2018-12-06, 15:34
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Var har det framgått att försvaret anser att ljudupptagningen talar för deras sak?

Från media:
”Fotbollsprofilens advokat anser dock att inspelningen snarast visar att hans klients version stämmer.

Inspelningen visar ”att vare sig våld eller ofrivillighet förekommit", hävdar advokaten Pontus Skogh.”
Citera
2018-12-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det har ingen inverkan på skuldfrågan i det aktuella fallet.

Har du rätt i, i detta fall. Dock finns ju ett mörkertal
Citera
2018-12-06, 16:58
Medlem
Mooskys avatar
Går inte att värdera det här utan en stämningsansökan och en FU. Visserligen talar häktningstiden för att bevis finns och att han inte gått loss under förundersökningens gång. Men det krävs ju mer för att se vad det möjligen kan landa i.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-06 kl. 17:06.
Citera
2018-12-06, 17:48
Medlem
Provokatörs avatar
Från Expressen:
Bland bevisningen finns också chattloggar och mobiltrafik, dels mellan de inblandade men även mellan kvinnan och vänner till henne för att styrka hur hon agerat och betett sig kort efter händelsen.

En anhörig till kvinnan och två av hennes vänner kommer också att kallas som vittnen under rättegången, för att berätta om sina kontakter med kvinnan kort efter de åtalade händelserna.
Tidsaxel:

2018-10-12 23:30 -- 2018-10-13 03.00 Misstänkt tid för brottet enligt Häktnings-PM

2018-10-13 02:41 Polisen twittrar om en våldtäkt.
2018-10-13 04:30 MGM grips i bostaden

Två påstådda våldtäkter mellan 23:30 och ca 02:30 - om hon hunnit med att chatta och prata med tre personer kort efter 'händelsen' som ska tillmätas bevisvärde så måste dessa inträffat innan hon möttes upp av polisen.

Om dessa samtal och chattar inträffat efter det att hon gjort sin anmälan så är bevisvärdet lägre.

Jag antar att hon lämnat lägenheten ca 01:30 ringt tre vänner mitt i natten som övertalat henne att anmäla. Träffat polis ca 02:30 som då troligtvis lyssnat igenom inspelningen och där gjort bedömningen att det inträffat minst en våldtäkt. Samtalet med polisen som förmodligen skett under och i samband med att dom kört henne till mottagningen för våldtagna. En undersökning som tar några timmar, under tiden har beslut om anhållan tagits ganska omgående då han grips redan 04:30.

Jag tror inte att polisen på eget bevåg åkt och gripit honom utan det har fattats ett beslut om anhållan ganska omgående.

Jag blir fundersam när försvaret säger att inspelningen talar till hans klients fördel:
Fotbollsprofilens försvarsadvokat Pontus Skogh är av motsatt uppfattning – att den talar för "att vare sig våld eller ofrivillighet förekommit".
Men som Moosky säger är det svårt att i nuläget göra någon värdering.

/Provokatör
Citera
2018-12-06, 18:03
Medlem
Finns Fup någonstans?
Citera
2018-12-06, 18:23
Medlem
Äcklig man. Våldtar en försvarslös ung kvinna som inte var kapabel att värja sig.

Tänk om någon våldtar ER när ni är berusade och slickar er anus, runkar er och sedan stoppar in kuken i er anus.

Mmmm låter inte skoj då inte, men när det händer en tjej tycker idioter att hon får skylla sig själv men samtidigt vill ni inte att någon våldtar er på det viset när ni själva är värnlösa och berusade.

Dubbelmoral de lux!
Citera
2018-12-06, 18:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Från Expressen:
Bland bevisningen finns också chattloggar och mobiltrafik, dels mellan de inblandade men även mellan kvinnan och vänner till henne för att styrka hur hon agerat och betett sig kort efter händelsen.

En anhörig till kvinnan och två av hennes vänner kommer också att kallas som vittnen under rättegången, för att berätta om sina kontakter med kvinnan kort efter de åtalade händelserna.
Tidsaxel:

2018-10-12 23:30 -- 2018-10-13 03.00 Misstänkt tid för brottet enligt Häktnings-PM

2018-10-13 02:41 Polisen twittrar om en våldtäkt.
2018-10-13 04:30 MGM grips i bostaden

Två påstådda våldtäkter mellan 23:30 och ca 02:30 - om hon hunnit med att chatta och prata med tre personer kort efter 'händelsen' som ska tillmätas bevisvärde så måste dessa inträffat innan hon möttes upp av polisen.

