om också det vittnar om en primitiv försvarsstruktur.

Jag tror att de flesta av dina drygt 50 inlägg har skrivits på detta tema, det vill säga utifrån din negativa uppfattning om de som du kallar för "Hannamördarkramare."

Jag har dock inte på länge sett något inlägg som verkar vara skrivet av "Hannamördarkramare" - det temat verkar för närvarande tämligen frånvarande i tråden. Det får mig att undra: vad är det du försöker säga egentligen?

Jag frågar enbart av nyfikenhet.
Citera
2019-01-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och under täckpapperet låg det testamente som HB trott sig ha signerat. - Allt tog sedan OH hand om och stoppade ned i sin inbrottssäkra dokumentportfölj.

HB och OH litade på varandra.

Det behöver inte ha varit ett täckpapper ens. O kan ha lagt fram ett antal kopior av varje handling. En för bankfacket, en för kassaskåpet, en för skrivbordslådan. Kopian underst var dock inte samma utskrift som den översta...?

Kan du lägga in filen/en bild på O:et som är avhugget i ovankant?
Citera
2019-01-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Narcissister kokar av ilska och visar det öppet för dem som irriterar dem, det vill säga uttrycker en egen åsikt. Det handlar om makt. Morden är den yttersta maktdemonstrationen, det vill säga motpolen till omsorg.

Som letsdoit sett, Hannas underskrift stöter i mot något, en papperskant. Övertygad om att O lade fram flera kopior på utskriften för förvaring i bankfack med mera... och det understa bladet var av annat slag. Det som skulle användas för att göra H till medskyldig.

O hade brinnande motiv för att mörda sin familj. Den gick inte längre att hålla i schack. Våldet och oordningen hemma talar för att alla kämpade för sina liv, men O var starkast. H och A tog lugnande för att klara av dramatiken, men O överlistade dem. När de gick och lade sig ströp han dem, överrumplade dem...

Tror att Os släkt är ett gäng narcissister och för att riktigt stävja familjen vände sig O till sjukhus för att få en diagnos på barnen. Han kunde inte förstå att barnen blev utmattade psykiskt av hans terrorvälde. Så där ja, nu är jag klar med vad som hände. Enda frågetecknet är det ihärdiga försvarandet av brottslingen O och att polisen inte studerat breven lika noga som letsdoit. Familicide med två beslutsfattare? Bah!
Hur jag än läser, funderar och tänker så hamnar jag alltid i samma tanksfär som du rappytt! Du har ett rörligt intellekt och vrider och vänder på de fakta vi har. Så intressant att läsa dina reflekterande inlägg. Jag är glad du finns kvar i tråden!
Citera
2019-01-12, 21:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det behöver inte ha varit ett täckpapper ens. O kan ha lagt fram ett antal kopior av varje handling. En för bankfacket, en för kassaskåpet, en för skrivbordslådan. Kopian underst var dock inte samma utskrift som den översta...?

Kan du lägga in filen/en bild på O:et som är avhugget i ovankant?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FE3scP5eebc% 2FHandling.pdf
Citera
2019-01-12, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag tror att de flesta av dina drygt 50 inlägg har skrivits på detta tema, det vill säga utifrån din negativa uppfattning om de som du kallar för "Hannamördarkramare."

Jag har dock inte på länge sett något inlägg som verkar vara skrivet av "Hannamördarkramare" - det temat verkar för närvarande tämligen frånvarande i tråden. Det får mig att undra: vad är det du försöker säga egentligen?

Jag har sett att du i tråden vid upprepade tillfällen förnekat det uppenbara när kloka och nyktra skribenter påpekar biasen som härskar i tråden. Visserligen lugnt, sakligt och nedtonat, men hela tiden i samma riktning och med samma agenda. Jag har däremot aldrig sett dig bekräfta något som talar i den riktningen, ens när tilltagen varit vulgärt explicita. Så att du fallerar att se det även nu när jag tar upp det, är föga förvånande.

Att många funkar på detta sätt råder det alltså ingen tvekan om, något många har påtalat genom hela tråden. Frågan är snarare varför du förnekar det. Är det en medveten agenda, eller tillhör du i själva verket samma sekteristiska bubbla men med en mer nedtonad profil än de du försvarar.

Och ja, jag frågar också enbart av nyfikenhet.
Citera
2019-01-12, 22:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, man kan föreställa sig en papperskant som döljer "Undertecknat" och har placerats direkt under; det skulle förklara linjernas rundning.
Citat:
Finns postare som har talat om oordning i huset och "Elli" har hintat om det. Det faktum att samtliga har bragts om livet med samma metod talar för att de med största sannolikhet har kämpat för sina liv och det i sig torde ha ställt till oreda runtomkring. Sannolikheten för att dåden har kunnat utföras i tysthet är låg, med två fullt medvetna och en halvt medveten.
Citat:
Tror att Os släkt är ett gäng narcissister och för att riktigt stävja familjen vände sig O till sjukhus för att få en diagnos på barnen. Han kunde inte förstå att barnen blev utmattade psykiskt av hans terrorvälde. Så där ja, nu är jag klar med vad som hände. Enda frågetecknet är det ihärdiga försvarandet av brottslingen O och att polisen inte studerat breven lika noga som letsdoit. Familicide med två beslutsfattare? Bah!
A sägs ju ha blivit sjuk av en borreliainfektion efter fotbollslägret -15 - med restsymtom som satt i? Ingen aning. Skåne har tydligen stora problem med fästingar.

M´s insjuknande kan man med rätta ifrågasätta.
Citera
2019-01-12, 22:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam

Det kan väl inte ha undgått dej att stordelen av de som skriver här vill ha det till att H skulle vara oskyldig. Jag är själv kvinna men tycker det här går till överdrift. Allt kan inte alltid vara mannens fel. I det här fallet har ju dessutom polisen gått ut med info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in