Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Vid lite närmare eftertanke känns det ändå lite märkligt detta med 2 våldtäkter och en inspelning på 42 min.
Kan hon ha varit halvslumrande under första händelsen? Därefter startat inspelningen när dom satt och rökte på balkongen, och sen låtit den andra våldtäkten ske för att samla bevis?
Eller slog hon på inspelningen redan när hon la sig första gången för att hon kände sig hotad? (I så fall borde väl ett rimligare scenario varit att hon valt att lämna lägenheten?)
Hon ska ju också om jag minns ha låst in sig på ngn toalett och sen sprungit ur lägenheten. Borde hon inte ha gjort det efter första händelsen/våldtäkten?
Hur som helst så hoppas jag att ljudkvalitén på inspelningen är så pass bra att det inte blir oklarheter. Är detta ett övergrepp/våldtäkt så ska ju han låsas in såklart, men jag tycker det känns lite märkligt med denna inspelning, tyder ju på en slags sinnesnärvaro och att man inte "frusit till is" (som tydligen är relativt vanligt när man utsätts för övergrepp).
Kan alltså inte riktigt släppa detta med att situationen är riggad, men det klarnar väl.
Det finns ett gammalt skämt om en målsägandeberättese som gick ungefär såhär.
"Först våldtog han mig och sedan drack vi kaffe. Därefter våldtog han mig en gång till."
Nu är det andra tider och det som kunde uppfattas som roligt för 20 år sedan är idag blodigt allvar.
Hur som helst är det intressant att båda sidorna anser att ljudinspelningen talar för deras sak och att åklagaren har angett oaktsam våldtäkt som alternativyrkande.