Om dessa samtal och chattar inträffat efter det att hon gjort sin anmälan så är bevisvärdet lägre.

Jag antar att hon lämnat lägenheten ca 01:30 ringt tre vänner mitt i natten som övertalat henne att anmäla. Träffat polis ca 02:30 som då troligtvis lyssnat igenom inspelningen och där gjort bedömningen att det inträffat minst en våldtäkt. Samtalet med polisen som förmodligen skett under och i samband med att dom kört henne till mottagningen för våldtagna. En undersökning som tar några timmar, under tiden har beslut om anhållan tagits ganska omgående då han grips redan 04:30.

Jag tror inte att polisen på eget bevåg åkt och gripit honom utan det har fattats ett beslut om anhållan ganska omgående.

Jag blir fundersam när försvaret säger att inspelningen talar till hans klients fördel:
Fotbollsprofilens försvarsadvokat Pontus Skogh är av motsatt uppfattning – att den talar för "att vare sig våld eller ofrivillighet förekommit".
Men som Moosky säger är det svårt att i nuläget göra någon värdering.

/Provokatör
Det finns även mobiltrafik och chatt med de inblandade och det verkar ju lite besvärande för GS kan jag tycka. Kan kanske vara ursäkter eller erkännande på något sätt.
Citera
2018-12-06, 18:47
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Äcklig man. Våldtar en försvarslös ung kvinna som inte var kapabel att värja sig.

Tänk om någon våldtar ER när ni är berusade och slickar er anus, runkar er och sedan stoppar in kuken i er anus.

Mmmm låter inte skoj då inte, men när det händer en tjej tycker idioter att hon får skylla sig själv men samtidigt vill ni inte att någon våldtar er på det viset när ni själva är värnlösa och berusade.

Dubbelmoral de lux!

Vem/vilka skriver du till?
Citera
2018-12-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Naturligtvis till oss alla som läser denna tråd.
Precis.

Alla som känner sig träffade skriver jag till extra mycket :-)
Citera
2018-12-06, 19:17
Medlem
Richard-IIIs avatar
Utan mer information än förhöret med fd fotbollsspelaren så blir ju alla inlägg om vad som egentligen hänt och vad evt domslut blir dryga 300 sidor med killgissningar. Givande!
Citera
2018-12-06, 19:17
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/samtyckeslagen-kan-falla-fotbollsprofilen/

Samtyckrslagen kan fälla fotbollsprofilen enligt Expressens krim-krönikör Fredrik Sjöshult.
Citera
2018-12-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/samtyckeslagen-kan-falla-fotbollsprofilen/

Samtyckrslagen kan fälla fotbollsprofilen enligt Expressens krim-krönikör Fredrik Sjöshult.

Tror inte det här har handlat om något samtycke över huvud taget.
Reagerade med en gång när jag läste det första läckta polisförhöret med GS,och han säger att BO ligger fullt påklädd i sin säng mitt i natten.
Troligtvis finns det en orsak till det.Hon kan ha blivit våldtagen/ofredad tidigare på natten och då tagit på sig kläderna och kanske tänkt sig att försöka ta sig ut ur lägenheten så fort tillfälle gavs.

Kan mycket väl vara så att hon efter första övergreppet messade någon i sitt chocktillstånd,och så kommer GS in igen och förgriper sig på henne,vilket jävla trauma.

,Att hon hittar på tror jag inte ett ögonblick på,hon har absolut inget att vinna på det,snarare tvärt om med all ryktesspridning.
Måste vara fruktansvärt att bli utsatt för detta av sin goda vän och chefs make.
Tänk er själva att ni nyss kommit tillbaks till Sverige och ni ställer upp för er vän och tidigare arbetsgivare när hon akut behöver hjälp i sitt café.
Hon tar tåget upp till Stockholm och skall sova över hos MA och GS under helgen hon skall arbeta,hon har helt klart varit i en utsatt situation.

Just för att hon skall arbeta tillsammans med MA och de har varit vänner i flera år,så tror jag inte att hon druckit speciellt mycket,hon och MA skulle upp tidigt och arbeta,är nog GS som druckit det mesta vinet och därmed förlorat omdömet.

Vilken idiot GS är.Han gifte sig med en fantastisk kvinna för 2 år sedan,och utåt sett har de varit väldigt lyckliga.
Det här med trekant och annat han svamlar om kan jag inte riktigt tro på,var nog snarare något desperat försök till förklaring till MA när han nu inte kunde hålla k*ken i styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in