Citat:
Ursprungligen postat av
Castorchamp
Om så skett är det faktiskt inte särskilt märkvärdigt. Människor som befinner sig i en chockfas försöker förstå vad som har hänt. Det kan ta sig uttryck på det här sättet. De behöver inte vara fullt medvetna om hur de agerar. Därför blir det också lite tokigt när folk i tråden tycker sig sitta på sanningen om hur man ska agera för att anses trovärdig.
Ja, vi har alla olika preferenser baserat på livserfarenheter et.c. Sen kan man tydligt sortera ut skribenter som är drivna av hat, avundsjuka, misstänkt psykisk ohälsa m.m. Jag är även skeptisk till nämndemanna-systemet.
Nog tycker jag det är lite uppseendeväckande. Det är lite för specifikt i min smak för att bortförklaras med att individen skulle vara chockad.
Citat:
Efter att ha läst igenom förhören anser jag i alla fall att bo ger ett mycket trovärdigt intryck. Det framgår ganska tydligt att hon är i chock och panik. Hon är rädd. Hon beger sig mitt i natten ner mot Birger Jarlsgatan där finns en nattöppen butik. Hon söker sen stöd direkt hos dem hon känner sig trygg med. Hon ringer sin mamma.
Hon kan inte ha haft lite avtändnings-nojja? Eller är hon hyffsad skådespelerska? Är det en människa som haft en festkväll med bekanta, velat ha hjälp av med bh:n o.sv.....?
Det du beskriver tycker jag stämmer in bättre på någon som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt, misshandel eller dylikt.
Citat:
Jag tror att Glenn med stor sannolikhet kommer att bli dömd för det här brottet
Jag sitter inte heller på sanningen. Men det känns inte helt bra att ev. beröva en människa flera år av dennes liv och allt vad det innebär när straffet är avtjänat, på dessa grunder. Rimligt tvivel? Ja, det tycker jag. Tyvärr så tror jag också att han kan bli dömd.