2018-12-08, 10:09
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det enda sättet att "förklara" det är att säga att hon inte trodde att hon skulle bli tagen på allvar, att han skulle släppas efter förhör - att hon ville tvåla dit honom, helt enkelt.
Dra en lögn då troligtvis.

Om man skall ta hänsyn till antaglig ångest etc så kan vi jämföra med om man blir påkörd av en bil och i ambulansen googlar skadestånd. Det borde enligt mig inte finnas sådana tankar så nära inpå traumat.
Citera
2018-12-08, 10:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Dra en lögn då troligtvis.

Om man skall ta hänsyn till antaglig ångest etc så kan vi jämföra med om man blir påkörd av en bil och i ambulansen googlar skadestånd. Det borde enligt mig inte finnas sådana tankar så nära inpå traumat.
Håller med, det luktar lite illa. Det är nog så enkelt att J är en kvinna man bör hålla sig undan när det kommer till sex och relationer, jag tror hon är ganska personlighetsstörd. Sådana kan också våldtas, förstås.
Citera
2018-12-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
En våldtäkt är dödsångest, känslan, paniken, dödsångesten, overklighetskänslor för den våldtagna kan likställas med andras panik och dödsångest i andra situationer.

Livet i en liten box. Hur känns det?

Tänk lite på begreppet ”oaktsam väldtäkt”. Eller ”samtyckeslagen”.

Tror du att dessa har hittats på för att alla ”våldtäkter” som vi nu ska döma ut straff för stämmer in på din beskrivning av de känsloregister du målat upp här ovan?

Edit: Har du själv blivit våldtagen på riktigt? Är det så? Om det är fallet så finns det ju faktiskt en förklaring till ditt beteende. Du bör söka hjälp omedelbart, är mitt råd till dig, om det stämmer.
Senast redigerad av Siix 2018-12-08 kl. 10:16.
Citera
2018-12-08, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Livet i en liten box. Hur känns det?

Tänk lite på begreppet ”oaktsam väldtäkt”. Eller ”samtyckeslagen”.

Tror du att dessa har hittats på för att alla ”våldtäkter” som vi nu ska döma ut straff för stämmer in på din beskrivning av de känsloregister du målat upp här ovan?

Edit: Har du själv blivit våldtagen på riktigt? Är det så? Om det är fallet så finns det ju faktiskt en förklaring till ditt beteende. Du bör söka hjälp omedelbart, är mitt råd till dig, om det stämmer.

Våldtäkt eller sexuellt övergrepp? GS har gjort saker som kan likställas med våldtäkt. Grova sexuella övergrepp där BO säger NEJ flera ggr. Hon ville inte bli slickad på något sätt, eller ville inte knulla. Samtyckeslagen är glasklar. Minst 2 års fängelse blir det.
Citera
2018-12-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det finns så mycket i det här. Så mycket skumt. BO sitter alltså och Google-söker
på incestporr/styvpappa-sex strax innan hon beger sig hem till paret Sch*ller.
I förhöret säger hon att det känns som incest-porr med en pappa när snuske-Glenn
står där och tar för sig.
Kan nån tolka detta?

Det var väl ändå morgonen efter ? Oavsett så kan det finnas många anledningar. Chock, ett sätt att försöka förstå vad man varit med om. Hon sätter ord på den känslan hon upplever. Incest porr.
Vilket egentligen inte alls är särskilt svårt att förstå. Hon känner sig trygg i deras hem. Glenn och Monika är vänner med hennes familj och de har gemensamma bekanta. De är dessutom hennes arbetsgivare. Hon beskriver i förhör att hon ser dom som en familj. Sonen är hemma. Hon får sova i ena dotterns säng.

När Glenn sen med hela sin tyngd pressar sig emot henne naken under morgonrocken i en 90 säng så är det väl just det han gör - tar för sig. Hon säger nej. De har aldrig tidigare kysst eller haft en sexuell relation. Hon försöker även i denna situation tala honom till rätta. Tänk på din fam, det här är Rakels rum. Det upplever hon triggar honom i stället. Han går igång på spänning. Så de ord hon väljer att beskriva sin upplevelse med är inte så svårt att förstå / tolka anser jag.
Citera
2018-12-08, 10:51
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Det var väl ändå morgonen efter ? Oavsett så kan det finnas många anledningar. Chock, ett sätt att försöka förstå vad man varit med om. Hon sätter ord på den känslan hon upplever. Incest porr.

Porrsökningarna skedde före och skadeståndsansökningarna skedde efter det hände.
Citera
2018-12-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Våldtäkt eller sexuellt övergrepp? GS har gjort saker som kan likställas med våldtäkt. Grova sexuella övergrepp där BO säger NEJ flera ggr. Hon ville inte bli slickad på något sätt, eller ville inte knulla. Samtyckeslagen är glasklar. Minst 2 års fängelse blir det.

