2018-12-06, 21:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tror inte det här har handlat om något samtycke över huvud taget.
Reagerade med en gång när jag läste det första läckta polisförhöret med GS,och han säger att BO ligger fullt påklädd i sin säng mitt i natten.
Troligtvis finns det en orsak till det.Hon kan ha blivit våldtagen/ofredad tidigare på natten och då tagit på sig kläderna och kanske tänkt sig att försöka ta sig ut ur lägenheten så fort tillfälle gavs.

Kan mycket väl vara så att hon efter första övergreppet messade någon i sitt chocktillstånd,och så kommer GS in igen och förgriper sig på henne,vilket jävla trauma.

,Att hon hittar på tror jag inte ett ögonblick på,hon har absolut inget att vinna på det,snarare tvärt om med all ryktesspridning.
Måste vara fruktansvärt att bli utsatt för detta av sin goda vän och chefs make.
Tänk er själva att ni nyss kommit tillbaks till Sverige och ni ställer upp för er vän och tidigare arbetsgivare när hon akut behöver hjälp i sitt café.
Hon tar tåget upp till Stockholm och skall sova över hos MA och GS under helgen hon skall arbeta,hon har helt klart varit i en utsatt situation.

Just för att hon skall arbeta tillsammans med MA och de har varit vänner i flera år,så tror jag inte att hon druckit speciellt mycket,hon och MA skulle upp tidigt och arbeta,är nog GS som druckit det mesta vinet och därmed förlorat omdömet.

Vilken idiot GS är.Han gifte sig med en fantastisk kvinna för 2 år sedan,och utåt sett har de varit väldigt lyckliga.
Det här med trekant och annat han svamlar om kan jag inte riktigt tro på,var nog snarare något desperat försök till förklaring till MA när han nu inte kunde hålla k*ken i styr.
Om du läser krönikan som är länkad i inlägget du svarar på så framgår det att de misstänkta våldtäkterna har skett i ett sammanhang med en kort paus mellan, så att spekulera om annat är meningslöst.
Citera
2018-12-06, 21:34
Medlem
Jesusandmes avatar
Varför skriver inte Aftonhoran eller Expressen om han är en afrikan eller öststatare , typ jugge och dylika blattar som estländare ? Så jävla PK ... Fast ende mörke i IFK jag känner är Peter Ijeh och han är inte 60, eller har han ljugit om åldern när han sökte asyl så skrevs det upp senare?
Citera
2018-12-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om du läser krönikan som är länkad i inlägget du svarar på så framgår det att de misstänkta våldtäkterna har skett i ett sammanhang med en kort paus mellan, så att spekulera om annat är meningslöst.

Fredrik sjöhult spekulerar i sin krönika på aftonbladet,jag spekulerar här på Flashback.
Överst i den publicerade krönikan står"DETTA ÄR EN ANALYS OCH STÄLLNINGSTAGANDE FRÅN SKRIBENTEN".
Vad tyckte du om min analys?
Att ta ett definitivt ställningstagande och publicera på Aftonbladet innan tillgång till Fup och ev.Dom, det tycker jag är fel.
Senast redigerad av vigusa 2018-12-06 kl. 21:56. Anledning: felskrivning
Citera
2018-12-06, 22:07
Medlem
Stämningsansökan 2018-12-06
https://1drv.ms/b/s!Auw9SZtFhQmhgWQtJt5fELf2IJfE

City åklagarkammare i Stockholm
Ärende AM-134712-18
Kammaråklagare Daniel Suneson
2018-12-06
Handläggare 111-37
Citera
2018-12-06, 22:32
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Varför skulle han tvunget slicka hennes anus? Riktig kåtbock!
Citera
2018-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Varför skulle han tvunget slicka hennes anus? Riktig kåtbock!

Låter ju härligt.
Citera
2018-12-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Ärende AM-134712-18
2018-12-06
Handläggare 111-37

Tack för stämningsansökan.
Många frågetecken ännu,kanske de rätas ut när den maskade fupen kommer.
Citera
2018-12-06, 22:46
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Varför skulle han tvunget slicka hennes anus? ...

Kan inte just det räcka för en dom

Kanske just det faktum att detta lyfts upp i stämningsansökan och sen gjorts offentligt är det som blir hans egentliga dom.
Inte muntert i det Schillerska hemmet i kväll. Nu när det hamnat på nätet. Alla som träffar honom kommer att ha EN bild framför ögonen.
Sen vad domstolen kommer fram till kommer blir det nog inte många som bryr sig om.
Citera
2018-12-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Ärende AM-134712-18
2018-12-06
Handläggare 111-37

Såg att det inte var åklagaren utan kvinnans ombud som för hennes talan i rättegången,är det praxis i liknande mål?
Senast redigerad av vigusa 2018-12-06 kl. 23:28. Anledning: felskrivning
Citera
2018-12-06, 23:27
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Såg att det inte var åklagaren utan kvinnans försvarare som för hennes talan i rättegången,är det praxis i liknande mål?

Det är väl alltid ett målsägandebiträde som sköter den biten. Åklagaren driver åtalet och skall inte föra målsägandes talan.
Citera
2018-12-06, 23:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tack för stämningsansökan.
Många frågetecken ännu,kanske de rätas ut när den maskade fupen kommer.

Tveksamt. Det avgörande beviset i fallet kommer att bli den 42-minuter långa ljudinspelningen och den kommer vi inte att få ta del av, oavsett om något av FUP går igenom sekretessen, vilket även det är något osäkert.
Citera
2018-12-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
”Frozen Fright” är något som de flesta våldtäktsoffer beskriver att dom drabbas av och då blir det ju inget fysiskt våld. Det är därför lagtexten har ändrats.

Sit inte här på flashback och sprid lögner, du blir alltid påkommen för eller senare. Det finns inga internationella studier som stärker det du påstår. Det finns endast påstått i en studie ifrån Karolinska som gjordes under 6 månader med 189 deltagande, alla från samma stad.

Studien är dessutom gjord i Sverige där tjejer matas med denna teori sen födseln. Och i samma land som vi nu har en samtyckeslag, en lag som slängt vår rätt till oskuldspresumtion åt helvete. Sverige kan inte längre kalla sig för ett rättssäkert land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in