Jag tycker också det framgår tydligt. Med old school retoriken i tråden skulle ingen kunna fällas för våldtäkt om inte förövaren erkänner, eller om brottsoffret möjligtvis är nunna. Inte ens om övergreppet fanns på film. Då är det säkerligen ett rollspel. Genom sig själv känner man andra tänker jag. De allra flesta invånare i det här landet är inte ett dugg rädd för samtyckeslagen med all rätt.
Citera
2018-12-08, 11:20
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag tycker också det framgår tydligt. Med old school retoriken i tråden skulle ingen kunna fällas för våldtäkt om inte förövaren erkänner, eller om brottsoffret möjligtvis är nunna. Inte ens om övergreppet fanns på film. Då är det säkerligen ett rollspel. Genom sig själv känner man andra tänker jag. De allra flesta invånare i det här landet är inte ett dugg rädd för samtyckeslagen med all rätt.
Jag håller med, han borde såklart slutat med en gång, men höll på och tjatade i minst 42 minuter. Jag hade blivit fullkomligt förkrossad om det gått upp för mig att kvinnan inte ville, hade nog börjat lipa. Det hade sannolikt räddat mig från anmälan, men jag vet inte, aldrig varit med om en situation där det inte varit fullkomligt glasklart vad som gäller. Sedan får man tänka efter lite också, hur mycket ett eventuellt ligg på fyllan är värt: en kvinna som J hade jag inte involverat mig i.
Citera
2018-12-08, 11:31
Medlem
Misters avatar
En människa som är normalt begåvad och inte har några störningar slutar vid det första "Nej" såvida det inte är ett rollspel som är uppgjort på förhand. Redan vid det första "Nej" hade jag tappat allt intresse, för att sen återgå till fitt- och rövslickandet hade jag krävt ett klargörande att personen verkligen vill. Hon hade nästan fått be på sina knän.

Men jag och Gl*nn fungerar och är helt olika tror jag, inte endast att han är bättre på att spela fotboll.
Citera
2018-12-08, 11:33
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
En människa som är normalt begåvad och inte har några störningar slutar vid det första "Nej" såvida det inte är ett rollspel som är uppgjort på förhand. Redan vid det första "Nej" hade jag tappat allt intresse, för att sen återgå till fitt- och rövslickandet hade jag krävt ett klargörande att personen verkligen vill. Hon hade nästan fått be på sina knän.

Men jag och Gl*nn fungerar och är helt olika tror jag, inte endast att han är bättre på att spela fotboll.
Han utvecklades inte klart, han stannande kvar i omklädningsrummet som en fjortonårig gosse. I förhören ger han ett inte helt begåvat intryck.
Citera
2018-12-08, 11:39
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han utvecklades inte klart, han stannande kvar i omklädningsrummet som en fjortonårig gosse. I förhören ger han ett inte helt begåvat intryck.

Att vara begåvad (förutom att sparka på en boll) kan man inte anklaga honom för. Han kallar det ett "infall" att han på natten går in till BO och börjar kyssa henne. Redan där begår han ett övertramp/övergrepp. Inte någonstans vad jag kunnat se, har han berättat att de flirtat under kvällen, planerat sex eller att de tidigare haft intimitet av något slag. Det så kallade "infallet" blir därmed ganska obegripligt. Hade jag varit förhörsledare eller åklagare hade jag frågat om det är vanligt att han får liknande "infall".
Citera
2018-12-08, 11:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tänker lite på min egen sökhistoria, allt från hur man styckar och blir av med en kropp till våldtäktssex, djursex, orgier och fan och hans moster.... det man surfar på behöver inte betyda ett skit.

Jag håller med. Det är ändå intressant, ens intresse i bild och lust betyder ju ändå nånting. Men BO:s surfande har säkert ingen betydelse här eftersom det inte har framkommit att det har funnits någon flirt eller sexuell spänning i sällskapet den kvällen - eller tidigare.

Det är händelsen som ska bedömas och vi får hoppas på en oberoende analys av ljudet. Det är ju sällan det finns en ljudupptagning och att det ska vara så besvärligt att få fram en oberoende analys visar ju på att vi är i mitten av den gråaste gråzon.

Vi har idag en vidare lag att ta hänsyn till och jag har i andra trådar uttryckt att jag är övertygad om att det har funnits ett mörkertal av övergrepp som nu kan komma att lagföras men har även uttryckt oro då det bevisligen finns anmälare med ekonomiska incitament.

Att ha förutfattade meningar här är ingen betjänt av. Att uttrycka tvärsäkerhet i nuläget tyder på annat än en adekvat bedömning av det som har framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in